חזיר בר ליד בית הספר הרצל
חזיר בר ליד בית הספר הרצל

מכת החזירים: ועד ההורים בהרצל מבקש את עזרת העירייה

בעקבות ריבוי מקרים של מפגשי תלמידים עם חזירי בר שעולים מנחל שיח פנה ועד ההורים של בית הספר הרצל בבקשת עזרה מעיריית חיפה: "אנו חוששים מפגיעה ממשית בחיי אדם, בחיי ילדינו"

פורסם בתאריך: 5.11.19 07:59

ועד ההורים בבית הספר הרצל מבקש סיוע מעיריית חיפה בעקבות ריבוי מקרים של מפגשי תלמידים עם חזירים בשעות הבוקר ליד בית הספר. ההורים חוששים מפגיעה של חזירי הבר בילדים ומבקשים ללמד את הילדים איך מתנהגים ליד חזיר בר.

במכתב שנשלח אתמול (שני) לעירייה כתבו שני יושבי ראש הוועד אורון רוס ותמי בן שמעון: "אנו פונים אליכם כדי להביע את מצוקת משפחות הורי בית הספר הרצל בתקופה האחרונה עקב ריבוי משפחות החזירים שמסתובבים בשכונות ובעיקר בקרבת בית הספר. מתחם בית הספר הרצל גובל בוואדי שיח והוא כולל שבט צופים וגני ילדים. במקום יש תנועה ערה של מאות ילדים, בני נוער ומשפחות החל משעות הבוקר המוקדמות ועד לשעות הערב. לאחרונה אנו נתקלים בכל יום בפניות של הורים עקב מפגש של הילדים עם חזירי בר – מצב שמעורר חרדה, אי ודאות וחששות. החזירים מסתובבים בקבוצות של כעשרה – גדולים וצעירים – ונמצאים בקרבת בית הספר ליד הפחים, בחצרות ובמדרכות. הילדים הולכים ברגל ומסתובבים באזור בית הספר לבד או בחבורות, ללא הורים, וניתן לראות כי הם לא תמיד יודעים כיצד להתנהג ולהתמודד במצבים הללו. אנו חוששים מפגיעה ממשית בחיי אדם, בחיי ילדינו".

 

 

בן שמעון אמרה ל"כלבו – חיפה והצפון": "אנחנו מבקשים מהעירייה שגורמים מוסמכים ידריכו את הילדים שלנו מה לעשות במקרה של מפגש עם חזירי בר. הילדים מתקהלים ליד החזירים, צועקים, לפעמים בורחים מהם או זורקים חפצים, וכל זה מחוסר ידע. יכול להיות שנציג מהשירות הווטרינרי העירוני יכול להסביר לילדים מה נכון לעשות".

לדבריה של בן שמעון, העירייה גם חייבת לדאוג לפינוי פחי הזבל שעומדים ליד שתי הכניסות לבית הספר: "פחי הזבל מלאים עד אפס מקום גם מהפסולת שמייצר בית הספר וגם מהמועדונית שבה נמצאים מדי יום יותר מ-80 ילדים. גם שבט צופים פועל שם, והזבל מצטבר ומספק מזון לחזירים. ביקשנו שיבדקו את הגדרות בירידה לנחל שיח שליד בית הספר ושמשם מגיעים החזירים, ואם יש פרצות אז שיחסמו אותן".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

18 תגובות
  1. פלמר

    החזירים חשובים יותר מהתושבים…
    השביתה הקרובה של פינוי האשפה טובה לחזירים.

    *** העיר בקריסה ***

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בלי קשר לבעיית החזירים – נראה שנזרק הרבה מזון לפח. אולי בית הספר צריך לקחת יוזמה לדאוג לחינוך להפחתת המזון הנזרק ו/ או להפוך את הזבל האורגני לקומפוסט לגינות בית הספר (אם יש כאלה). מעשה חינוכי מבורך בשיתוף התלמידים שיתרום לחינוך התלמידים בנושאי חיסכון, א1יכות הסביבה ובעית האקלים.

  3. גיא

    המצב ליד בית הספר טשרנחוסקי ובאיזור רמת התישבי הוא אותו דבר ואין מי שמטפל בעניין.
    לקראת ערב התושבים ממש בעוצר מרוב פחד .

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ועד הורים או ועד טיפשים??צריך לסגור לחזירים את המסעדה אז יגיעו פחות לביקורים גם הם וגם שאר חיות הבר.כאשר החזירים הולכי על שניים מפזרים אשפה הכוללת שאריות מזון מגיעים כל הולכי על ארבע לאכול.הפיתרון פשוט!! טפלו כראוי באשפה אתם מייצרים את המיפגע!!!

  5. גיל

    ההחלטה לא לטפל ב חזירים – זה זלזול בתושבים . אצלי הם מחריבים את הגינה ומאוד מפחידים אותנו. כשהייתי ילדהבכרמל לא היו פה בכלל חזירים. בחיפה ובמיוחד בכרמל יש המון המון חזירים, חולדות ענקיות, עכברים, גוקים, ועוד כל מיני דברים שפוגעים בבריאות שלנו ובאיכות חיינו – והם נכנסים לבתים שלנו. הכל מלא גוזים, עכברים ווחזירים .

  6. יואב

    ראשן העיר:
    "מה פתאום ילדים חשובים?
    צריך לדאוג לטיפוח החזירים בעיר הזאת"

  7. אזרח ותיק

    תגובת העירייה (ניחוש),
    הזכירו לנו את הנושא כאשר יתחיל מסע הבחירות הבא לעיריה.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חבורה של נקניקיות, הר הכרמל זה בית הגידול הטבעי של חזירי הבר, למה ציפיתם ? הכל מתחיל ונגמר בפינוי אשפה.
    יהיה נקי, לא יגיעו מזיקים וחיות אחרות נ ק ו ד ה.

  9. אליהו

    צריך לגדר את שטח היערות באזורי המגורים וליצור איזור הפרדה אולי יעזור במשהוא

  10. אליהו לא אני אבל בסדר

    צריך לגדר את שטח היערות באזורי המגורים וליצור איזור הפרדה אולי יעזור במשהוא

  11. היה צפוי לחלוטין

    כשפעילי עמותות בעלי חיים חושבים שהם יודעים יותר טוב מכולם התוצאה בעיית ריבוי חזירים וגם בעתיד מגפה בקרבם

  12. רוני

    למה רק לחסל את החזירים? נחסל גם את החתולים ואת העורבים ויהי לנו כף. צריך להוריד גם הרבה עצים כי הם ממש מפריעים. נשאר רק אנחנו-איזה כף.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר