צהרון (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
צהרון (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

בגלל הסגר: הורי הצהרונים דורשים החזר, העירייה מסרבת

בחודש ספטמבר בוטלה הפעילות בצהרונים ובמועדוניות בבתי הספר היסודיים במשך שמונה ימים, אך עיריית חיפה מסרבת להחזיר להורים את כספם בטענה שהם חתומים על טופס שבו נכתב כי הם לא זכאים להחזר על פחות מעשרה ימי פעילות שבוטלו ומחויבים לא לתבוע את העירייה

פורסם בתאריך: 22.9.20 18:13

הורים לילדי הצהרונים והמועדוניות בבתי הספר היסודיים נדרשים לשלם עבור הימים שבהם לא מתקיימת בהם פעילות בשל הסגר. הנהגות הורים בית ספריות שביררו את הנושא מול עיריית חיפה האחראית על הצהרונים על המועדוניות ומול המפעילים השונים נענו כי ההורים חתומים על טופס שבו מופיעים סעיפים שלפיהם העירייה אינה מחויבת להחזיר להם כסף אם נגרעו פחות מעשרה ימי פעילות, והם מצדם מתחייבים לא לתבוע את העירייה אם פעילות הצהרון תופסק.

יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר היסודי גורדון בקרית חיים ליאת נחמני פנתה לעירייה בעניין וכתבה: "בשם ההורים אשמח להבין איך יכול להיות שכאשר המדינה נכנסת לסגר, ההורים צריכים לספוג עשרה ימים על חשבונם. אני מבינה שההורים צריכים לשלם על הימים שבהם המועדונית פעלה, אבל לא הגיוני שבימים אלה, כשהורים רבים נשארים ללא עבודה ופרנסה, הם יצטרכו לשלם תשלום מלא כאשר בפועל היו רק 13 ימי פעילות בחודש ספטמבר".

במכתב תשובה ממנהלת המערכת הקהילתית בעירייה מאירה רוזנטל נכתב: "אני בהחלט מבינה את פנייתך על רקע התקופה שכולנו חווים ושיש בה חוסר ודאות. כל הורה שרשם את ילדיו לצהרון חתם על טופס השתתפות. סעיף 6 בטופס מתייחס לאופן עזיבה עשרה ימי פעילות מראש. בסעיף 7 נכתב שההורים מוותרים על כל תביעה במקרה שבו פעילות הצהרון תופסק באופן מלא או חלקי מנסיבות שמפורטות בטופס. מתוך אותו עיקרון של עשרה ימים, כל מה שמעבר לכך יוחזר להורים. כמובן שההורים פטורים מעלויות ההזנה על אותה התקופה. התשלום לצהרון הוא לבית הספר, שממשיך לשלם הוצאות שכר של העובדות גם כשאין צהרון".

 

 

נחמני אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "בית הספר סגור, המועדונית לא פועלת, ובעירייה מצפים שנשלם את המשכורות של העובדים שיושבים בבית. נוסף על כך, יש הורים שלא עובדים בגלל הקורונה, ומי שעובד משלם על בייביסיטר. מדובר במצב מיוחד שנכפה על כולנו בגלל נגיף הקורונה. למה העירייה מסתתרת מאחורי סעיפים ביורוקרטיים ולא מתחשבת במצבם של ההורים? העירייה צריכה לספוג את העלויות הללו. איך יכול להיות שבכל ימי הסגר שבהם הילדים לא נמצאים במועדונית, אנחנו צריכים לשלם על הפעילות שלא מתקיימת?".

יו"ר ועד הורי בית הספר היסודי ארלוזורוב בקרית חיים יוסי לבוב. "גם אנחנו נתקלים בבעיה דומה. הורים בבית הספר פנו ישירות למפעילים, שאמרו להם שהם לא מחזירים את התשלום עבור חודש ספטמבר. בחודש זה יש שמונה ימים שבהם לא מתקיימת פעילות, ובעירייה טוענים שרק אחרי הפסקת פעילות של עשרה ימים הם מחויבים להחזיר את הכסף. הבעיה תחריף בחודש אוקטובר בגלל חג סוכות".

עיריית חיפה כהרגלה סירבה להגיב.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. איציק אברג'יל

    כשראש העיר היא עבריינית מורשעת, מה הפלא שהערכים הם של נוה תרצה?

  2. ג. סגל

    סיגל ציוני מסתמנת כחרפה וכחלאת המין האנושי. העיקר שהיא המציאה לעצמה את הכינוי "האמא של כל הילדים". עם אמא כזאת עדיף להיות יתומים.
    להקיא.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר