מיכה קירשנר (צילום: ישי בוטבול)
מיכה קירשנר (צילום: ישי בוטבול)

הצלם פרופ' מיכה קירשנר הלך לעולמו

קירשנר, שהתפרסם בזכות צילומי הדיוקן של אנשים מפורסמים והיה מהצלמים המוכרים והבולטים בישראל, עמד בראש המחלקה לצילום במרכז האקדמי ויצו במשך שנים רבות

פורסם בתאריך: 11.9.17 15:54

פרופ' מיכה קירשנר (70), לשעבר ראש המחלקה לצילום במרכז האקדמי ויצו, הלך היום (שני) לפנות בוקר לעולמו לאחר מאבק במחלת הסרטן. הוא הותיר אחריו אשה ושלושה ילדים.

קירשנר נחשב לאחד מצלמי המגזין והעיתונות הטובים בארץ. הוא למד צילום בבית הספר לאמנות חזותית בניו יורק והתפרסם בזכות צילומי דיוקן של מפורסמים וצילומים של האינתיפאדה הראשונה. בשנת 1984 קיבל את פרס מוזיאון ישראל לצילום.

לאחר שסיים את כהונתו כראש המחלקה לצילום בוויצו הוא נשאר ללמד במחלקה ואף תכנן לאחרונה עם מחליפו עמית זולר את המשך עבודתו בשנת הלימודים הקרובה במרכז האקדמי.

זולר: "קשה לי לדבר על מיכה בלשון עבר. הכרנו יותר מ-20 שנה. כבר כשהייתי סטודנט במרכז האקדמי ויצו שמו של קירשנר הלך לפניו. הוא היה אחד מהכוכבים הישראלים הבולטים בתחום הצילום. הוא היה הכי קרוב בעבודותיו לעבודות של הצלמת האמריקאית הידועה אנני ליבוביץ', ואהבתי מאוד את עבודותיו. לפני 21 שנה, כשהתחלתי ללמד במחלקה לצילום בויצו, הוא היה ראש המחלקה, וכך יצא לי להכיר אותו באופן אישי. לפני חמש שנים, כשהוא סיים את תפקידו, החלפתי אותו כראש המחלקה".

איך היתה העבודה עם קירשנר?

"צחקנו הרבה. זה היה כמו משחק משותף. היתה המון ציניות כי כזה אדם הוא היה. לפני כחודש וחצי, כשהוא סיפר לי על מחלת הסרטן שתקפה אותו, הייתי בטוח שהוא עובד עלי ושזה עוד אחד מאותם צחוקים, אבל לצערי זה היה אמיתי. לפני שבוע דיברנו על מה שהוא יעשה בשנת הלימודים הקרובה ואיך לאפשר לזה לקרות, והנה זה נגמר".

מהמרכז האקדמי ויצו נמסר: "המומים שמענו הבוקר על פטירתו הפתאומית של חברנו היקר פרופ' מיכה קירשנר – יוצר גדול, מורה נערץ שהעמיד דורות של תלמידים ומעמודי התווך של התרבות הישראלית. קירשנר עמד במשך שנים בראש המחלקה לצילום במרכז האקדמי ויצו, פיתח אותה והביאה לקדמת הבמה בעולם ההשכלה הגבוהה בתחומי היצירה. כולנו כואבים את לכתו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר