הספר "הסיפור שמאחורי האוכל" (צילום: גילי חייט סלם)
הספר "הסיפור שמאחורי האוכל" (צילום: גילי חייט סלם)

לכל ארוחה משפחתית יש סיפור

גילי חייט סלם, צלמת, יצרה פרויקט ייחודי ומרגש בשם "הסיפור שמאחורי האוכל" – ספר משפחתי, המאגד בתוכו צילומים של משפחות, צילומי אווירה, צילום המאכלים הייחודיים לאותה משפחה והמתכונים שיעברו לדורות הבאים

פורסם בתאריך: 9.6.21 14:01

הידעתם? ארוחה משפחתית כנוהג קבוע תורמת ליצירה ומיסוד של לכידות משפחתית ותקשורת טובה ורגישה בין בני המשפחה. קיומה של ארוחה משפחתית משותפת מהווה הזדמנות מצוינת לתמיכה הדדית, מחויבות הילדים ללימודים, הגברת המוטיבציה להישגיות, עלייה בביטחון העצמי וראייה חיובית של העתיד.

גילי חייט סלם, צלמת, יצרה פרויקט ייחודי ומרגש בשם "הסיפור שמאחורי האוכל" – ספר משפחתי, המאגד בתוכו צילומים של משפחות, צילומי אווירה, צילום המאכלים הייחודיים לאותה משפחה והמתכונים שיעברו לדורות הבאים. לכל משפחה יש את הסיפור, לכן הספר יהיה ייחודי לה.

מתכון מתוך הספר (צילום: גילי חייט סלם)

מתכון מתוך הספר (צילום: גילי חייט סלם)

"הספר מתאים לכל אחד שמבשל ואוהב אוכל", אומרת חייט סלם, "אני רואה בשלנים ובשלניות שמעבירים את הסיפור שלהם מדור לדור, זה כל כך חשוב בעיניי לנצור את הרגע הזה ולתעד את כל הגעגועים האלה בתוך המשפחה שלנו. אני רוצה לתעד רגעים שקושרים אנשים ואוכל לסיפור".

 

 

היא בת 36, בוגרת עיצוב תעשייתי באוניברסיטת אריאל ובוגרת מגמת צילום במכללת ויצו בחיפה, ומצלמת מאז שהשתחררה מהצבא. כיום היא מתגוררת בקרית חיים עם בעלה ובנם.

הרצון לתעד ארוחות משפחתיות ומתכונים שעוברים מדור לדור הוא בגלל געגוע?

"למשהו שאני לא מכירה. אצלי במשפחה זה בדיוק הפוך, אני באה ממשפחה של הורים גרושים ולא היו ארוחות משפחתיות אף פעם. אני תמיד שואלת את עצמי, איך אנשים שיש להם מסורת משפחתית, לא מעריכים ולא שומרים על זה חזק. איך אתם לא שומרים על הגעגועים האלה? זה מרגש ומדהים כשיש רגעים כאלה מיוחדים. בדיוק מהנקודה הזו הגיע הפרויקט, החובה לתעד ולהעביר לדורות הבאים".

לפרטים נוספים ניתן לפנות לגילי חייט סלם בטלפון: 054-6653731

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר