מרכז החינוך ליאו באק (צילום: אריאל מזרחי)
מרכז החינוך ליאו באק (צילום: אריאל מזרחי)

תחרות עזה על הרישום לליאו באק

על 18 המקומות בכיתות העל אזוריות בחטיבת הביניים של ליאו באק מתחרים מאות תלמידים. 570 מתעניינים הגיעו ליום הפתוח בחטיבת הביניים ו-600 תלמידים הגיעו ליום הפתוח בתיכון. מנהל בית הספר אופק מאיר: "הייתי בשוק"

פורסם בתאריך: 14.1.19 15:41

מאות תלמידים מרחבי חיפה מתחרים על 18 מקומות בכיתות העל אזוריות בחטיבת הביניים ליאו באק. ליום הפתוח שנערך בחטיבה הגיעו 570 תלמידים שביקשו לבדוק את האפשרות להתקבל. בחטיבת הביניים לומדים 780 תלמידים בכיתות ז'-ט', ומכיוון שהיא נחשבת למוסד חינוך ציבורי מתבצע הרישום דרך מערכת החינוך העירונית.

את החטיבה מזינים תלמידים מחטיבת היסוד של בית הספר ומשני בתי ספר יסודיים נוספים – רמות וטשרניחובסקי – שתלמידיהם עולים לחטיבה אוטומטית ללא סינון. נוסף על כך, מכיוון שליאו באק הוא בית הספר היחיד בעיר שבו פועלות כיתות מחוננים בחטיבת הביניים ובתיכון מגיעים לחטיבה תלמידים מחוננים שמסיימים ללמוד בבית הספר דוד ילין ולומדים בו 200 תלמידים מחוננים. בליאו באק גם קיים מרכז גדול לתלמידים על הרצף האוטיסטי, וכ-150 מהם לומדים בבית הספר.

כתוצאה מכך מסוגל ליאו באק לקלוט רק מספר מצומצם מאוד של תלמידים לכיתות העל אזוריות שלו. השנה גדל משמעותית מספר בוגרי בתי הספר המזינים, ולכן הקפיא ליאו באק את רישום הילדים במערכת הבית ספרית עד למציאת פתרון על ידי עיריית חיפה. מנהל בית הספר הרב אופק מאיר: "אני מקיים דיאלוג מתמיד עם העירייה למציאת פתרונות. בסופו של דבר, מי שצריך ללמוד אצלנו ילמד".

 

 

בתיכון ליאו באק, שבו לומדים 1,200-1,100 תלמידים, שואפים לא לחרוג מ-350 תלמידים בשכבה, ורק כ-100 מהנרשמים לתיכון יתקבלו לאחר שיעברו מיון קפדני.

מאיר: "שלא כמו בחטיבה, בתיכון אין מגבלות גיאוגרפיות ומגיעים אלינו תלמידים גם מחוץ לחיפה. באופן אוטומטי עולים לכיתה י' כ-250 תלמידים מהחטיבה שלנו, ומגיעים גם תלמידים רבים מהחטיבה של בית הספר רעות לאמנויות, כך שאין לנו ממש הרבה מקומות פנויים".

ביום ראשון שעבר הגיעו 600 תלמידי חטיבה ליום הפתוח שארגן ליאו באק כהכנה לרישום לתיכון. "הייתי בשוק", אומר מאיר, "זה היה יום גשום מאוד, ובכל זאת הגיעו המונים. זה נותן הרגשה טובה לכולנו".

אם מביאים בחשבון ששכר הלימוד בתיכון ליאו באק עומד על 6,800 שקל בשנה לעומת כ-1,200 שקל בתיכון עירוני כתשלום רשות, הרי שהנהירה לליאו באק מראה על מעמדו החזק שמתחיל כבר בגיל הרך.

מאיר, כמה תלמידים נרשמו לבית הספר היסודיים ולגנים?

"לא פתחנו הרשמה ולא התקיימו ימים פתוחים כי כל הגנים וכיתות היסוד כבר מלאים. יש לנו שבע כיתות גן מגיל שנה ועד גן חובה, ומדי שנה עולים 50 תלמידים לכיתה א'. הדרישה היא גדולה כל כך עד שאנשים מגיעים אלינו כבר עם תמונת אולטרה סאונד של התינוק שלהם כדי לשריין לו מקום בבית הספר".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. האמת

    זה ברור לחלוטין
    העירייה לא משקיעה בחינוך הממלכתי, הציבור בחיפה גם הערבי גם היהודי נאלץ לממן חינוך פרטי כדי לקבל חינוך סביר לילדים.
    יותר ויותר בתי ספר בסכנת סגירה, סיגל ציוני בתקופתה אצל יהב "האמא של המערכת" גיחצי בומבה, נסגרו אצל יהב ואצלה 5 בתי ספר.
    רצו לסגור את עליה ועוד ועוד.
    תחושה של מכירת חיסול של החינוך הממלכתי בחיפה.

  2. הסוס המנוקד

    מעניין מאוד.
    שמעתי שהרבה תלמידים ברחו משם באמצע השנה….. הרב מאיר ירא השמיים חי במציאות מדומה….מצגי שווא…בכסות חינוכית מעוותת עם יחצנות עיתונאית זולה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר