הנזק הסביבתי של אוניית מכולות (צילום: יח"צ)
הנזק הסביבתי של אוניית מכולות. מתוך התערוכה (צילום: יח"צ)

פעילת האקלים גרטה תונברג במרכז תערוכה חדשה

התערוכה החדשה תציג במרכזה את סרטון האנימציה "המסע של גרטה תונברג" שיצרו המאיירות איה גורדון נוי ועינת רודמן, ובו מתואר סיפור ההפלגה של תונברג לנאום בוועידת האקלים בניו יורק בשנת 2019. התערוכה מצטרפת למגמה המציבה את משבר האקלים ואת הרס הסביבה הימית כנושאים חשובים בתוכנית הפעילות של המוזיאון

פורסם בתאריך: 13.9.23 09:25

מסעה המיוחד של פעילת האקלים הצעירה גרטה תונברג מאנגליה לניו יורק בסירה המונעת באמצעות אנרגיה סולרית בלבד עומד במרכז תערוכה חדשה במוזיאון הימי הלאומי. התערוכה תציג את סרטון האנימציה "המסע של גרטה תונברג", שיצרו המאיירות איה גורדון נוי ועינת רודמן, ובו מתואר סיפור ההפלגה של תונברג לנאום בוועידת האקלים בניו יורק בשנת 2019.

הסרט מחבר את המבקרים בני כל הגילאים לנושא המאבק בהתחממות הגלובלית במטרה לעורר הזדהות עם אקטיביסטים שנאבקים בתופעה ההרסנית הזו, מעשה ידי אדם. התערוכה מצטרפת למגמה המציבה את משבר האקלים ואת הרס הסביבה הימית כנושאים חשובים בתוכנית הפעילות של המוזיאון הימי הלאומי. 

תונברג, פעילה שוודית צעירה בתחום שינויי האקלים, שאפה להגביר את המודעות לנזקים הסביבתיים החמורים שנגרמים בשל פליטות פחמן ממטוסים ומאוניות. לכן היא בחרה להפליג לוועידת האקלים ביאכטה המונעת באמצעות אנרגיה סולארית. באוגוסט 2019, , בהיותה בת 16 בלבד, הפליגה תונברג הפליגה מאנגליה לניו יורק במשך שבועיים ביחד עם אביה ועם שני אנשי צוות נוספים. באותה השנה היא נבחרה לאשת השנה של מגזין "טיים" ואף היתה מועמדת לפרס נובל. כיום, בגיל 20, היא ממשיכה בפעילותה ונחשבת לאחת המנהיגות הצעירות מעוררות ההשראה של תקופתנו.  

 

מתוך "המסע שלי עם גרטה" (צילום: יח"צ)

מתוך "המסע שלי עם גרטה" (צילום: יח"צ)

 

 

הסרט "המסע של גרטה תונברג" נוצר בשיתוף פעולה בין גורדון נוי, ששפת האיור שלה מבוססת על קולאז', להמאיירת רודמן, שחברה אליה להפיכת הקולאז'ים לסרטון מונפש באנימציית סטופ-מושן. גורדון נוי עושה שימוש משחקי ויצירתי בחומרים יומיומיים זמינים כמו ניירות וחפצים שיצאו מכלל שימוש, ואיוריה משקפים מביעים רגש ומקרינים חום אנושי והומור. מאפיינים אלו עמדו לנגד עיניה של אוצרת המוזיאון הימי הלאומי עדי שלח כאשר היא בחרה בה למאיירת הראויה לספר את סיפורה של תונברג ולבטא באופן אמנותי את הרעיון של חיים מקיימים.  

הסרטון יוצג בהקרנת קיר גדולה, ולצדו יוצגו האביזרים ותהליכי היצירה של הסרט. כמו כן, מרחב יצירה יאפשר למבקרים ליצור בעצמם סרטוני סטופ-מושן.

גורדון נוי: "סיפורה של תונברג, הנערה הקטנה והאנונימית שנלחמת באומץ ובעקשנות נדירה מול כוחות ואינטרסים עולמיים, כמו לקוח מעולם האגדות והמיתוסים. על בסיס נקודת המבט הזו בנינו את הסרט. החלטנו ליצור 'מפלצות' לא כיצורים מיתיים מהאגדות אלא דווקא לעצב אותן בהתבסס על הפסולת היומיומית והמוּכרת לכל אחד מאיתנו – פחית משקה, תרסיס נגד תיקנים ועוד. דרך שימוש בחומרים אלו רצינו להעביר את המסר שאותן מפלצות מזהמות הן לא מהאגדות והן לא רחוקות בכלל. הן לא אחרות מאשר כולנו – הצרכנים. אנחנו אלו שמאכילים את המפלצת".

פתיחה: יום ה', 21 בספטמבר, שעה 18:00, הכניסה חופשית. נעילה: 26 במרץ 2024. שעות פעילות המוזיאון בחול המועד סוכות הוארכו ויהיו מ-10:00 עד 18:00. כחלק ממיזם "שבת ישראלית", המוזיאון פתוח לקהל הרחב ללא תשלום בימים שישי ושבת. לפרטים נוספים ניתן להסתכל באתר המוזיאון

 

"די, ילדה קטנה!", מתוך סרט האנימציה (צילום: יח"צ)

"די, ילדה קטנה!", מתוך סרט האנימציה (צילום: יח"צ)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר