אתו"ס
אתו"ס

ההסתדרות טוענת בעתירה לבית המשפט: אתו"ס מתנכלת לעובדים שהעזו להתארגן

ההסתדרות וועד הפעולה של עובדי אתו"ס הגישו בקשה לבית המשפט להוציא צו זמני נגד פיטוריו של מנהל אגף האולמות, ראובן אפרתי. "כל מטרת הפיטורים היא כדי להתנכל לעובד על רקע פעילותו בוועד הפעולה בחברה. פיטורי העובד על רקע מעורבותו בארגון העובדים בחברה מהווים פגיעה בזכות ההתארגנות", לשון הבקשה

פורסם בתאריך: 11.7.21 13:32

ההסתדרות, ועד הפעולה של עובדי אתו"ס ועובד החברה, מנהל אגף האולמות, ראובן אפרתי, הגישו לבית הדין האזורי לעבודה בקשת צד בסכסוך הקיבוצי נגד החברה העירונית אתו"ס (אמנות, תרבות וספורט). העותרים מבית המשפט לתת צו זמני וקבוע "לביטול פיטורים אסורים בשל פגיעה בהתארגנות ובסגן יו"ר ועד הפעולה".

בבקשתם טוענים העותרים, כי פיטוריו של סגן יו"ר ועד הפעולה, אפרתי, הם "התנכלות שיטתית ופיטורים אסורים שנקטה הנהלת אתו"ס בחוסר תום לב כלפי חבר ועד הפעולה בחברה, וזאת במטרה מובהקת ומוצהרת לחבל במהלכי התארגנות העובדים בחברה על ידי 'סיכול ממוקד' של אחד הגורמים הדומיננטיים בהתארגנות העובדים בחברה. בפני בית הדין מקרה מובהק של התנכלות לאחד ממובילי ההתארגנות במקום העבודה, מר ראובן אפרתי. התנכלות שהובילה בסופו של דבר לזימונו לשימוע לקראת פיטורים, ובסופו של דבר, גם לפיטוריו, וזאת רק בשל היותו חבר בוועד הפעולה בקרב עובדי אתו"ס. נדמה, כי הפיטורים ננקטו במופגן כלפי מר אפרתי כדי לשוב ולהבהיר לעובדים שמי שיעסוק בקידום ההתארגנות – ייפגע".

עוד נטען בבקשה: "במקרה שלפנינו, מדובר בחברה לתועלת הציבור הפועלת לקידום תרבות מגוונת בחיפה ובצפון, אשר עשתה ועושה כל שבידה על מנת לגרור רגליה ולהתחמק מניהול מו"מ ומחתימה על הסכם קיבוצי עם הארגון היציג… ההתנכלות באה לידי ביטוי בכך שבסמוך לכך שנודע לחברה על הצטרפותו של מר אפרתי לוועד הפעולה הוא הוצא לחל"ת. בהמשך, לאחר שנמסרה הודעה רשמית לחברה על הצטרפותו לוועד הפעולה, הוצא מר אפרתי מקבוצת הוואטסאפ של החברה ונותקה גישתו למצלמות האולמות שהיו באחריותו. בהמשך זומן מר אפרתי לשימוע על רקע 'פיטורי צמצום' של תקן אחד ויחיד (התקן שלו), בחברה בה עובדים 220 עובדים. לא זאת בלבד, אלא שמדובר לפי הטענה בביטול תקן 'מנהל אולמות' שעה שניהול האולמות לאירועי התרבות שמפעילה ומנהלת החברה הוא בליבת הפעילות שלה".

 

 

העותרים מוסיפים וטוענים: "סמיכות הזמנים בין מועד הצטרפותו של מר אפרתי לוועד הפעולה לבין הטענה אודות צמצום התקן שלו תוך התעלמות מגילו (57), הוותק שלו ועבודתו המצוינת לאורך כל השנים, כלל לא מותירים ספק, כי כל מטרת הפיטורים היא כדי להתנכל לעובד על רקע פעילותו בוועד הפעולה בחברה. פיטורי העובד על רקע מעורבותו בארגון העובדים בחברה מהווים פגיעה כפולה בזכות ההתארגנות: פגיעה אישית בזכותו של אותו עובד להתאגד ופגיעה קיבוצית בדרך של שלילת זכותם של כלל עובדי החברה להחליט באופן חופשי אם להצטרף לארגון עובדים, ובעניינינו – על מנת לפגוע בתנאי העסקתם. כמו כן מדובר בפגיעה בארגון היציג של העובדים על דרך פגיעה במי שפועלים מטעמו לקידום ההתארגנות והמשא ומתן לחתימת הסכם קיבוצי ראשון בחברה".

באי כוחם של העותרים, עו"ד אילן גורביץ' ועו"ד סתוית גל סוקי, מבקשים מבית המשפט לתת צו זמני המורה על הקפאת פיטוריו של אפרתי, שעתידים להיכנס לתוקף ב-2 באוקטובר, וזאת עד למתן פסק דין בהליך העיקרי". כמו כן מבקשים עורכי הדין מבית המשפט לתת צו קבוע "האוסר על המשיבה לנקוט בכל צעד פוגעני כלפי אפרתי וכלפי עובדים אחרים בשל פעילותם להתארגנות העובדים בחברה או פעילותם בוועד העובדים" וכן מתן פיצויים להסתדרות בסך של 226,401 שקלים.

התארגנות עובדי אתו"ס, ובכללה דרישה להסכם קיבוצי, פורסמה לראשונה ב"כלבו – חיפה והקריות".

מהנהלת אתו"ס נמסר ל"כלבו חיפה והקריות": "ראובן אפרתי פוטר לאחר הליך שימוע בעל פה ובכתב, שבו ניתנו לו האפשרויות להסביר מדוע יש הימנע מפיטוריו. הפיטורים של אפרתי לא נגעו לתפקודו בחברה, אלא לעובדה שתפקיד מנהל אגף האולמות בוטל. לאור זאת, התייתר תפקידו של אפרתי, ומאחר שגם מגרשי הספורט הוצאו מניהולה של אתו"ס בינואר לא היה צורך בתפקיד של מנהל אגף האולמות, ומסיבה זו התקיים לאפרתי שימוע, כאשר בשימוע התאפשר לו ולנציגי ההסתדרות ולעורך הדין שייצג אותו להעלות את כל הטענות. לאחר שכל האפשרויות נבחנו לא נותרה ברירה אלא לסיים את העסקתו שלן אפרתי בחברה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר