פירוק הלבנייה של בזן (צילום רחפן: חן כליפה לוי - צילומי אוויר)
פירוק הלבנייה של בזן (צילום רחפן: חן כליפה לוי - צילומי אוויר)

צפו: שנה אחרי שקרסה, החלה היום מלאכת הריסת הלבנייה בבתי הזיקוק

התרגשות בבתי הזיקוק, נפרדים מהסמל. שנה לאחר הקריסה, בשעה זו (ראשון) מתחילים במלאכת הריסת הלבנייה. תהליך הפירוק צפוי להימשך מספר שבועות. בזן תבחן בהמשך הצעות לאזכור הלבנייה בסמיכות למקום שבו הייתה ממוקמת

פורסם בתאריך: 27.6.21 12:08

שנה לאחר הקריסה, בזן מתחילה היום (ראשון) במלאכת הריסת הלבנייה. תהליך הפירוק צפוי להימשך מספר שבועות. בזן תבחן בהמשך הצעות לאזכור הלבנייה בסמיכות למקום שבו הייתה ממוקמת.

מנכ"ל בזן משה קפלינסקי: "פירוק הלבנייה נעשה בלב כבד. אירוע הקריסה היה כואב, מדובר במבנה היסטורי וסמלי, שעבור רבים מאיתנו היה הנוף שגדלנו עליו. עם זאת, לאחר קבלת הממצאים החד משמעיים שעלו מחוות הדעת, נקטנו בכל האמצעים לבצע את הפירוק באופן מהיר ובטיחותי".

 

 

במסגרת הפירוק נעשה שימוש במכשיר המכונה "קראשר", מכשיר הידראולי למעיכה כירורגית של בטון, שנבחר לטובת המשימה מטעמי בטיחות. הטיפול הכירורגי צפוי להבטיח את הטיפול הבטיחותי ביותר. ההריסה תבוצע ברצועות טבעתיות, בכל שלב כשני מטרים, כאשר שמירת הסימטריה של המבנה היא הערובה ליציבותו.

ההריסה תבוצע בארבעה שלבים: שלב א' (כשלושה שבועות): תבוצע "תספורת" של ראש הלבנייה להסרת כל החלקים הרופפים. בהמשך תבוצע הריסה זהירה ליישור הלבנייה למפלס תחתית החריץ, מפלס 48.5 מ'; שלב ב' (כשלושה שבועות לאחר סיום שלב א'): תבוצע הריסה עד גובה מפלס של 25 מ'; שלב ג' (כשלושה שבועות לאחר סיום שלב ב'): ה"קראשר" יותקן על גבי באגר שימשיך את ביצוע ההריסה ברצועות; שלב ד': פינוי ההריסות לאחר השלמת הפעולות.

הריסת הלבנייה של בזן. מנכ"ל בזן משה קפלינסקי והעובדים (צילום: חגית הורנשטיין)

הריסת הלבנייה של בזן. מנכ"ל בזן משה קפלינסקי והעובדים (צילום: חגית הורנשטיין)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר