עו"ד סרי חוריה בדיון בהארכת המעצר (צילום: דוברות המשטרה)
עו"ד סרי חוריה בדיון בהארכת המעצר (צילום: דוברות המשטרה)

הותר לפרסום: סרי חוריה הוא עורך הדין שנעצר

לאחר שבית משפט השלום בעכו אסר לפרסם את שמו של עורך הדין שנעצר בחיפה לאחר שהביע תמיכה בארגון הטרור חמאס, בית משפט המחוזי בחיפה נענה לבקשת המשטרה לפרסם כי מדובר בעו"ד סרי חוריה, מזכיר תנועת חד"ש בשפרעם

פורסם בתאריך: 8.11.23 16:10

הותר לפרסום: שמו של עורך הדין שנעצר על ידי שוטרי מחוז צפון הוא עו"ד סרי חוריה, מזכיר תנועת חד"ש בשפרעם, שפרסם דברי תמיכה בארגון הטרור חמאס וכתב בין השאר "חמאס נתן מכה שתשכיח את ההפסדים הערביים".

חוריה נעצר ביום ראשון, ובדיון בבית משפט השלום בעכו הוארך ביומיים אך שמו נאסר לפרסום. בשל האינטרס הציבורי בפרסום שמו הגישה היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) של מרחב גליל ערעור על החלטת בית משפט לאסור את פרסום שמו של חוריה. בדיון שנערך אתמול (שלישי) בבית המשפט המחוזי בחיפה החליט השופט אבי לוי להתיר את פרסום שמו וציין כי "בעיצומה של לחימה קשה, כאשר טובי בנינו הנלחמים יום-יום שעה-שעה מעבר לקווי האויב כדי להשיב לכולנו את הביטחון שהוא כה חשוב למדינתנו, אינו יכול לסבול גילוי עידוד שבח או הסתה של האויב בתקופה שכזו ולהבליג".

בתוך כך, בדיון שהתקיים היום בבית משפט השלום בעכו הוארך מעצרו של חוריה עד ליום שבת, והשופט עמית רוזינס ציין בהחלטתו כי "אין צורך להסביר את המסוכנות הנשקפת מאפשרות של פתיחת זירות נוספות של אלימות ומלחמה שעלולה להיגרם מפרסומים מסוג זה".

 

 

מחד"ש נמסר בתגובה: "בניגוד לטענות שפורסמו, חברנו סרי ח'וריה משפרעם לא הביע אף מילה של הזדהות עם חמאס או עם מעשיו ב-7 באוקטובר. החבר סרי כתב את האמת הפשוטה כי אין פתרון למצב אלא בנפילת הכיבוש. בנוסף הוא פרסם ניתוח פוליטי שאין בינו לבין תמיכה בחמאס דבר. המעצר והגשת כתב האישום נגד החבר סרי, על בסיס תרגומים מוטים מערבית, הם חלק מהרדיפה הפוליטית המקצינה אחרי החברה הערבית בישראל. לא עמדות הקוראות לסיום המלחמה ולא הפגנות הקוראות לשלום מהוות סכנה לסדר הציבורי ולביטחון של כולנו. מה שמסכן את החברה בישראל הוא הרדיפה אחר כל קול ביקורתי ואחר כל ערבי שמעז להציע עמדה שונה מזו ששולטת בשיח התקשורתי. יש לעצור את הרדיפה עכשיו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר