עלות הפרויקט - כ-4 מיליון שקלים. טיילת נחל הגדורה (הדמיה: ליגמ פרויקטים סביבתיים בע"מ)
עלות הפרויקט - כ-4 מיליון שקלים. טיילת נחל הגדורה (הדמיה: ליגמ פרויקטים סביבתיים בע"מ)

קרית ביאליק: פרויקט טיילת נחל הגדורה – השלב האחרון

החלו עבודות הסלילה של המקטע האחרון של הטיילת מרחוב העמקים בשכונת ביאליק דרום ועד אורט קרית ביאליק. בסיום שלב זה, יוכלו צועדים ורוכבי אופניים לחצות את העיר לאורכה

פורסם בתאריך: 16.3.21 21:52

עיריית קרית ביאליק החלה בביצוע השלב השלישי והאחרון של העבודות בפרויקט טיילת שמעון פרס (נחל הגדורה) מרחוב העמקים בשכונת ביאליק דרום ועד אורט קרית ביאליק. במקטע זה תוארך הטיילת בכ-550 מ' ויוקמו בה פינות מרגוע. מקומות הישיבה ישולבו עם שבילי הליכה וריצה ושבילי האופניים. גשר חדש שרוחבו כ-4.5 מ' יחצה את נחל הגדורה ויאפשר מעבר לגדה השניייה של הנחל. שביל בטון משולב להולכי רגל ורוכבי אופניים יונח כמצע, יישמרו עצי האקליפטוס ותתבצע שתילת צמחייה על גדות הנחל.

בנוסף, על שפת הנחל, בצילם של האקליפטוסים, תוקם רחבת ישיבה. ריהוט נוי נוח יפוזר לאורך השביל. גרנוליט צבעוני יותקן ברחבות המרגוע וכן יוקמו טרסות לישיבה. לאורך הטיילת תותקן תאורת לדים גבוהה ונמוכה, באופן שהעצמים לא יסתירו את האור. באזור רחבות הישיבה יותקנו אלמנטים של תאורה.

 

 

כמיליון שקלים יושקעו במערכת שאיבה לסחרור מים, שתשמור על גובה קבוע של מי הנחל. בימי הגשמים הכבדים בחורף, המערכת תנקז את המים ותמנע מהנחל לעלות על גדותיו. העלות הכוללת של הפרויקט נאמדת ב-4 מיליון שקלים, כאשר במימון השתתפו עיריית קרית ביאליק, משרד התחבורה, משרד החקלאות ופיתוח הכפר והקרן לשמירת שטחים פתוחים.

ראש העירייה אלי דוקורסקי: "טיילת שמעון פרס היא סיפור הצלחה מדהים מיום הקמתה. עבורי זוהי הנאה מושלמת לפגוש בה מדי יום מאות צועדים ורוכבי האופניים, שלאחר סיום שלב ג' של הפרויקט יוכלו לחצות את העיר לאורכה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. צריך לשלוח את ראש העיר מחיפה להשתלמות וייעוץ אצל אלי דוקורסקי.

    הם ידידים. וזה יהי יעל הרבה יותר בחינם ובשמחה. ולא יעלה הון כמו כל יועצי אחיתופל שהיום מועסקים בחיפה במילוני שקלים על חשבון תושבי מפרץ החזירים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר