סמ"ר בוריס דונבצקי ז"ל (צילום: דובר צה"ל)
סמ"ר בוריס דונבצקי ז"ל (צילום: דובר צה"ל)

קריאה לציבור להשתתף בהלווייתו של סמ"ר דונבצקי ז"ל

הלווייתו של סמ"ר בוריס דונבצקי תתקיים מחר בבית העלמין הצבאי בקרית שאול. דונבצקי ז"ל היה חייל בודד שעלה לארץ מרוסיה, ועיריית קריית ביאליק קוראת לציבור להגיע להלוויה ואף תעמיד אוטובוס לתושבים. שלושה שבועות לפני נפילתו הוא ניצל עם צוותו מפגיעת טיל נ"ט

פורסם בתאריך: 19.12.23 13:15

עיריית קרית ביאליק קוראת לתושבי העיר להשתתף מחר בהלווייתו של סמ"ר בוריס דונבצקי שנפל בצפון רצועת עזה. דונבצקי, בן 21, לוחם בשריון בגדוד 46, עלה לבדו מרוסיה לישראל ושירת כחייל בודד. שלושה שבועות לפני נפילתו הוא ניצל עם הצוות שלו מפגיעת טיל נ"ט.

בהודעה שפרסמה העירייה נכתב: "עיריית קריית ביאליק מרכינה ראש לזכרו של סמ"ר בוריס דונבצקי, חייל בודד, תושב העיר, שנפל בקרב ברצועת עזה. אנו קוראים לציבור להגיע למסע הלוויה שיתקיים ביום רביעי בשעה 15:00 בבית העלמין הצבאי בקרית שאול. העירייה תעמיד אוטובוס לתושבי העיר המבקשים להגיע להלוויה. ההסעה תצא בשעה 12:30 מיד לבנים, רח' אפרים 28". העירייה גם העמידה את המוקד העירוני לטובת ההתארגנות להלוויה.

 

 

גם במיזם "כנפיים" של הסוכנות היהודית, אשר מטפלת בחיילים בודדים, קראו לציבור להשתתף בהלוויה: "בוריס היה חלק ממשפחת 'כנפיים', חייל בודד שעלה מרוסיה לפני כחמש שנים במסגרת תוכנית נעל"ה. הוא שירת כלוחם שריון בגדוד 46, עוצבת עקבות הברזל (401), בתפקיד טען-קשר בטנק שלו. הוא לא היה חייב לעשות עלייה ולהתגייס לצה"ל, אבל הוא היה ציוני ורצה לשרת את המדינה שבה בחר לראות כבית".

חבריו של דונבצקי סיפרו כי הוא חלם לטייל בארצות הברית לאחר השחרור, ובהמשך ללמוד הנדסה בטכניון: "הוא אהב את הצבא. רצה קרבי ורצה שריון. הוא היה ציוני והתגייס מתוך אידיאולוגיה – לעזור למדינת ישראל. הוא היה בחור מצוין ואדם שמח. אנשים אהבו מאוד להיות בחברתו והיו לו המון חברים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר