הלשכה במרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) פרסמה לראשונה נתונים על תיקופי הנסיעות שבוצעו על ידי הנוסעים בתחבורה הציבורית בישראל. מטרת הפרסום היא לספק תמונת מצב של ענף שירותי התחבורה הציבורית הכולל אוטובוסים בקווים קבועים, רכבת קלה, רכבלית וכרמלית, ולבחון את דפוסי השינויים בהיקף השימוש בשירותים אלו.
מהנתונים עולה כי בין שנת 2023 לשנת 2024 חלה ירידה במספר הנסיעות בכרמלית. ב-2023 נרשמו בכרמלית 1.218 מיליון תיקופים לעומת 1.145 מיליון בשנת 2024 – ירידה של שישה אחוזים. בהשוואה לרבעון האחרון של 2022 שבו נרשמו 316,900 תיקופים, ברבעון האחרון של 2023 נרשמו 266,700 תיקופים – ירידה של 15.8 אחוז.
גם ברכבלית חלה ירידה במספר הנסיעות, והיא חדה הרבה יותר. ב-2023 נרשמו בה 1.436 מיליון תיקופים לעומת 1.119 מיליון ב-2024 – ירידה של 22 אחוז. ברבעון האחרון של 2022 נרשמו ברכבלית 468,500 תיקופים לעומת 155,400 תיקופים ברבעון האחרון של 2023 – ירידה של 66.8 אחוז.
הירידה הדרסטית שחלה ב-2023 ו-2024 במספר הנסיעות בכרמלית וברכבלית מיוחסת למלחמה שפרצה ש-7 באוקטובר 2023, ובעיקר ההסלמה בצפון.
הלמ"ס פרסמה גם את פרופיל המשתמשים בשני כלי התחבורה. בעוד שברכבלית בולט השימוש בקרב קהלים צעירים – נוער (כ-21 אחוז) וסטודנטים (כ-18 אחוז) בשל קרבתה לטכניון ולאוניברסיטת חיפה – והשיעור הנמוך ביותר הוא בפרופיל ותיק (2.2 אחוזים) ובפרופיל רב קו זהב (אחוז אחד), שיעור הנוסעים הגבוה ביותר בכרמלית הוא זה של האזרחים הוותיקים (פרופיל ותיק + רב קו זהב) עם 13.5 אחוז.

הכרמלית (צילום: דוברות עיריית חיפה)





משתמש אנונימי (לא מזוהה)
אולי תבדקו מי נוסע ברכבל בבת גלים נוסע כל היום ריק הלוך חזור
ערן
הנסיעה בכרמלית חוויה מזעזעת. תדירות נמוכה, מלוכלך אפילו בתוך הקרונות, מחניק ומסריח. חזרתי לאוטובוס.
Mtlk
הרכבלית.זה דבר מפחיד.והסיבה הנוספת לירידה.האטרקציה שזה היווה שלחה הרבה אנשים מכל הארץ לפגוש את הפלא.
לגבי הכרמלית.מדובר על שירות לא יציב שסובל מהמון תקלות.הוא גם מאוד מצומצם בפריסה שלו.אבל נותן שירות טוב למי שנמצא באיזור.הרחבת הכרמלית.לאורך ציר מורכיה עד לבית חולים כרמל.או אפילו להמשיך לכיוון ירדות פרויד היה.יכול להפוך את הכלי הזה לאפילו יותר אטרקטיבי.בגלל הפקקים שלפעמים הרחוב הזה סובל ממנו
מיכל, נווה שאנן
שני אמצעי תחבורה מסורבלים ומיותרים. רק בחיפה שנתקעה בשנות החמישים.
ברכה בן ישראל
זה רק מראה כמה מיותרת הרכבלית
שעלתה הון….. אפשר היה להשקיע את הסכומים האלה בתחבורה ציבורית לה מקום ולא רק לרחובות הרא
שייםי
זבביר
הרכבלית הזאת כבר נתקעה כמה פעמים ואנשים התנדנדו שם.
לא נפלנו מהכסא
בקיצור הטכניון והאונ' היו צריכים לממן את הרכבל כי רק הסגל והסטודנטים משתמשים בו באופן עיקרי למעט תיירות של מגזרי העוני המכחול
דני
רכבלית, כלי רכב ציבורי ומסוכן שמוביל לשום מקום…
עוד פיל לבן של רוהע המכהן שישאיר לנו לדיראון עולם יחד עם האצטדיון.
במקום לקדם מטרו על ציר הכרמל, אז הוא מקדם את שוק תלפיות וגורם לפשיטת רגל של עוד ועוד מסעדנים…
מסעדות זה לא מה שיפתור לנו את הבעיות בעיר…
לפחות הנוף יפה
הרכבלית מצוינת כשהיא פועלת, אבל אחרי שנתקעים בה למשך שעה וחצי קצת פחות מתחשק לנסוע בה…
מתווך
הכרמלית רוב הזמן בתקלות.
אחד שמבין
כרמלית ירדה בגלל שאין עובדיםצאו קבלת פניםצבכל משרדי הממשלה בגלל הטיל
ונוסף מלא אנשים בחופשות אז
וזאלה הסיבות העיקריות
יואב
היו תקופות של כמה חודשים בה הרכבלית לא עבדה בעקבות הנחיות פיקוד העורף. לדעתי זה היה משהו כמו 3 או 4 חודשים אז ביחס לזה הירידה לא כזו דרסטית ואולי אפילו הייתה עלייה אם מחשבים את זה ביחס למס הנוסעים ליום פעילות.
סיגלי
הכרמלית כלי תחבורה לא מונגש, המון מדרגות. יכול להיות יעיל אבל לא במתכונתו הנוכחית.
אזרח וותיק
מעדיף ללכת ברגל ולא לעלות את מאות המדרגות שמובילות ליציאה.
לאמור את האמת
הרכבל ללא מיזוג, חשופה לחום והשמש הלוהטת, לא נעים להיכנס לכרונית. הכרמלית מוזנחת, המדרגות לא נעות, לא נעים להמצא בפנים.
שי
הביצים של גוראל מול הביציות של קליש
אמיר
הכרמלית היא פיתרון מצוין ונוח.חבל שלא מופעל בלילות שישי. גם הרכבלית יכולה להיות עמוסה יותר עם שווק יותר מסיבי ושעות פתיחה ליליות ולא רק ביום. עוד נראה ימים טובים יותר לאחר ההתאוששות מהמלחמה בצפון לשני קווי התחבורה הציבורית היחודיים לחיפה.
מירי סיבוני
מי שחושב שהוא יעלה מחירים וימדיך להיות רווחי,חוטף. לאזרחים נמאס. שרת תחבורה מטומטמת שכל הזמן בחו"ל.