פרויקט חיבורי נמל המפרץ (צילום: TSR צילום אווירי)
פרויקט חיבורי נמל המפרץ (צילום: TSR צילום אווירי)

הסתיים שלב ב' בפרויקט חיבורי נמל המפרץ

חנ"י סיימה את השלב השני בפרויקט חיבורי נמל המפרץ, וביום חמישי ייפתח הכביש הישיר לנמל המפרץ, לשדה התעופה ולמספנות ישראל מכביש 75. במסגרת הפרויקט נבנים שבעה גשרים - שניים מעל כביש 22, שלושה מעל נחל הקישון, אחד מעל רחוב משה דיין ואחד סמוך לשדה התעופה - מנהרת תשתיות ומסילת רכבת

פורסם בתאריך: 29.11.22 11:44

חברת נמלי ישראל (חנ"י) סיימה את השלב השני בפרויקט חיבורי נמל המפרץ. ביום חמישי עתיד להיפתח הכביש הישיר לנמל המפרץ, לשדה התעופה ולמספנות ישראל מכביש 75, ומחנ"י נמסר כי פתיחת המקטע תקל על עומסי התנועה באזור.

פרויקט חיבורי נמל המפרץ שמובילה חנ"י כזרוע ביצוע של המדינה יחבר את נמל המפרץ למערכת הכבישים ומסילות הרכבת במטרופולין חיפה. במסגרת הפרויקט נבנים שבעה גשרים – שני גשרים מעל כביש 22, שלושה גשרים מעל נחל הקישון, גשר אחד מעל רחוב משה דיין וגשר אחד סמוך לשדה התעופה. נוסף על כך נבנים מנהרת תשתיות, כבישים ומסילת רכבת.

 

 

עוד נמסר מחנ"י כי היא מובילה את הפרויקט בעלות של יותר משני מיליארד שקל אשר עומד במסגרת התקציבית ובלוחות הזמנים, וכי הוא צפוי להסתיים בדצמבר 2023, על אף העיכובים והקשיים שאותם מערימה עיריית חיפה. שלב ג' בפרויקט צפוי להסתיים במהלך הרבעון השני של שנת 2023, ובמסגרתו ייפתחו הכבישים במתכונתם הסופית ושני גשרים להפרדה מפלסית (הגשר ברחוב משה דיין והגשר ליד שדה התעופה).

מנכ"ל חנ"י יצחק בלומנטל: "פרויקט חיבורי נמל המפרץ משלב הגנה ירוקה על הסביבה, אבטחת תשתיות והקלה על העומס בדרכים. הפרויקט יתרום לקיצור לוחות הזמנים בשינוע הסחורות מהנמל ואליו, וייתן מענה לצרכים הלוגיסטיים של לקוחות הנמלים, המובילים והתעשיינים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר