חטיבת הנעורים של ליאו באק (צילום: בית הספר ליאו באק)
חטיבת הנעורים של ליאו באק (צילום: בית הספר ליאו באק)

חטיבת הנעורים בליאו באק – אחת מעשר החטיבות הטובות בארץ

חטיבת הנעורים של בית הספר ליאו באק נבחרה על ידי משרד החינוך לאחת מעשר חטיבות הביניים הטובות ביותר בארץ. החטיבה הוזמנה להשתתף בתוכנית מיוחדת בשם "חטיבת הביניים העתידית" - תוכנית הדגל של המשרד לשינוי פני חטיבות הביניים בישראל

פורסם בתאריך: 19.6.20 10:33

משרד החינוך בחר בחטיבת הנעורים של בית הספר ליאו באק בחיפה לאחת מעשר חטיבות הביניים הטובות ביותר בארץ. בעקבות הבחירה הוזמנו כל עשר חטיבות הביניים להשתתף בתוכנית מיוחדת בשם "חטיבת הביניים העתידית" שהיא תוכנית הדגל של משרד החינוך לשינוי פני חטיבות הביניים בישראל.

מטרתה של התוכנית, שאותה מוביל מנכ"ל המשרד שמואל אבואב, היא להיעזר בחטיבות הביניים שנבחרו כדי להפוך את התורה החינוכית הייחודית שלהן מתורה שבעל פה לתורה פדגוגית מנוסחת וכתובה שתועבר בכל חטיבות הביניים בארץ. יצוין שמחוז חיפה במשרד החינוך הוא זה שהמליץ על ליאו באק כחטיבת הביניים הטובה ביותר במחוז.

בישיבה שקיים אבואב ביום רביעי למנהלי חטיבות הביניים שנבחרו, ובהם גם מנהל חטיבת הנעורים של ליאו באק ערן ברסלר, ולראשי האגפים במשרד (שירות פסיכולוגי ייעוצי, חברה ונוער, ועל יסודי) הוא פירט את יעדי התוכנית. המשרד בחן את ההתנהלות של חטיבות הביניים במדינות ה-OECD – הארגון הבין לאומי לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי שישראל חברה בו. הבדיקה נערכה בליווי של אנשי אקדמיה וכללה היבטים רגשיים לצד היבטים לימודיים של תוכניות הלימוד. בין השאר נבדקו נושאים כמו מה חשוב בגיל הזה, לאלו כיווני התפתחות צריך נער בגיל הזה להגיע, מהו דמות הבוגר האידאלי של חטיבת הביניים, ואיך עוברים עם הנער את תהליך ההתבגרות באופן מיטבי.

 

 

"לבחירה בנו יש משמעות גדולה עבורנו", אמר ברסלר ל"כלבו – חיפה והקריות", "במיוחד בשנה מורכבת כל כך כמו שחווינו עם נגיף הקורונה. ההכרה בנו כמובילים חינוכיים היא מרגשת מאוד".

ממתי אתם נמצאים בתוך התהליך?

"התהליך החל בדצמבר 2019, אז הועלה שמנו על ידי המחוז. בחודש בפברואר התקיים אצלנו ביקור ארוך ומעמיק של נציגת משרד החינוך שבדקה את התנהלותה של החטיבה, וכנראה שההתרשמות שלה היתה חיובית מאוד. הציפייה מאיתנו היא שנהיה יצירתיים וטובים בארבעה מימדים – פדגוגיה יצירתית, טיפול בפרט, תוכניות העשרה וחינוך חברתי וקהילתי. אנחנו בליאו באק בולטים מאוד בתחומים הללו בכל חטיבות הגיל, ובמשרד החינוך זיהו את הפוטנציאל ואהבו את המודל שהצגנו שמשלב בין קהילה, חינוך ומנהיגות".

לדבריו של ברסלר, כבר בשנת הלימודים הבאה יצטרך בית הספר ליצור מערכת שתומכת בארבעת המימדים הללו ולתעד את העשייה: "התבקשנו לחשוב איך אפשר להפיץ את העשייה הזו הלאה, לבדוק מה אפשר יהיה להעביר מהתוכנית שלנו לבתי ספר אחרים, לבנות מודלים של היוועצות, להטמיע נושאים חדשים, לקיים ניסויים ולהעז. מילת המפתח היא תעוזה – להעז לעשות דברים שעד כה לא עשינו. מכיוון שאנחנו כבר עובדים בהתאם לארבעת המימדים הללו, נשאר לנו רק לראות איך אנחנו מדייקים אותם".

התחלתם כבר בעבודה?

"קיבלנו את הבשורה רק לפני שבוע, ולכן עוד לא הכנו תוכניות אבל אנחנו בהחלט מתכוננים. נקבל ליווי צמוד של אנשי אקדמיה ואנשי שטח ממשרד החינוך".

מנכ"ל ליאו באק הרב אופק מאיר: "במהלך השנים הבאות יוכלו כל חטיבות הביניים בישראל ליהנות מתוצרי העשייה בהשראת הפדגוגיה המיוחדת שפיתחנו, אשר משלבת תורה, עבודה וגמילות חסדים, שבשפה חינוכית חילונית היא פדגוגיה המשלבת חינוך אינטלקטואלי, חינוך רגשי ורוחני וחינוך חברתי, ואנחנו שמחים על כך".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ככה זה כשאתה חצי פרטי ויכול לגבות מההורים אלפי שקלים בנוסף לתקציב ממשרד החינוך. מעניין אם יש חטיבה שהיא ציבורית לגמרי.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חטיבת הנעורים ליאו באק היא ציבורית לגמרי, אתה מתבלבל עם התיכון

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    דווקא חטיבת הביניים של ליאובק היא ללא עלות פרטית

  4. צפריר

    לא אחת מעשר הכי טובות. אלא הכי טובה . ולא בארץ . אלא בעולם.

  5. the great unknown

    מסכים ומחזק את צפריר. בית ספר מדהים עם צוות מהמם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  6. תמר

    לעומת זאת בעירוני ה, בחטיבת הביניים, יש אחוז גבוה מידי של מורים חלשים, עם מוטיבציה מנוחה.
    כאלה שהמוטו שלהם הוא " עזבו אותי באמא שלכם".
    החטיבה העליונה זה סיפור אחר, שם יש אחוז גבוה של מורים איכותיים גם מבחינת רמה אישית וגם מבחינה מקצועית.
    בתקופת הלמידה מרחוק זה בלט באופן מיוחד.
    השונות כל כך גבוהה תחת אותו בית ספר.
    תמוה מאוד ובמיוחד מצער

  7. גל

    אין על ליאובק.
    הניהול מעולה וזה נראה לעין בכל מישור.
    חבל שבעירייה לא רואים זאת ותומכים כנדרש!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר