בניין עיריית חיפה (צילום: Yakovleva, CC BY-SA 3.0, ויקישיתוף)
בניין עיריית חיפה (צילום: Yakovleva, CC BY-SA 3.0, ויקישיתוף)

אקו"ם תובעת מעיריית חיפה ואתו"ס פיצויים של 2.5 מיליון שקלים

בתביעה שהוגשה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בחיפה, טוענת אקו"ם, כי העירייה ואתו"ס נוהגות זה שנים רבות להפר זכויות יוצרים באירועים שמתקיימים מטעמן. "לאורך השנים פנתה אקו"ם לנתבעות באמצעות התכתבויות ופגישות, אך הן לא טרחו להסדיר את הרישיונות כנדרש והמשיכו לבצע בפומבי יצירות מוגנות תוך הפרת זכויות יוצרים בוטה ומתמשכת", לשון התביעה

פורסם בתאריך: 5.7.22 17:34

אקו"ם (אגודת קומפוזיטורים, מחברים ומו"לים למוזיקה בישראל) הגישה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בעיר תביעה נגד עיריית חיפה וחברת אתו"ס, בדרישה לפיצויים בסך 2.5 מיליון שקל.

בתביעה שהגישה אקו"ם, יחד עם מספר חברות העוסקות בניהול זכויות יוצרים מחו"ל, נכתב: "עניינה של תובענה זו הוא הפרת זכויות יוצרים גסה וארוכת שנים על ידי לא אחרת מאשר עיריית חיפה ו/או מי מטעמה, שהיא ללא ספק רשות מקומית מהמובילות והגדולות בישראל, וזרועה הארוכה. כפי שיפורט להלן בהרחבה הנתבעות ביצעו בפומבי ו/או הרשו לבצע פומבי יצירות מוגנות ללא רישיון, בין אם באירועים מטעמן אשר התקיימו בחצריהן ובמתקנים בבעלותן ו/או שהושכרו לצדדים שלישיים ו/או בתשלום דמי כרטיס".

עוד נכתב בתביעה: "המדובר הוא באירועים, אשר ביניהם גם אירועים המוניים, כגון: מופעים מוזיקליים חיים, אירועי תרבות, הופעות מסוגים שונים (הצגות, מחול, תזמורות), מסיבות, הקרנות סרטים וכדומה, והושמעו יצירות מוגנות ללא רישיון… רבים מהאירועים המדוברים התקיימו בשטחן ו/או במתקניהן של הנתבעות, וברור מאליו כי אירועים כאמור מתקיימים באחריותן של הנתבעות ביחד ו/או לחוד. התנהלות זו של הנתבעות מהוות הפרה בוטה – משך שנים ארוכות – של זכויות היוצרים של התובעות, ועליהן לשאת באחריות בגין מעשיהן".

עוד נטען בכתב התביעה: "אך אחת מהנתבעות לא טרחה לדווח לאקו"ם באופן מסודר ורציף אודות האירועים המתקיימים בשטחן ו/או מטעמן. ככלל ניתן לומר, כי הנתבעות ביחד ולחוד, לרבות הפועלים מטעמן, נוהגות בזלזול מופגן באקו"ם, בנציגיה ובעיקר בזכויות היוצרים שבבעלותה ואשר על ניהולן ואכיפתן היא אמונה.

"למרות שהנתבעות ידעו אודות חובתן להסדיר רישיון לשימוש ביצירות מוגנות במסגרת אירועים מוזיקליים בדמי כניסה וכן על חובן שלא לאפשר למאן דהוא לבצע בפומבי יצירות מוגנות בחצריהן ללא אישור אקו"ם על כך שהוסדר רישיון מראש ובכתב, הן בחרו במודע ובחוסר תום לב משווע להפר פעם אחר פעם את זכויות היוצרים ולא להסדיר רישיון לשימוש ביצירות מוגנות ו/או לוודא כי רישיון כאמור הוסדר על ידי צדדים שלישיים".

 

 

לטענת אקו"ם והתובעות הנוספות, לאורך השנים פנתה אקו"ם לנתבעות באמצעות התכתבויות ופגישות, אך הן לא טרחו להסדיר את הרישיונות כנדרש "והמשיכו לבצע בפומבי יצירות מוגנות תוך הפרת זכויות יוצרים בוטה ומתמשכת".

מבית המשפט מבקשת אקו"ם, בין היתר, להוציא צו מניעה "המורה לנתבעות ביחד ולחוד ולכל הבאים בשמן או מטעמן להימנע מלעשות מעשה או מחדל המפר את זכויות היוצרים של התובעות, להימנע מלבצע בפומבי או להרשות לבצע בפומבי בחצריהן יצירות מוגנות, לחייב אותן לשלם פיצויים סטטוטוריים בסך 2.5 מיליון שקל ללא הוכחת נזק ולחילופין – לחייב אותן למסור ביחד ולחוד בתוך 30 יום ממועד פסק הדין, דוח שתוכנו מאושר על ידי רואה חשבון בו יפורטו כל המופעים שנגבו מהמשתתפים בהם דמי כניסה בסכום הגבוה מ-19 שקלים.

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "הנושא יתברר בבית משפט".

מאתו"ס נמסר בתגובה: "אתו"ס פועלת תחת הסכם כללי לגבי זכויות יוצרים שעיריית חיפה סיכמה. אתו"ס ממלאת בדייקנות ומדווחת באופן מלא על התקיימות האירועים. התביעה טרם נמסרה לידי אתו"ס, ולאחר שהיא תימסר, נלמד אותה ונגיב בבית המשפט ככל שיידרש".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עופרה, כרמל

    תמיד תהיתי איך פעמיים בחודש מוקרנות בסינמטק יצירות של מיטב המוסיקאים העולמיים אך גם ישראלים, זמרים ולהקות, על מסך ענק באירועים מאד מיוחצני"ים שנמכרים אליהם כרטיסים. האם לאקום משולמים הכספים עבור הקרנות פומביות אלו אשר יש להניח מוגנות בזכויות יוצרים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר