עו"ד מימון פאר, אלי דוקורסקי (צילומים: דני אדרי, דוברות העירייה)

קרית ביאליק: העירייה התקשרה ללא מכרז עם צלם, שהוא גם חבר ברשימתו של ראש העירייה

עו"ד מימון פאר, המתמודד למועצת העיר קרית ביאליק בראש סיעה עצמאית, פנה לאחרונה למבקר עיריית קרית ביאליק במכתב, שבו הוא טוען שהעירייה מעסיקה צלם ללא מכרז, כאשר אותו צלם הוא גם מועמד מספר 7 ברשימתו של ראש העירייה אלי דוקורסקי בבחירות הקרובות. מבקר העירייה: "איני מוצא פגם בהתנהלות העירייה"

פורסם בתאריך: 18.12.23 16:59

עו"ד מימון פאר, המתמודד למועצת העיר קרית ביאליק בראש סיעה עצמאית (חוזה חדש), פנה לאחרונה במכתב למבקר העירייה אייל לוי, שבו הוא טוען, כי לא רק שהעירייה התקשרה עם צלם, ללא מכרז, אלא שאותו צלם גם הוא מועמד מספר 7 למועצת העיר ברשימתו של ראש העירייה אלי דוקורסקי.

כותב פאר למבקר: "השבוע פרסמה עיריית קריית ביאליק ברשתות החברתיות עוד תמונה פרי יצירתו של הצלם יניב אזולאי. לאחרונה הובא לידיעתי כי העירייה מעסיקה את מר אזולאי בפטור ממכרז שניתן לו על ידי דוברת העירייה אלונה איזנברג. הופתעתי לראות מר כי אזולאי מופיע גם כמועמד מספר 7 ברשימת המועמדים שהגישה סיעת חי (סיעתו של ראש העירייה – מ"ג) למועצת העיר".

מוסיף וכותב פאר: "נראה, כי העסקת חבר ברשימת המועמדים של ראש העירייה, על ידי העירייה, בפטור ממכרז, בתקופת בחירות, אינה תקינה ועלולה להיראות בעיני הציבור כהעדפת מקורבים על פני בעלי מקצוע אחרים שאני בטוח שניתן למצוא בקרית ביאליק. לכל הפחות הייתה העירייה מחויבת בהוצאת מכרז ומתן אפשרות לתחרות גם לצלמים אחרים על פני הבחירה במתן פטור ממכרז למי שמשמש יחד עם ראש העיר כמועמד למועצת העיר. אודה לך אם תבדוק את העניין ותביא את מסקנותיך בפני הציבור".

לידי "כלבו – חיפה והקריות" הגיעה הצעת המחיר השנתית שנשלחה מהצלם אזולאי לדוברת העירייה אייזנברג, וכך נכתב בה: "צילום ארבע תמונות בחודש מרחפן מקצועי, הממחישות את יופייה של העיר מהיבטים צילומיים שונים ומגוונים – 450 שקלים לתמונה, 48 תמונות בשנה, ובסך הכל – 21,600 שקלים".

עוד נכתב בהצעת מחיר: "צילום שישה סרטוני תדמית בשנה, שאורכם הוא בין 30 שניות לדקה, כולל עריכה – 850 שקלים לסרטון תדמית, ובסך הכל 5,100 שקלים. כמו כן יצולמו 15 תמונות כלליות ברחבי העיר קרית ביאליק, תמונות סטילס כולל עריכה, ובסך הכל 2,000 שקלים עבור כל 15 התמונות".

המחיר הכולל של ההצעה, כפי שהוגשה לדוברת העירייה על ידי אזולאי הוא 28,700 שקלים.

 

 

את הצעת המחיר הגישה דוברת העירייה לוועדת המכרזים בבקשה לקבלת פטור ממכרז, וכך היא כותבת: "מדובר בצלם רחפן, אשר לאחר הצילום מבצע עריכה אמנותית ייחודית יוצאת דופן, המאפיינת את עבודותיו בלבד. הספק מכיר היטב את העיר, מחובר אליה רגשית כתושב גאה, דבר שבא לידי ביטוי ברעיונות הצילום וביכולתם להעביר את המסר. מצ"ב הצעת מחיר שנתית על סך 28,700 שקלים כולל מע"מ. לאור האמור לעיל אבקש לפטור את הספק ממכרז". בקשתה של הדוברת נענתה, ואזולאי מועסק על ידי העירייה בלי מכרז.

בתגובה לפניית "כלבו – חיפה והקריות", שלחה דוברת העירייה את מכתב התשובה של מבקר העירייה לוי לעו"ד פאר, וכך נכתב בו: "דוברת העירייה התרשמה ממקצועיותו של מר אזולאי ופנתה בשנת 2022 לוועדת המכרזים לשם אישור התקשרות עם מר אזולאי בפטור ממכרז. ועדת המכרזים דנה בבקשה ב-29 באוגוסט 2022 ואישרה את הפטור המבוקש בהתאם לסעיף 3(5), תקנות העיריות (מכרזים), תשמ"ח-1987 – חוזה לביצוע עבודה מדעית, אמנותית או ספרותית. ההתקשרות עם מר אזולאי נעשתה בספטמבר 2022 והינה בתוקף. עוד אציין כי, מר אזולאי נכנס לרשימת המועמדים של סיעת חי ב-20 בספטמבר 2023, קרי, לאחר כשנה מכניסת ההסכם לתוקף".

מוסיף וכותב המבקר: "מבדיקה שערכתי לא נמצא סעיף חוקי המונע את התקשרות העירייה עם מועמד למועצת העיר, והאיסור היחידי הוא בעניין התקשרות חבר מועצה מכהן בחוזה עם העירייה בהתאם לסעיף 122 (א) פקודת העיריות (נוסח חדש). לאור האמור לעיל, איני מוצא פגם בהתנהלות העירייה. במידה ומר אזולאי ייבחר למועצת העיר נדאג שיפעל בהתאם לאמור בסעיף 122 (א), לפקודת העיריות (נוסח חדש)".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר