תרגיל ההיערכות העירוני (צילום: ראובן כהן דוברות עיריית חיפה)
תרגיל ההיערכות העירוני (צילום: ראובן כהן דוברות עיריית חיפה)

העירייה ערכה תרגיל לקליטת תושבים במחסות המוניים

התרגיל דימה קליטת תושבים בחניון תת קרקעי שאושר על ידי פיקוד העורף לשימוש במקרה של ירי טילים. מעיריית חיפה נמסר כי התרגיל שתוכנן מראש, ללא קשר לאירועי הלילה, נערך ביוזמת אגף החירום ושירותי החירום במסגרת ההיערכות לתרחישי חירום

פורסם בתאריך: 14.4.24 11:18

עיריית חיפה קיימה הבוקר (ראשון) תרגיל לקליטת תושבים במחסות המוניים. מהעירייה נמסר כי התרגיל שתוכנן מראש, ללא קשר לאירועי הלילה, נערך ביוזמת אגף החירום ושירותי החירום במסגרת היערכותה של העירייה לתרחישי חירום שונים.

התרגיל דימה קליטת תושבים במחסה המוני – חניון תת קרקעי – שאושר על ידי פיקוד העורף לשימוש במקרה של ירי טילים. המרחבים המוגנים נמצאים ב-16 חניונים תת קרקעיים בעיר,  שרק בהם תתאפשר שהות ממושכת של תושבים. מרחבים מוגנים אלה יאוישו בצוותים עירוניים לקליטת התושבים, במתנדבים ובצוותי רפואה, והם מיועדים לתושבים שאין בבתיהם ממ"ד או מקלט ואין סמוך לבתיהם מקלט ציבורי. לתושבים אלה תינתן האפשרות להתפנות למרחב מוגן שאליו הם יוזמנו בהתאם למקום מגוריהם באמצעות מסרון שבו יצוין מיקום המרחב שהוכן עבורם. העירייה גם מכשירה מערך WiFi ציבורי שיאפשר לכל השוהים במרחבים המוגנים לקיים קשר ולהישאר מעודכנים בהנחיות פיקוד העורף והעירייה.

 

 

תושבים שיבחרו להתפנות למרחב מוגן יתבקשו להביא עמם ציוד אישי בסיסי שיאפשר להם שהייה של כמה ימים, שיכלול מזון בסיסי יבש, תרופות, מטענים לטלפונים, תעודת אישיות, ציוד לינה וכלי רחצה. נציגי העירייה ימתינו לתושבים במרחבים המוגנים על מנת לסייע להם ולהקל ככל הניתן את שהותם במקום.

בתרגיל שהתקיים בחניון מינהל ההנדסה של העירייה נבחנו תרחישים שונים, והשתתפו בו נציגי פיקוד העורף, ראשי מינהלים ועובדי עירייה שהוכשרו להפעיל את המרחבים המגונים.

מנהל אגף הביטחון יאיר זילברמן אמר כי לקחי התרגיל ייושמו באופן מיידי כחלק מהמענה שניתן על ידי העירייה לפערי המיגון הקיימים בעיר. זילברמן הדגיש כי בכל מקרה של אזעקה, על התושבים לפעול על פי נוהל "הכי מוגן שיש" של פיקוד העורף.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר