בחינת בגרות (צילום: Omrihayu, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons)
בחינת בגרות (צילום: Omrihayu, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons)

בגלל המלחמה: הקלות משמעותיות בבחינות הבגרות

משרד החינוך פרסם שורה של הקלות, שהמרכזיות שבהן הן תוספת זמן של 15 אחוז לכל הבחינות, ומיקוד חומר הבחינה או הרחבת אפשרויות הבחירה במענה לשאלות הבחינה. כמו כן הוחלט לדחות את המבחנים הארציים לתלמידי כיתות ד' ולתלמידי כיתות ט'

פורסם בתאריך: 5.11.23 12:31

בעקבות המשך מצב המלחמה פרסם משרד החינוך שורה של הקלות לתלמידים שייבחנו השנה בבחינות הבגרות. ההקלות המרכזיות הן תוספת זמן של 15 אחוז לכל הבחינות החיצוניות במועדי חורף וקיץ (תלמידים עם התאמות יקבלו תוספת זמן נוספת של 15 אחוז מעבר לתוספת הזמן שאושרה להם), ומיקוד חומר הבחינה או הרחבת אפשרויות הבחירה במענה לשאלות הבחינה במועדי חורף וקיץ.

כמו כן החליט שר החינוך יואב קיש כי לתלמידים מכל הארץ שחוו אובדן, כאשר בן משפחתם מקרבה ראשונה נרצח או נחטף, יינתן בהמשך מענה מותאם בהתייעצות עם מנהלי בתי הספר ועם הגורמים המקצועיים. "המשרד מתחייב לתת לתלמידים אלה את המענה הנכון ביותר על מנת שהם לא ייפגעו", אמר קיש.

 

 

עוד הודיע השר כי הוא החליט לדחות את המבחנים הארציים בשפת אם לתלמידי כיתות ד' שתוכננו לדצמבר 2023, ואת המבחנים הארציים לתלמידי כיתות ט' שתוכננו לפברואר 2024. לדבריו, לקראת סוף דצמבר תתקיים במשרד הערכת מצב, שבה יתקבלו החלטות על קיום המבחנים הארציים, "וככל שיוחלט לקיימם תתקבל החלטה גם על מועדם החדש".

ההקלות החדשות מצטרפות להחלטת משרד החינוך מהשבוע שעבר על מתווה חדש לבחינות הבגרות, שבמסגרתו הבחינות במועד החורף יידחו לחודש מרץ 2024. כפועל יוצא מכך יידחו הבחינות במועד הקיץ בשלושה שבועות לסוף חודש מאי 2024. במשרד מסבירים כי המתווה החדש גובש בתיאום עם צה"ל, ועד ראשי האוניברסיטאות, ארגון המורים העל יסודי, הנהגת ההורים הארצית ומועצת התלמידים והנוער הארצית.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר