מתוך התפריט של "נג'מה" (צילום: אנטולי מיכאלו)
מתוך התפריט של "נג'מה" (צילום: אנטולי מיכאלו)

דובאי, בת גלים

אל מסעדת "נג'מה" בבת גלים הביא השף אסיל שריף, פיינליסט "טופ שף" בדובאי, את המנות שהוא מכיר מהבית והוסיף להן את הטאץ' הייחודי שלו. "הרעיון הוא ליצור תפריט עם מנות מיוחדות ואיכותיות", הוא אומר

פורסם בתאריך: 26.5.21 09:00

בחודש ספטמבר נפתחה על על שפת הים בבת גלים "נג'מה" (כוכב בערבית), מסעדת שף לבנטינית בניצוחו של פיינליסט "טופ שף" רשת NBC בדובאי, אסיל שריף. לרוע המזל, המסעדה נסגרה לאחר כשבועיים בגלל הסגר, ונפתחה שוב רק לאחרונה.

למרות גילו הצעיר (30), הרזומה של שריף כולל לימודים בבית ספר קולינרי בעומאן, סטאז' במסעדה בהונג קונג וההשתתפות בתחרות בדובאי. "התחרות הייתה קשוחה מאוד עם לחץ נפשי כבד", הוא אומר, "אבל הצלחתי להגיע לגמר ולקטוף את המקום השלישי. אנשים ברחוב זיהו אותי וביקשו להצטלם, גם בדובאי, גם בירדן וכמובן שגם כאן בישראל, זה בהחלט היה מרגש".

רגע לפני הגמר הוא מונה למנהל מסעדת "איטליאנו דה לה קוסטה" הסמוכה, ליד הרכבל. בעלי המסעדה, האחים תאופיק ובילאל חסן, שבבעלותם גם מסעדת "שוואטינא", פתחו את "נג'מה" והציעו לשריף את תפקיד השף הראשי.

שריף: "הבאתי ל'נג'מה' את המנות שאני מכיר מהבית והוספתי להן את הנגיעות שלי. הרעיון הוא ליצור תפריט עם מנות מיוחדות ואיכותיות. אנחנו משתמשים בחומרי גלם מקומיים בלבד, והיינות שלנו הם מיקבים ישראליים מובחרים".

 

 

עיצוב המסעדה הותאם לאופייה כמקום בילוי, עם בר גדול ובמרכזה שולחן אבירים ענק לישיבה משותפת, המשתרע לאורך של שבעה מטרים. אבן השיש והפסיפס המעטרים את רצפת המסעדה הובאו מאיטליה והריהוט מבלגיה. למסעדה גם פאטיו המשמש לאירוח וארוחות משותפות וקומת גלריה הבנויה כמרפסת המשקיפה על קומת הכניסה.

התפריט כולל מנות ידועות מהמטבח הלבנטיני עם נגיעות של השף, לדוגמה: שושברק במילוי תרד ערבי, גרגירי חומוס, עגבניות צלויות, כמון, יוגורט בהרט (82 שקלים); טונה נייה – טרטר טונה קצוץ על הסכין עם סלט עדשים שחורות, גרגירי חומוס, טוויל שומשום וקציפת לבנה (63 שקלים); קבב אדנה מבשר בקר הנקצץ במקום, בצל כבוש בסומק ועלים ירוקים (83 שקלים); פילה דג לוקוס עם טביחה עגבניות בבישול ארוך, בצל ירוק, טחינה ירוקה ותבשיל חובייזה / עולש (152 שקלים); כיג כופתא מאיסטנבול – קובה בורגול עם מחית פלפלים פיקנטית על קרם שום, עלה חסה, אבן יוגורט כבשים ולחם שארק פריך (49 שקלים); סינטה מיושנת על תבשיל פריקה עם צנוברים, איולי עמבה וזוקיני צלוי (125 שקלים). במקום תפריט אלכוהול עשיר וקוקטיילים ייחודיים.

רחוב העלייה השנייה 96, שעות פתיחה (זמניים): ב'-ד' 23:00-18:00, ה'-א' 23:00-15:00. טלפון: 04-8111105

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר