אולם מועצת העיר חיפה (צילום: בועז כהן)
אולם מועצת העיר חיפה (צילום: בועז כהן)

בעקבות הפרסום ב"כלבו": ספק לגבי קיומה של ישיבת המועצה המיוחדת מחר

במכתב ששלחה מזכירת מועצת העיר הערב (שלישי) לחברי "מועצת השינוי", היא מודיעה להם, שכדי שהישיבה תתקיים מחר כמתוכנן, עליהם להגיש עד מחר ב-12:00 את ההסכמים הפוליטיים שחתמו עליהם. המזכירה מסתמכת בפנייתה על כתבה שפורסמה מוקדם יותר היום ב"כלבו – חיפה והקריות"

פורסם בתאריך: 13.7.21 21:48

מזכירת מועצת העיר חיפה, עדנה הררי-אברהם, שלחה הערב (שלישי) מכתב לחברי "מועצת השינוי", שבו היא מודיעה להם, כי הישיבה המיוחדת המתוכננת למחר לא תוכל להתקיים, אם לא יגישו עד מחר ב-12:00 את ההסכמים הפוליטיים שחתמו ביניהם.

כותבת הררי-אברהם בפנייתה לחברי המועצה: "מתוקף תפקידי כמזכירת מועצה, הריני לפנות אליכם כדלקמן: מחר אמורה להתכנס ישיבת מועצה מיוחדת לבקשת 17 חברי מועצה, אשר חתמו על בקשת הזימון. הובא לידיעת העירייה, בין היתר באמצעות כתבה שפורסמה בעיתון "כלבו", כי חברי המועצה שפנו בבקשת הכינוס חתמו לכאורה על הסכם/תקנון המסדיר עניינים שונים ביניהם ועולה לכאורה לכדי הסכם פוליטי בכתב. הריני להביא לידיעתכם כי בהתאם לסעיף 45א' לחוק הרשויות המקומיות (בחירות) התשכ"ה 1965, קיימת חובה להניח הסכמים פוליטיים כמוגדר בהוראות הסעיף, כולל בעניין מינוי סגן ראש רשות".

הררי- אברהם מכוונת בדבריה לכתבה שפורסמה מוקדם יותר היום ב"כלבו – חיפה והקריות" ועסקה במכתב ששלח יו"ר סיעת הבית היהודי במועצת העיר, יואב רמתי, לציבור הדתי-הלאומי. בין היתר, אמר רמתי: "יזמתי עם חבריי התאגדות של רוב חברי המועצה תחת תקנון שמנסה להדגיש את המשותף ומחויב לסטטוס קוו הקיים ולחופש הצבעה שלי בנושאים ערכיים, וכל זאת כדי לנסות להיטיב עם הציבור אותו אני מייצג ללא שיקול אישי של טיב היחסים שלי עם הנהלת העירייה".

 

 

מוסיפה וכותבת מזכירת מועצת העיר: "בהתאם לאמור בסעיף זה, חובה על הצדדים למסור את נוסחו המלא של ההסכם בתוך שלושה ימים מיום החתימה למזכיר הרשות. לפיכך, הינכם נדרשים להעביר עד מחר בשעה 12:00 את ההסכם המלא, על מנת שיהיה ניתן להניחו על שולחן המועצה.

"ככל ולא יועבר הסכם זה, תידחה ישיבת המליאה ליום ראשון, 18 ביולי 2021 בשעה 18:00, וזאת על מנת שכל המעוניין בכך, יוכל לעיין בהסכמים אלו, ובין היתר יוכל להביאם במסגרת שיקול דעתו.

"יובהר, כי פרסום הסכמים פוליטיים הינו חובה מכוח הדין והפסיקה ואין קיומה עולה לכאורה לכדי הפרה של הדין על כל המשתמע בכך".

מ"מועצת השינוי" נמסר בתגובה: "ערב ישיבת המועצה הדרמטית, שכינסה 'מועצת השינוי' לקביעת סדר עדיפויות חדש לעיר, קליש ואנשיה מפיצים שמועות על הסכמים שלא נחתמו מעולם. זה הניסיון הנואש האחרון של קליש לדחות את ישיבת המועצה. בין חברי המועצה לא נחתם כל תקנון או הסכם קואליציוני. ההסכם היחיד שיש לנו הוא מול תושבי חיפה. אנו עומדים על קיום הישיבה מחר, ואין לקליש או לכל גורם אחר סמכות לדחותה. דחייה זו היא עבירה בוטה של תקנון ישיבות המועצה".

בפנייה ישירה לקליש, אומרים חברי מועצת השינוי: "חדלי עם העסקנות. אין בסמכותך לדחות את הדיון מחר על בסיס שמועות שקריות".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אצל יונה זה לא היה קורה !!

    קודם כל בנאדם.
    אחכ דואג לתושבים ,קולגות ,עובדים (לא עבדים)
    אחכ פוליטיקה.

    יש להם הרבה לאן לשאוף

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר