יוסי עמר "הגדול" במדי הפועל חיפה (צילום: ארכיון מימל)
יוסי עמר "הגדול" במדי הפועל חיפה (צילום: ארכיון מימל)

מהמכולת הקטנה של הסבא בנשר לבעלי השליטה ברשת שופרסל

1.5 מיליארד שקל שילמו האחים יוסי ושלומי אמיר תמורת 24.9 אחוז ממניות שופרסל, הרשת הקמעונאית הגדולה בישראל, והפכו לבעלי השליטה העיקריים. השניים, בניו של ראש העיר נשר לשעבר דוד עמר ז"ל, נכנסו לתחום לראשונה לפני 29 שנים, כשפתחו מינימרקט שכונתי בקרית ביאליק

פורסם בתאריך: 15.2.24 14:57

מאתמול (רביעי) יש לשופרסל – הרשת הקמעונאית הגדולה בישראל – בעלי בית חדשים, וזאת לאחר שנים שבהן התנהלה הרשת ללא בעל בית ומניותיה היו מפוזרות בין גופים מוסדיים – קרנות ניהול, קופות גמל והציבור. אמנם העסקה עדיין כפופה לאישורים, אך ספק אם לקוחות הרשת ירגישו היום בשינוי או שהיו מודעים לדרמה שהתחוללה מאחורי הקלעים. לאחר שישלמו 1.5 מיליארד שקל עבור 24.9 אחוז ממניות שופרסל, לפי שווי חברה של 6 מיליארד שקל, יהפכו האחים יוסי (56) ושלומי (54) אמיר, לבעלי המניות העיקריים.

 

שופרסל

שופרסל

 

האחים אמיר גברו על מתחרים כמו קבוצת משקיעים אמריקאים וקבוצה המורכבת מצביקה ויליגר, בעל השליטה בחברת ויליפוד בשותפות עם חברת דלק ישראל, שנתנו הצעה גבוהה משל האחים. בעולם העסקי מספרים שהמוסדיים בחרו למכור לאחים מתוך תקווה שהם ישפרו את ביצועיה של הרשת, שאמנם היא הגדולה ביותר, אבל רווחיותה היתה נמוכה משל מתחרותיה, כמו רמי לוי ויוחננוף.

 

 

ותיקי נשר בוודאי יודעים מי הם האחים אמיר – בניו של דוד עמר ז"ל, שהיה ראש המועצה המקומית ולאחר מכן ראש העיר נשר במשך 24 שנים, עד לשנת 2013. יוסי היה שחקן כדורגל בהפועל חיפה בשנים 1992-1990 וכונה יוסי עמר "הגדול", כדי להבדיל אותו משחקן אחר בקבוצה בעל אותו שם שנקרא יוסי עמר "הקטן". 

האחים נכנסו לתחום לפני 29 שנים, כשרכשו, כחיילים משוחררים, מיני מרקט בקרית ביאליק, אבל סיפור ההצלחה התחיל כנראה עוד כשהיו ילדים ועזרו בחנות המכולת של סבא שלהם בנשר. במשך השנים רכשו השניים סופרמרקטים נוספים – שני סניפים של פרשמרקט, מחסני מזון, סופר דודו בפתח תקוה וב-2016 את מחסני להב עם 13 סניפים – וכך בנו את רשת פרשמרקט בהתאמה לקהל היעד.

הקפיצה הבאה היתה כאשר הם הנפיקו את פרשמרקט בבורסה לניירות ערך בשנת 2019, לפי שווי של מיליארד שקל, ולפני שנתיים מכרו את הרשת כולה לחברת הדלק פז ב-2.2 מיליארד שקל. 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם אנשים מקסימים לא אשכח איך אישתו של שלומי תמיד האיתה באה בחגים ומברכת אותנו ומפזרת מתנות והאחים תמיד דאגו ליחס הוגן ומזמינים את העובדים הטובים למסעדות שף ותמיד דאגו לכשרות היתי מוכן לעזוב ותק של 8 שנים ולהיות איתם אנשים ישרים יש להם ברכה בכסף שבורא עולם הביא להם.

  2. ציון זאדה

    אנשים מקסימים שיודעים לכבד את העובד למרות הכל ואישתו של שלומי המנכלית גברת אלינור שתמיד דאגה לברך אותנו בחגים ולפזר מתנות לצוות ולאירועי חברה ולהזמין את העובדים הטובים למסעדת שף וכשרות היתי רוצה לעבוד איתם הכל אצלם לשם שמים ובברכה גם הכסף שהשם יוליך אותם בדרכים טובות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר