פעילי שכונת הדר בעירייה (צילום: אלה אהרונוב)
פעילי שכונת הדר בעירייה (צילום: אלה אהרונוב)

פעילים מהדר מחו נגד כוונה לקצץ בתקציבם והקיצוץ בוטל

פעילי שכונת הדר, שנחשפו לצילום של תקציב עיריית חיפה שבו נראה היה שפרויקטים רבים בשכונה לא תוקצבו, הגיעו לבניין העירייה בכוונה לפגוש את חברי ועדת הכספים שהתכנסה במקום. חברי הוועדה מסרו להם שהקיצוצים לכאורה בוטלו

פורסם בתאריך: 28.1.19 20:20

לאחר מפגן מחאה שערכו היום (שני) אנשי מועצת הדר ופעילים בשכונה, שנערך בעקבות חששם מקיצוץ של תקציב עיריית חיפה לפרויקטים בהדר, נמסר לפעילים כי הקיצוץ לכאורה בוטל. החששות התעוררו בעקבות צילום מסמך של תקציב העירייה שבו הסעיפים הנוגעים לפרויקטים שונים בשכונה בשנת 2019 מופיעים ריקים.

בפוסט בפייסבוק שפרסם כפר הסטודנטים נכתב: "כפר הסטודנטים בתדהמה מוחלטת. מסתבר שהיום אחר הצהריים מתכנסת ועדת הכספים מטעם העירייה, שבה כנראה יוחלט על קיצוצים משמעותיים, כולל קיצוץ מאסיבי בתקציב שכונת הדר. מה זה אומר? סכנת סגירה מיידית לכפר הסטודנטים ולכל הפרויקטים הנובעים ממנו – ליווי קשישים ומתנדבים במרכז הנוער, בבית הצעירים, במרכז יודפת, בפרח, בעד אליך ובחצר הנשית. סכנת סגירה מיידית ל'זה מכפר' – קהילת בוגרי כפר הסטודנטים בהדר. סכנת סגירה מיידית ל'נהדר בהדר' ולכל הנלווה אליו – 'ג'ירפה בסלון', 'עסקינן', הפנינגי משפחות, 'והדרת' ו'חידושישי'".

בפוסט מצוינים פרויקטים נוספים שלדעתם של הפעילים נמצאים בסכנת סגירה. "מהלך כזה יחזיר את הדר שנות אור אחורה, יחליש את האוכלוסייה המקומית ויסגור המון מרכזים חשובים לתושבי השכונה", נכתב, "ראש העיר עינת קליש רותם, ניר שובר, נעמה לזימי ודוד עציוני – קחו בחשבון שקיצוץ משמעותי בתקציב השכונה פוגע ישירות בתושבים ותיקים וחדשים כאחד שנלחמים למען השכונה הנפלאה שלנו יום יום".

 

 

הפעילים הגיעו לבית העירייה על מנת לדבר ישירות עם חברי המועצה, שוועדת הכספים שלה התכנסה היום. לאחר פגישה של פעילי המועצה עם רות בונה, ראש לשכתה של ראש העיר עינת קליש רותם, ועם חברי ועדת הכספים, ובתום ישיבת הוועדה, נמסר לפעילים שהתקציבים יועברו בכל זאת.

חברת מועצת העיר שרית גולן שטיינברג פרסמה הודעה שבה היא כתבה: "התקציבים לקהילות השונות חוזרים להיות כפי שהיו בשנת 2018, בהתאם להחלטה שהובלנו בוועדת הכספים". דברים ברוח זו נאמרו גם על ידי חבר המועצה רג'א זעאתרה וסגן ראש העיר הרב דובי חיון.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. פעילים מהדר? יש דבר כזה?

    אולי הכוונה לאלה שעומדים ב28 כל חודש בדואר הרצל או בדואר הנביאים לקבל קצבאות?

  2. אולי אלו חיפאים שמוכנים לצאת מהשמיכה?

    החיפאים הלכו לבחור באנונימית, ועכשיו יושבים בסטאלבט פראי, ומחכים שראש העיר תהרוס את העיר..
    היתה הפגנה – החיפאים לא הטריחו עצמם לבוא. גם לא הטריחו עצמם ללמוד מי המועמדת.
    חבל שהטריחו עצמם לבוא לקלפי.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר