יואב רמתי (צילום: ראובן כהן)
יואב רמתי (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

רמתי על החלטתו לחבור ל"קואליציית השינוי": "קיבלתי הבטחות שלא מומשו"

במכתב המיועד לציבור הדתי-לאומי בעיר מנמק יו"ר סיעת הבית היהודי במועצת העיר את הסיבות שהביאו אותו להיות חלק מ"קואליציית השינוי": "הציבור שאותו אני מייצג לא מקבל את השירותים המגיעים לו... הנהלת העיר הכתיבה מציאות בלתי אפשרית בכך שסגרה מוסדות חינוך ללא תיאום והודעה מוקדמת לציבור, קיצצה תקציבים ומנעה שיפוץ מבנים"

פורסם בתאריך: 13.7.21 15:37

הבליץ התקשורתי של "קואליציית השינוי" נמשך ביתר שאת. לפני זמן קצר (שלישי) הוציא יו"ר סיעת הבית היהודי במועצה, יואב רמתי, מכתב לציבור הדתי-לאומי, שבו הוא מסביר מה היו מניעיו להצטרפותו למועצה הלעומתית.

"בימים אלו מתרחש שינוי ביוזמת חברי מועצת העיר, ואני ביניהם, מטרת לשנות ולאזן את חלוקת המשאבים של כל המגזרים בעיר. לציבור הדתי-לאומי צרכים רבים בתחומי המתנ"סים, מוסדות החינוך, התרבות התורנית, רכזי נוער, פעילות הגיל השלישי ועוד. בכל הנושאים הרבים הנ"ל פעלתי מתחילת שירותי בעירייה לקידום תוכניות ופעילויות, כאשר הדגש ניתן לתוכניות ומבנים ארוכי טווח, שימנעו הגירה שלילית ויצעירו במידת האפשר את ממוצע גילאי התושבים, תוך כדי הגירה חיובית. בנוסף, פעלתי בנושאים כלליים הקשורים לתאגידים ולוועדות, כמו חברת יפה נוף, ועדת התכנון והבנייה, כספים ועוד. בנושאים השוטפים קיבלתי מענה סביר כחבר קואליציה בעל מנדט בודד, אולם בנושאים ארוכי הטווח קיבלתי הבטחות שלא מומשו", כתב רמתי.

המשך מפרט רמתי סעיפים מההסכם הקואליציוני שחתם עם קליש עוד בתחילת הקדנציה, כאשר ביניהם הסעיף: "ראש העיר עינת קליש רותם וסיעת חיים בחיפה מתחייבים ליצירת איזונים בחלוקת שטחים, מבני ציבור, תקציבים בין כל המגזרים ושמירת הציביון הקיים של השכונות בעיר". לדברי רמתי, "על אף הנכתב בהסכם הקואליציוני וסיכומים בכתב ובעל פה לבקשותיי ארוכות הטווח, מצאתי עצמי מקבל מענה קבוע בסגנון 'הפקידים לא מבצעים את מה שאני מבקשת' ו/או הצעה לפתרון שבסופו של יום לא ניתן למימוש. בקשותיי למבנים עבור מתנ"סים עירוניים בשכונות, שיפוץ מוסדות חינוך, מינוי רכזי נוער ורכזי תרבות, הגברת הביטחון האישי, הן מפאת ריבוי החזירים והן מבחינת ההתפרעויות, לא זכו למענה מתאים וכוללני".

 

 

רמתי מוסיף וכותב: "הציבור שאותו אני מייצג לא מקבל את השירותים המגיעים לו בתחומים הנ"ל, ובנוסף ישנם בעלי תפקידים שונים, אשר יוזמים העברת תקנים ומבנים מהציבור הדתי-לאומי לציבורים אחרים. הנהלת העיר הכתיבה מציאות בלתי אפשרית בכך שסגרה מוסדות חינוך ללא תיאום והודעה מוקדמת לציבור, קיצצה תקציבים, מנעה שיפוץ מבנים וכל זאת ללא תיאום ועמידה בסיכומים".

את דבריו מסיים רמתי: "לצערי, לאור כל ההתנהלויות הנ"ל, הנני מחויב לעמוד איתן כחומה בצורה ולעשות כל שביכולתי למניעת הפגיעות הנ"ל בציבור. החלטתי כי אפעל בכל הדרכים העומדות לרשותי כאזרח וכחבר מועצת העיר למנוע המשך פגיעה בציבור הדתי-לאומי. יזמתי עם חבריי התאגדות של רוב חברי המועצה תחת תקנון שמנסה להדגיש את המשותף ומחויב לסטטוס קוו הקיים ולחופש הצבעה שלי בנושאים ערכיים, וכל זאת כדי לנסות להיטיב עם הציבור אותו אני מייצג ללא שיקול אישי של טיב היחסים שלי עם הנהלת העירייה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תייצג גם אותנו

    תותח האיש הזה…הלוואי והיה לנו גם נציג אמיתי כזה לציבור הלא דתי.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר