עטיפת הספר "האשה שבתמונה", מאת שירי רבינוביץ' זיו
עטיפת הספר "האשה שבתמונה", מאת שירי רבינוביץ' זיו

ספר הילדים החדש שיעזור להם להתמודד עם אובדן

מקורות השראתה של סופרת הילדים שירי רבינוביץ' זיו הם משפחתה ומציאות חיינו. ספרה השני "הָאִשָּׁה שֶׁבַּתְּמוּנָה" יעזור לילדים ולהורים להתמודד עם אובדן ושכול. "אני מזמינה את הקוראים לאמץ ארגז כלים רגשיים פרקטיים לתיווך של מציאות מאתגרת עבור הורים וילדים", היא אומרת

פורסם בתאריך: 30.1.24 13:03

שירי רבינוביץ' זיו, בת 42 מקרית ביאליק, מעידה על עצמה שהיא נשואה באושר לסער ואמא שרופה לשלושת ילדיהם – לבב (10), לביא (8) ופלא (שנתיים). היא סופרת לילדים ולהוריהם, יוצרת תוכן למשפחות ומאסטר NLP. לאחרונה יצא לאור ספר הילדים השני שלה בשם "הָאִשָּׁה שֶׁבַּתְּמוּנָה" ובדומה לספרה הראשון "מָה יֵשׁ בַּבֶּטֶן שֶׁל אִמָּא שֶׁל עֵדֶן?", מקור השראתה הוא משפחתה הפרטית ומציאות חיינו.

בתקופה זו מתמודדות משפחות רבות בישראל עם תופעה של אובדן. ההתמודדות הזו היא קשה מאוד לכל ילד, ומתוך אירוע של אובדן בחרה רבינוביץ' זיו לכתוב ספר ילדים במיוחד בנושא זה. בסיפור נחשף הילד לעלילה קסומה בין ליבי, שפוגשת על שידת האיפור של אמא "תמונה" שמתבררת כסבתה, אשר נפטרה לפני שהספיקה להכיר את נכדתה. דרך דיאלוגים המפליגים על כנפי הדמיון נוצר שיח בין ליבי לאמה על החותם המיוחד שקיים בסבתא חנה, ולמעשה הספר מתווך את רגעי הזיכרונות וההנצחה לילדה. 

"בימים שבהם המציאות עולה על כל דמיון אני מזמינה את הקוראים לאמץ ארגז כלים רגשיים פרקטיים לתיווך של מציאות מאתגרת עבור הורים וילדים", אומרת רבינוביץ' זיו, "קריאת סיפור מדמה מצב חיים נוכחי והיא הזדמנות פז עבור ההורים לחולל זמן משפחתי איכותי בעל תוכן חיובי ומעצים על מנת לעודד תקשורת מקרבת ושיח רגשי מחזק בין הורים לילדים".

 

 

הספר ישמש לכל הורה ולכל ילד דרך לנצור אובדן של בן משפחה. הדמיון המודרך שבמסגרתו רבינוביץ' זיו מעבירה את הסיפור הוא פלטפורמה חשובה להנגשת נושאים חינוכיים וערכיים לילדים.

הסיפור מבוסס על סיפורה האישי. "אִמי היקרה נפטרה כשהייתי בת 21", היא אומרת, "זה היה אירוע מכונן בחיי שהשפיע ועיצב את אישיותי כאדם בוגר. תמיד חששתי מהרגע שבו אצטרך לשתף את ילדיי בכך שאין לי אמא. איך הם ישאלו? מתי הם ישאלו? מתי נכון לשתף אותם? עד כמה נכון לפרט ולהרחיב? השאלות האלה העסיקו אותי רבות וגרמו לי לא פעם לסערת רגשות פנימית. ילדיי גדלו, ואיתם גדלו גם השאלות. וכשילדים גדלים, הם פוגשים את החיים. גיבורת הסיפור ליבי היא לא אחרת מאשר בתי הבכורה, שבדרכה הילדותית, הקוסמית והנפלאה מביאה אותי כל פעם מחדש לעמוד אל מול אמת ולהנגיש אותה באופן רך ונעים, שמאפשר לי לדבר איתה בגובה העיניים ויחד עם זאת לשמור על נפשה העדינה והרכה. כדאי לדעת שלילדים אין עדיין תבניות חשיבה ודפוסי התנהגות קבועים, ולכן הם בוחנים את הסביבה הקרובה שלהם במחשבה צלולה ופתוחה לקבלה ולדיבור בלי חשש על כל דבר, מהרך ביותר ועד למאתגר ביותר. הכל תלוי באופן שבו נבחר להעביר להם את הדברים". 

את הספר ניתן להשיג בחנויות הספרים, באתר האינטרנט של ההוצאה, או דרך הסופרת

 

שירי רבינוביץ' זיו

שירי רבינוביץ' זיו

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר