בית הספר צור ים
בית הספר צור ים

בית הספר צור ים עובר לבעלות רשת החינוך עתיד

עמותת צורים שהקים התעשיין סטף ורטהיימר תעביר את הבעלות על בית הספר צור ים לרשת עתיד שזכתה במכרז להפעלתו. הרשת מתכוונת לפתח אותו לפי תפישת עולם של שילוב בין חינוך מקצועי לחינוך עיוני ולמשוך לשורותיו החל משנת הלימודים הבאה יותר תלמידות

פורסם בתאריך: 4.8.19 13:20

בית הספר הטכני של חיל הים בבת גלים צור ים עובר מרשת צורים לרשת החינוך עתיד וייקרא מעתה עתיד-צור ים. בכך, לאחר 11 שנה, מסיימת עמותת צורים שהוקמה בראשית שנות ה-2000 על ידי התעשיין סטף ורטהיימר את בעלותה על צור ים. זהו בית הספר השלישי שמעבירה העמותה לבעלות אחרת, וקדמו לו בתי הספר צור לבון ביישוב לבון וצור ברק בג'וליס.

רשת החינוך עתיד זכתה במכרז לניהול צור ים שקיים משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים הממונה על בית הספר. לרשת יש כבר בית ספר בחיפה – התיכון והמרכז למקצועות התיירות והמלונאות ע"ש טומי לפיד. עתיד צור ים ימשיך להתנהל בראשות המנהל זה שמונה שנים מוקי זמברג, עם צוות המורים שעבד עד כה בבית הספר בשילוב של מפקדים מקרב חיילי הסדיר בחיל הים.

בית הספר מונה 160 תלמידים ובהם כ-60 תלמידים חדשים שנרשמו השנה לכיתות ט' ו-י'. בימים אלה מתקיים שיפוץ רחב היקף בבית הספר במימון של עמותת צורים, משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים וחיל הים בהיקף של שני מיליון שקל. השיפוץ והעבודות אמורים להסתיים עד לפתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר.

זמברג: "כולי תקווה שהרשת, שהיא עתירת ניסיון בתחום החינוך ואשר מחזיקה הרבה בתי ספר ברחבי הארץ המשויכים הן למשרד העבודה והן למשרד החינוך, תמשיך ותוביל את בית ספר להצלחה גדולה כפי שהוא ראוי. ההרשמה לבית הספר עדיין מתקיימת, ואנחנו מצפים לעוד תלמידים שיצטרפו אלינו".

 

 

מנכ"ל רשת עתיד מנשה סמירה: "עתיד צור ים הוא בית ספר עם יסודות טובים מאוד מבחינה מקצועית וניהולית. שיתוף הפעולה בין בית הספר לחיל הים, לצה"ל ולאגף הכשרה במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים הוא ראוי ומבורך. אנחנו רואים אתגר גדול בלקיחת בית הספר ובהנעתו קדימה. אנחנו גם רוצים להגביר את השיתוף עם עיריית חיפה. חיפה היא עיר חשובה, ולכן גם הקשר הזה חשוב לנו".

באיזה אופן אתם רוצים לפתח את בית הספר?

"אנחנו רוצים לפתח את בית הספר לפי המודל של החינוך הדואלי-הומניסטי הישראלי ברשת עתיד, שמוביל אותה איש החינוך פרופ' יורם הרפז. זוהי תפישת עולם שמשלבת את החינוך המקצועי עם החינוך העיוני מנקודת מבט של פיתוח וניתוב של התלמידים שיגיעו למקומות החשובים להם. חשוב לנו שההכשרה המקצועית שאנחנו מעניקים להם תהווה פלטפורמה חינוכית לפיתוח כלים ומיומנויות שיכינו אותם לעולם העתיד. חשוב לנו גם שהם יהיו תלמידים סקרנים, חכמים, מתעניינים ומיומנים".

לדבריו של סמירה, הרשת ובית הספר יפתחו מקצועות וכיוונים מקצועיים שיגדילו את מספר התלמידות בבית הספר: "כיום היחס בין התלמידים לתלמידות בעתיד-צור ים אינו מספק אותנו".

איך מושכים יותר תלמידות לבית הספר?

"אנחנו חושבים שאפשר לפתוח מגמה חדשנית שתתאים לחיל הים וגם לתפישה החינוכית שלנו ותהווה מקור שימשוך לכאן תלמידות. מכיוון שהאחריות שלנו על בית הספר לפי תנאי המכרז היא רק מחודש ספטמבר, כשניכנס אליו נעמיק בנושא ונלמד אותו כדי להיות ערוכים לפתיחת מגמה שעליה נחליט ביחד עם כל השותפים בשנת הלימודים הבאה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר