הכותרת באתר "אל-מיאדין"
הכותרת באתר "אל-מיאדין"

ארגון בעיראק טוען: שיגרנו כטב"מים לנמל הנפט בחיפה

בשעה האחרונה מדווחים כלי תקשורת ערביים על הודעה שפרסם ארגון ההתנגדות האסלאמי בעיראק, ולפיה הוא שיגר שני כטב"מים לעבר נמל הנפט בחיפה. בחלק מאתרי האינטרנט נטען כי עם שחר תקף הארגון את נמל הנפט, וצורפו תמונות שבהן נראה פיצוץ

פורסם בתאריך: 10.4.24 10:25

כלי תקשורת ערביים מדווחים על תקיפת נמל הנפט בחיפה באמצעות שני כטב"מים. בשעה האחרונה מדווחים אתרי חדשות בערבית ברחבי העולם על הודעה שפרסם ארגון ההתנגדות האסלאמית בעיראק, ולפיה הוא שיגר שני כטב"מים לעבר נמל הנפט בחיפה.

אתר האינטרנט של רשת הטלוויזיה הלבנונית אל-מיאדין פרסם את הידיעה תחת הכותרת "עם שני כטב"מים: ההתנגדות האסלאמית בעיראק מכוונת לנמל הנפט של חיפה". אתרים אחרים אף טענו כי עם שחר תקף הארגון את נמל הנפט וצירפו תמונות שבהן נראה פיצוץ בנמל כלשהו.

זו אינה הפעם הראשונה שהארגון מוציא הודעה על פגיעות באזור חיפה. ביום ראשון הוא פרסם על פגיעה במסופי הנפט בחיפה וביום רביעי שעבר על פגיעה בשדה התעופה בעיר.

 

 

גם בקשתו של ראש העיר יונה יהב מתושבי חיפה להתקין טלפונים קוויים בבתיהם, ואף במקלטים ובממ"דים, זכתה להתייחסות באתרים ערביים ברחבי העולם. "עיריית חיפה קוראת לתושביה להצטייד במזון מחשש שתפרוץ מלחמה בצפון המדינה", דיווח האתר "אל-מצרי אל-יום". באתר אחר נכתב: "ראש העיר חיפה קורא להתקין טלפונים קוויים ולאחסן תרופות ומזון מחשש למלחמה בצפון. הוא קורא גם להכשיר מקלטים ולא לחסום כבישים באופן שיפריע לפינוי אם תפרוץ מלחמה".

אתרים שונים אף דיווחו על פנייתו של יהב אתמול (שלישי) למפקד פיקוד העורף אלוף רפי מילוא. "ראש העיר חיפה, שבשליטת האויב, ביקש ממפקד העורף בצבא הכיבוש לפעול להפסקה מיידית ומוחלטת של ייצוא כל החומרים המסוכנים במפרץ חיפה", נכתב באחד מהם.

ההתנגדות האסלאמית בעיראק הוא בעצם שם של מסגרת על המאגדת כמה מיליציות שיעיות פרו איראניות בעיראק, אשר פועלות בהכוונתו של כוח אל-קודס של משמרות המהפכה האיראניים. ב-17 באוקטובר, עשרה ימים לאחר תחילת מלחמת חרבות ברזל, החלה ההתנגדות האסלאמית בעיראק לפרסם הודעות שבהן היא קיבלה אחריות על תקיפת בסיסים של צבא ארצות הברית בעיראק ובסוריה. מ-2 בנובמבר החל הארגון לקבל אחריות בהודעות מטעמו גם על תקיפות נגד ישראל, אך בפועל לא אותרו תקיפות כאלה, וישראל לא פרסמה הודעה רשמית בנושא.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר