דרור אבא לין ז"ל (צילום: רובי מזרחי)
דרור אבא לין ז"ל (צילום: רובי מזרחי)

דרור לין, נינו של אבא חושי והאיש מאחורי ויקיפדיה, הלך לעולמו

דרור אבא לין, הויקיפד שרבים מתכני ויקיפדיה העברית נוצרו תודות לו, הלך לעולמו לאחר מאבק ארוך במחלה קשה. לין היה נכדו של ח"כ אמנון לין ז"ל ונינו של אבא חושי שהיה חבר כנסת וראש העיר חיפה בשנים 1969-1951. יו"ר הוועד המנהל של ויקימדיה ישראל: "הוא היה הרוח החיה מאחורי ויקימניה 2011 שהתארחה בחיפה"

פורסם בתאריך: 7.5.23 14:31

אתמול (שבת) נפטר דרור אבא לין לאחר מאבק ארוך במחלה קשה. לין היה נכדו של ח"כ אמנון לין ז"ל והנין של אבא חושי ז"ל שהיה חבר כנסת וראש העיר חיפה משנת 1951 ועד לפטירתו בשנת 1969.

לין, עורך דין במקצועו, כתב בוויקיפדיה תחת השם Deror avi. לויקיפדיה הוא הצטרף בראשית דרכו של של המיזם הפופולרי בדצמבר 2004. מאז הוא כתב יותר מ־8,700 ערכים, הקים עשרות פורטלים והעלה יותר מ־37,000 תמונות. הוא אף הקים והוביל את מיזם "אלף מילים" שבמסגרתו הועלו תמונות רבות לויקיפדיה במיזם שכולו התייחסות לאמרה ולפיה כל תמונה תועיל יותר מאלפי מילים. במשך שנים רבות טיפל לין מדי יום בעמוד הראשי של ויקיפדיה והיה אחראי על התכנים משלב ההצעה, דרך ליטושם ועד לשיבוצם לפי תאריכים. ציטוטים, תמונות וקטעי "הידעת?" עברו תחת ידו מדי יום.

בשנת 2011 סייע לין בארגון אירוע ויקימניה – כנס הויקיפדים העולמי השנתי – שהתקיים לראשונה בישראל בחיפה, והיה מהדוברים הראשיים בו. בשנת 2022 נבחר לין לחתן פרס ויקיפד השנה שניתן לו בהפתעה ביום ההולדת ה־19 של ויקיפדיה העברית. הוא לא זכה להגיע לראות את ויקיפדיה העברית, שבה השקיע משך שנים רבות, נכנסת אל שנות ה-20 שלה.

 

לוגו ויקיפדיה

ויקיפדיה

 

 

יו"ר הוועד המנהל של עמותת ויקימדיה ישראל איציק אדרי כתב בכיכר העיר הוויקיפדי: "בצער רב אני כותב את הדברים על חברנו דרור, חבר הוועד המנהל וממייסדי העמותה. מעבר לתרומתו הידועה לוויקיפדיה העברית, דרור היה מהמייסדים של ויקימדיה ישראל, ומאז במשך יותר מ-16 שנה הוא היה פעיל ברשימה ארוכה של פרויקטים, מיזמים ואירועים – מקומיים ובינלאומיים. הוא היה ויקיפד וויקימד בדמו, והקדיש כל דקה לתנועה בכל דרך אפשרית, אפילו בימיו האחרונים. הוא היה הרוח החיה מאחורי ויקימניה 2011 שהתארחה בחיפה, ומאז היה חבר מרכזי ומשמעותי בוועדה המארגנת של ויקימניה לאורך השנים. הוא היה פעיל ברשימה ארוכה של פרויקטים, ועבור תרומתו זו הוענק לו בשנה שעברה התואר חתן פרס ויקימדיה (2022 Wikipedia Laureate). ובאופן אישי – דרור היה לי חבר ושותף קרוב לאורך יותר מעשור להובלה של העמותה והפרויקטים השונים. לא משנה מה היו הסיטואציה והמורכבות, תמיד הוא היה עושה זאת בחיוך ענק ובעיניים נוצצות מאהבה לויקיפדיה ומאושר. דרור, לעולם לא נשכח אותך". 

חבר אחר הספיד את לין: "דרור הלך לעולמו, ועכשיו עצוב לי נורא. עצוב לי נורא כי אני מכיר את דרור מאז שאני זוכר את עצמי. אני לא חושב שאני זוכר אי פעם שראיתי אותו בלי חיוך. אני זוכר איך לקח אותי להעביר איתו סדנאות כתיבה בויקיפדיה בספרייה הלאומית; איך אהב את ויקיפדיה ואיך האמין בה מאוד. תנצב"ה".

הלווייתו של לין תתקיים היום (ראשון) בשעה 18:00 בבית העלמין שדה יהושע (כפר סמיר), שער ברוש.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר