פסטיבל "החג של החגים" (צילום: בית הגפן)
פסטיבל "החג של החגים" (צילום: בית הגפן)

תקציב פסטיבל "החג של החגים" קוצץ ב-65 אחוז

תקציבו של פסטיבל "החג של החגים", שצפוי לשנות את שמו לפסטיבל "חגי החורף", יהיה מיליון וחצי שקל בלבד - 800,000 שקל לקישוטי רחובות ו-700,000 שקל להפקה. בשנה שעברה עמד תקציבו של הפסטיבל על 4.4 מיליון שקל - 2.1 מיליון שקל לקישוטים ולתאורה ו-2.3 מיליון שקל להפקה

פורסם בתאריך: 22.10.19 08:02

היום (שלישי) תתקיים ישיבת הנהלה של בית הגפן כאשר על סדר היום תוצג הצעת התקציב לשנת 2020. לידי "כלבו – חיפה והצפון" הגיע סיכום הישיבה הקודמת שחושף כי תקציבו של פסטיבל "החג של החגים" צומצם בלא פחות מ-65 אחוז.

תקציבו של הפסטיבל, שצפוי לשנות את שמו לפסטיבל "חגי החורף", יהיה מיליון וחצי שקל בלבד – 800,000 שקל לקישוטי רחובות ו-700,000 שקל להפקה – לעומת השנה שעברה שבה תקציבו של הפסטיבל היה 4.4 מיליון שקל – 2.1 מיליון שקל לקישוטים ולתאורה ו-2.3 מיליון שקל להפקה שכללה תערוכות, אירועי תרבות, שיטור ואבטחה, שכר, פרסום ויח"צ. כמו כן, ההנחיה העירונית היא לקיים אירועים בימי חמישי בלבד, ועל כך נכתב בסיכום כי "הועלתה ביקורת מצד חברי ההנהלה על כך שההנחיה היא לאירועים רק בימי חמישי".

עוד עולה מדברי הסיכום של הישיבה הקודמת כי יהיו השלכות מהותיות בהקשר לפסטיבל, שאחת מהן היא התמיכה שמעניק משרד התרבות לאירוע: "כדי לא להפסיד את המעמד של פסטיבל נתמך על ידי משרד התרבות, תקנת פסטיבלים מגדירה תנאי סף שחייבים לעמוד בהם – לפחות שלוש ימי פעילות רצופים עם שני מופעים בכל יום חייבים להיות משולבים בלוח הפסטיבל". יתרה מכך, בישיבה עלתה השאלה אם להסכים לבצע את הפסטיבל בתקציב הזה "שאינו מאפשר לשמר את האווירה המיוחדת שהיוותה חלק מרכזי במהות הפסטיבל – ההמוניות והביחד ברחובות".

 

 

בסעיף ההחלטות נכתב כי הנהלת בית הגפן "מבקשת פגישה עם ראש העיר לדיון בנושא בית הגפן בראייה העירונית", לזרז את אישור חברותם של חברי ההנהלה החדשים שהם על תקן של נציגבי ציבור, ולמנות בדחיפות יו"ר חדש להנהלה מכיוון ש"אי מינוי יו"ר פוגע ביכולת ההנהלה לתפקד ועלול לפגוע באישור הניהול התקין של בית הגפן".

בתוך כך, חברת מועצת העיר חדוה אלמוג, המשמשת חברת דירקטוריון בבית הגפן, שלחה מכתב לחברי הדירקטוריון ובו היא הביעה את התנגדותה להחלפת שמו של פסטיבל. "אני דוחה בכל הכוח את שינוי השם", היא כתבה, "זכותה של ראש העיר לעשות שינויים וחובתה לבדוק כל מה שהיא חושבת שיכול להביא שינוי. אבל כל ההתנהגות שלה ושל ממלא מקומה נחשון צוק מראה כי הם אינם מבינים באמת את המשמעות של 'החג של החגים' בעיר ואת המשמעות של שמו. הרי במה אנחנו עוסקים? בהמשך של מסורת – השנה ה-26 של אירוע שמבליט את החיים המשותפים של הדתות השונות בעיר. המסר שעובר לארץ ולעולם מייחד את העיר לאורך השנים ונותן ערך מוסף של איכות החיים המיוחדת בחיפה. נוסיף לכך את הפריחה הכלכלית של עסקים בוואדי ניסנאס ובעיר התחתית, וכמובן ביקור באזורים אחרים בעיר המושפעים מהאירועים. הכנסת האירועים למסגרת של אולמות בלבד לתקופה מצומצמת כל כך מראה את חוסר ההבנה, ושוב – כל אירוע שהיה קודם לכן צריך לשנות ולהרוס, רק לא לא להמשיך. הייתי מבינה אם היתה מועלית הצעה אלטרנטיבית ראויה שאפשר היה לדון בה, אבל אין".

תגובתה של העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

15 תגובות
  1. מיכל, כרמל

    לאחר ההצלחה הגדולה של פסטיבל הסרטים השנה (בניגוד לשיממון של השנים הקודמות) נראה שגם "פסטיבל החורף" בדרך הנכונה. בהצלחה לעינת, לניר ולכל הצוות המוכשר שלה.

  2. סטודנט

    בהחלט צריך למחוק כל זכר ושריד לתקופה השחורה של כהונת יונה יהב. חיפה צריכה להתקדם, די לקשישים ולקשישות שנובחים כי שינו להם את העיר. אתם פאסה, פניה של חיפה לעתיד.

  3. חדווה אלמוג - "שתו לי אכלו לי"

    אם לחדווה אלמוג יש טענות שתיגש לראש העיר הקודם שגמר על הכלכלה של העיר ורוקן את הקופה. אין כסף. בכלל עדיף לה ללמוד מקליש איך מנהלים עיר. חיפה עוברת שיקום עמוק ותודה לאל שניצלנו ממנה ומיהב.

  4. חוסכים כסף שיהיה במה לממן את המנהלת החדשה והמיותרת.

    שצוקליש ייזכרו היטב את ה"אין תגובה" שלהם.
    כשיבקשו להיבחר שוב יקבלו אותה תשובה.

  5. עדנה

    אם קאליש תמשיך ככה – אני אצביע עבורה בבחירות הבאות, למרות שלא הצבעתי לה הפעם.

  6. חילוני שחרד לעיר בשחור

    אני בעד שינוי השם. לא לבנות חנוכיות / עצי אשוח ושטויות דתיות אחרות.. כן לקשט בתאורה את שדרות בן גוריון.
    פסטיבל החורף – שם מצויין! ואם אפשר לעשות שמח ב-65% פחות – בכלל טוב!
    שיהיה בהצלחה.

  7. גילי וצילי

    איזה קשקשים שמהללים את קליש.
    היא קבלה עירייה שנוהלה היטב והורסת אותה.
    גם פסטיבל הסרטים הוא פח אם הוא לא מונגש לכלל הציבור ולא היה כזה.
    קלישאה שהבטיחה הרים וגבעות ולא עושה מאום וגם לא תעשה כי אין לה יכולות . גם את המשרד הפרטי שלה לא ניהלה תקין.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פסטיבל טוב אבל הערבים שעובדים וגונבים כסף ! תפסו אותם ! יש קישוטים מדנה שעברה והשנה קודם (בחינם) למה צריך קישוטים חדשים ועובדי העירייה יחברו לחשמל שוב חינם ! רול הכבוד לראש העיר.

  9. עידו

    שמח מאוד! וכל הכבוד לעירריה שקיצצה מהתקציב לאירוע המטופש הזה על חשבון משלמי הארנונה!
    חבל על הכסף, חבל על הצביעות בדו קיום מזוייף

  10. רמי

    ככל שחולף הזמן הולך ומסתמן שראש העיר הפכה ל"דון קישוט" אשת חיפה. חיזוק לכך אפשר למצוא בדמות עוזרה סנשו פנשו.
    שניהם יחדיו מנהלים מלחמה "בטחנות רוח" – מלחמה בעובדי העירייה, ברכבל, בתקשורת, בסמל הלוגו של העיר, בראש העיר לשעבר (שכבר אינו רלוונטי) ועוד. והנה עתה זה הולך אל "טחנת רוח" נוספת, אל החג שהפך למסורת, ששמו סימבולי לדו קיום שקיים בעיר, "החג של החגים"!

    אצל דון קישוטים לא נגמרות "טחנות הרוח", הן מתרבות והופכות לעיקר הסיבות מדוע הכל לא בסדר…

  11. בני

    את כל התגובות בעד ראש העיר המנותקת כותב העוזר המנותק שלה, ולא יעזור שהוא ממציא שמות של יוזרים. מילה של שובר

  12. תושבת חיפה

    מתי קאליש כבר תעוף מהתפקיד?! היא הורסת את העיר! אחרי פסטיבל הסרטים שהיה חצי מת היא מנסה להרוס גם את חג החגים שהיה שנים סמל של העיר!

  13. גידי

    אני לא חיפאי. יצא לי לפחות פעמיים להנות מה"חג של החגים" כולל פעם אחת ללון החיפה במלון. עושה לי רושם שעד כה אילו היו מספר סופי שבוע שמחים והומי אדם. מקווה שלמרות הקיצוצים זה ימשיך כך.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר