בית שפירא. מתחם הדר של בית הספר הריאלי (צילום: הריאלי)
בית שפירא. מתחם הדר של בית הספר הריאלי (צילום: הריאלי)

בגלל הביקוש העצום: הנהלת הריאלי תקיים הגרלה בין הנרשמים לכיתות א' ו-ז'

למרות העובדה שהורים לתלמידי ז'-ח' בריאלי ישלמו בשנת הלימודים הבאה את שכר הלימוד הגבוה בעיר – 26,500 שקלים, והורים לתלמידי כיתות א' ישלמו 21 אלף שקלים, מספר הנרשמים לבית הספר שובר שיאים. ההגרלה לא תבטיח מקום בבית הספר אלא רק כניסה לתהליך מיון

פורסם בתאריך: 10.1.22 14:04

הנהלת בית הספר הריאלי תיאלץ לקיים הגרלה בין כל הנרשמים לכיתות א' ו-ז' לשנת הלימודים תשפ"ג (2022/23), זאת בשל הביקוש העצום שעולה על ההיצע. ההרשמה המקוונת התקיימה ביום חמישי האחרון למשך מספר שעות מוגבל, מהבוקר ועד הצהריים בלבד. יודגש, כי זכייה בהגרלה לא מבטיחה מקום בבית הספר, אלא רק כניסה לתהליך המיון, שבו נבדקת התאמת התלמיד לבית הספר.

בשנת הלימודים הקרובה תשפ"ג יגבה הריאלי את שכר הלימוד הגבוה ביותר בעיר – 26,500 שקל לתלמידי כיתות ז'-ח', אולם, למרות זאת הורים רבים מבקשים שילדיהם ילמדו דווקא בריאלי. שכר הלימוד לנרשמים לכיתות א' יעמוד בשנת הלימודים תשפ"ג על 21 אלף שקלים. בכך למעשה יסתיים מתווה שכר הלימוד המדורג שנקבע בדיון בין משרד החינוך (ועדת החריגים הארצית) להנהלת הריאלי בנובמבר 2017. על פי המתווה, שכר הלימוד בריאלי עלה בהדרגה במשך שש שנים האחרונות, כשתקצוב בית הספר על ידי משרד החינוך ירד מ-11.8 מיליון שקלים בשנת הלימודים תשע״ח (2017/18) ל-1.5 מיליון שקלים בתשפ"ג. החל משנת הלימודים שלאחריה, תשפ"ד, שכר הלימוד בכיתות א'-ח' לא יהיה תחת פיקוח של  משרד החינוך. נקודת האור במתווה היא בכיתות ט'-י"ב, שם יירד שכר הלימוד בתשפ"ד מ-9800 שקלים ל-6800 שקלים ויתיישר לפי חוזר מנכ"ל משרד החינוך.

 

 

מנכ"ל בית הספר הריאלי, ד"ר יוסי בן דב: "ההרשמה הייתה ממש מצוינת, למרות שאנחנו חווים שנה לא פשוטה בגלל נגיף הקורונה שנותן את אותותיו גם מבחינה כלכלית. בשכבת כיתות ז' יש לנו כל שנה 13 כיתות בכל שלושת המתחמים – בהדר, במרכז הכרמל ובאחוזה – שמתוכן שמונה כיתות מורכבות מבוגרי כיתה ו' שלנו, ואנחנו פותחים עוד חמש כיתות חדשות. בכיתה ז' לומדים בריאלי 32 תלמידים בכיתה. אנחנו כבר לא רושמים יותר לבית הספר מכיתה ח' ואילך, מלבד חניכי הפנימייה הצבאית של הריאלי שנרשמים לכיתה י'".

למעשה, משנת תשפ"ד תוכלו לגבות שכר לימוד לפי שיקול דעתכם בכיתות א'-ח'. האם כבר ידוע מה יהיה גובה שכר הלימוד הלא מפוקח מתשפ"ד ואילך?

"כן, בהחלט. אנחנו נאמנים להסכם שלנו עם ההורים ומשרד החינוך, שקובע ששכר הלימוד לא יעלה מעבר לסכום שייגבה בשנת הלימודים הקרובה, תשפ"ג, אלא אם כן יחול שינוי בשכר המורים. במקרה כזה לא תהיה לנו ברירה, אלא להתאים את הסכומים לתוספת שיקבלו המורים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גם בבסמת החדש הביקוש גבוה ועושים הגרלה בין המועמדים המתאימים .

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר