מתחם הרותם סעדיה פז (הדמיה: Olin)
מתחם הרותם סעדיה פז (הדמיה: Olin)

בשורה לתושבי שער העלייה: מתחם הרותם-סעדיה פז הוכרז לפינוי-בינוי

פרויקט הפינוי-בינוי צפוי לשדרג לבלי היכר את איכות חייהם של תושביה, כאשר את הבניינים הישנים והרעועים שנבנו בשנות ה-70 יחליפו בניינים מודרניים בבנייה גבוהה ונמוכה. סגן ומ"מ ראש העירייה, מיכאל אלפר: "זו דוגמה איך עושים התחדשות עירונית איכותית"

פורסם בתאריך: 15.6.21 20:07

חברת נקסט אורבן התבשרה השבוע, כי עיריית חיפה הכריזה על קידומה של תוכנית התחדשות עירונית במתחם הרותם-סעדיה פז (מתחם הרותם הצפוני) בעיר. מדובר בבשורה משמעותית במיוחד, שכן המתחם שוכן בשכונת שער העלייה הוותיקה הסמוכה לחוף הים, שבנייניה נבנו בשנות ה-70, כך שפרויקט הפינוי-בינוי צפוי לשדרג לבלי היכר את איכות חייהם של תושביה.

בהודעה של מינהל ההנדסה בעיריית חיפה, עליה חתומים סגן ומ"מ ראש העיר ויו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה, מיכאל אלפר, ומהנדס העיר, אריאל וטרמן, נכתב בין השאר: "ניתן בזאת אישור עקרוני לקידומה של תוכנית התחדשות עירונית במתחם הרותם-סעדיה פז, כאשר התכנון הראשוני שהוצג ייבחן במסגרת תהליכי התכנון על כל היבטיו, לרבות ביחס לראייה השכונתית הכוללת – תשתיות, תנועה, תשתיות-על, מבני ציבור, היקפי הבנייה לרבות המכפיל, שמאות וכו', כמקובל".

מתחם הרותם סעדיה פז (הדמיה: Olin)

מתחם הרותם סעדיה פז (הדמיה: Olin)

אלפר: "הפרויקט ישנה לחלוטין את אופי המגורים של השכונה ואיכות החיים של הדיירים ויעניק שטחים פתוחים רבים לטובת בנייה ציבורית, כמו גם מסחר ועירוב שימושים. מדובר בתוכנית מרשימה, ובהחלט נעשתה כאן עבודה יסודית ומעמיקה. זו דוגמה איך עושים התחדשות עירונית איכותית ואחת התוכניות המיוחדות להתחדשות עירונית בחיפה".

מנכ"ל נקסט אורבן, יוסי כהן: "קיבלנו אור ירוק משמעותי, וברגע שהעירייה הוציאה המלצה להכרזה, אפשר להתקדם לקראת אישור התב"ע והוצאת היתר בנייה. ההכרזה מתאפשרת רק לאחר הגעה להסכמה תכנונית מול הרשות המקומית, והיא למעשה מקבעת את המתחם כחלק אינטגרלי מתוכנית האב לשכונה".

מתחם הרותם סעדיה פז (הדמיה: Olin)

מתחם הרותם סעדיה פז (הדמיה: Olin)

לדברי כהן, הפרויקט משלב בנייה גבוהה עם בנייה נמוכה ומיישם הלכה למעשה את מודל עירוב השימושים. "יצרנו פרויקט פורץ דרך בחיפה שישנה את כל קו החוף בעיר. אנחנו עובדים במתחם קרוב לחמש שנים, כשתוך כדי תנועה שינינו את התכנון והתאמנו אותו לחזונה של ראש העירייה ולתוכנית האב שהוצגה לא מזמן. אני מאמין שבטווח של שנה וחצי-שנתיים כבר נהיה בשלב הריסת הבניינים", דברי כהן.

 

 

ניסים בן אריה, המתגורר בשכונה כ-40 שנה: "אנחנו שמחים לראות סימנים ראשונים בדרך להגשמת חלום. אני מאמין ששער העלייה תהפוך לאחת השכונות המפוארות בישראל. לאנשים פה מגיע לגור בדירות ראויות ובסביבה משופרת".

על מצבם של המבנים כיום מוסיף בן אריה: "מדובר בבניינים על עמודים, מוזנחים ורעועים. אין לנו ממ"דים או חדרי ביטחון, אלא רק מקלטים נטושים מחוץ לבניין. בשנות ה-70 הבנייה הייתה מיועדת לאוכלוסייה אחרת וכללה דירות קטנות וללא מרפסות. לאחר שנים ארוכות, בהן אנו מצפים להתפתחות והתקדמות, בעלי הדירות במתחם שמחים על התקדמות התהליך אותו מובילה חברת נקסט אורבן. אנו נהנה משכונה שמכתיבה סטנדרט מגורים חדש, שתהיה אחד האזורים הכי יפים בחיפה".

מנכ"ל נקסט אורבן, יוסי כהן (צילום: אממה)

מנכ"ל נקסט אורבן, יוסי כהן (צילום: אממה)

נקסט אורבן (NEXT URBAN) היא אחת החברות הפעילות בחיפה בתחום ההתחדשות העירונית. החברה יוזמת כיום 13 מתחמי פינוי-בינוי ברחבי העיר, הכוללים בניית כ-8500 יחידות דיור חדשות. בין הפרויקטים המרכזיים של החברה נמצא מתחם פייזר בשכונת נווה שאנן, שהוכרז כמתחם לפינוי-בינוי. כחלק מהפרויקט ייהרסו ארבעה בנייני רכבת וכ-100 יחידות דיור, ובמקומם יוקמו ארבעה מגדלים של 25 קומות ויותר וכן בניינים של שש-שבע קומות, ובסך הכל כ-440 יחידות דיור, בשילוב רצועות מסחר, תעסוקה, שטחים ירוקים ומבני ציבור. מתחמים בולטים נוספים של החברה מקודמים בשכונות רוממה (הישנה והחדשה) והכרמל.

"הפרויקט במתחם הרותם ישדרג את קו החוף של חיפה, עם בנייה מרקמית נכונה יותר, כאשר לוקחים בחשבון את מיקומה של התוכנית", מסכם אלפר, "יש כאן מצוינות אדריכלית ובהחלט בשורה בכל מה שיש לתכנון להציע – זו ממש עיר חדשה שקמה, כי היקף יחידות הדיור בשכונות החוף הוא שווה ערך להיקף יחידות הדיור בעיר קטנה בישראל. הכל כמובן בהתאם לחזונה של ראש העירייה עינת קליש רותם שאומרת בצורה מובהקת וברורה: 'אני רוצה בעיר שלי התפתחות אורבנית והתחדשות עירונית'".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר