-->
התקנת השיגומים לקראת הקמת מזח התזקיקים החדש (צילומים: חברת נמלי ישראל)
התקנת השיגומים לקראת הקמת מזח התזקיקים החדש (צילומים: חברת נמלי ישראל)

החלה התקנת מזח התזקיקים החדש בנמל המפרץ

חברת נמלי ישראל החלה בהקמת מזח התזקיקים החדש במפרץ חיפה, שיחליף את המזח הישן בן ה-90. הפרויקט, כך נמסר, צפוי לשדרג את מערך אספקת הדלקים, להפחית תנועת משאיות בצפון ולחזק את העצמאות האנרגטית של ישראל

פורסם בתאריך: 1.9.25 14:54

ביום חמישי האחרון החלה התקנתם של שיגומי הפלדה (קורות יסוד שננעצות בקרקעית הים לייצוב ותיחום – ב"כ) לקראת הקמת מזח התזקיקים החדש בנמל המפרץ. השיגומים הגיעו מאנטוורפן שבבלגיה כבר בחודש מאי, וכעת החל שילובם בשטח הנמל.

מחברת נמלי ישראל (חנ"י) נמסר, כי המזח החדש עתיד להחליף את מזח התזקיקים הישן של חיפה, שנבנה לפני יותר מ-90 שנה, עוד בתקופת המנדט הבריטי. בנייתו מתבצעת על ידי חברת "שפיר" כחלק ממערך מגה-פרויקטים שמקדמת חנ"י לטובת המשק והציבור.

עוד נמסר, כי המתקן החדש יאפשר פריקה וטעינה רציפה ובטוחה של תזקיקים ודלקים, ישפר את כושר התפוקה ויבטיח אספקת דלק גם במקרה של עומס, תקלה או מצב חירום במתקנים אחרים. בנוסף, הוא יוסיף מסוף תזקיקים חדשני בצפון הארץ, שישלים את מערך התשתיות הקיים בדרום. כך תצטמצם משמעותית תנועת משאיות הדלק בכבישי הצפון, הודות לייבוא ישיר של תזקיקים וגפ"מ לנמל המפרץ במקום הובלתם ממרכז ודרום הארץ.

 

המזח תוכנן לשרת אוניות ענק באורך של עד 190 מטרים, ולהעניק מענה לכל סוגי תזקיקי הנפט – מנפט גולמי ועד דלקים מזוקקים – בתנאי בטיחות מתקדמים ותקנים מחמירים במיוחד, לרבות עמידות בפני רעידות אדמה ואסונות טבע. אורכו הכולל של המזח יעמוד על 480 מטרים, בעומק מים של כ-14 מטרים, והוא מוקם באזור נמל המפרץ בין רציפים 7 ו־8, סמוך למסוף הכימיקלים ותעלת הכניסה לנמל קישון. המתחם החדש יכלול חמישה מנגשים – ארבעה לאוניות ומנגש אחד עבור דוברה ייעודית לתדלוק אוניות.

מנכ"ל חברת נמלי ישראל, פנחס צרויה: "הקמת מזח התזקיקים החדש היא מהלך אסטרטגי, חיוני וירוק למשק האנרגיה של ישראל. מדובר בפרויקט שיחזק את העצמאות התשתיתית והאנרגטית של המדינה, יתמוך בצמיחתה הכלכלית וישמור על איכות הסביבה תוך עמידה בתקני בטיחות וסביבה מהמחמירים בעולם. המזח יאפשר להרחיב את יכולות הפריקה והאחסון של תזקיקים בצורה מודרנית ובטוחה, ויתרום להורדת זיהום האוויר על ידי צמצום תנועת משאיות הדלק בכבישים".

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. גיטה בן-דב

    אבי, אדריכל שמעון שפירא, היגיע לחיפה 1935. עבד ברפיינריז כמכופף- ברזלים
    A bar bender. The refineries
    כך הוגדר עיסוקו בתעודה מזמן המנדט בארץ ישראל – פלסטינה.
    אימי היגיעה הנה עם סרטיפיקט ששלח אליה. 1939

  2. פיהוק

    כן כן, תודה לך, גיטה, על האינפורמציה הממש לא מעניינת שהוספת לנו. לא ברור איך היינו ממשיכים בחיינו בלעדיה.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר