נועה אנגלנדר ז"ל (צילום: מתוך הפייסבוק)
נועה אנגלנדר ז"ל (צילום: מתוך הפייסבוק)

מרגש: השיר שהקדישה הזמרת לנרצחת במסיבה ברעים

הזמרת והיוצרת ליבי הקליטה שיר לזכרה של נועה אנגלנדר שנרצחה במסיבת הטבע ברעים בשבת השחורה. המפגש בינה לבין הוריה של נועה, שבו היא העניקה להם את השיר "עננים", לא השאיר עין אחת יבשה

פורסם בתאריך: 7.12.23 11:43

מפגש מרגש וסוחט דמעות התקיים לאחרונה בין הזמרת והיוצרת ליבי לבני משפחת אנגלנדר, שבתם נועה נרצחה במסיבה ברעים בשבת השחורה. ליבי כתבה שיר בשם "עננים" לזכרה של נועה וביקשה להעניק את היצירה למשפחה.

"השיר הזה כל כך מאפיין את נועה, פשוט לא ייאמן", אמר בהתרגשות יעקב, אביה של נועה, לליבי, "הקשבתי לשיר פעם אחר פעם, וזו כל כך היא, כאילו גדלתן ביחד והכרת אותה מקרוב. כל מה שהיא רצתה זה לגדול ולצמוח. נועה היתה ילדה יפהפייה, מוכשרת ומלאת חיים. אנחנו עדיין לא מאמינים שהיא איננה".

משפחת אנגלנדר מתגוררת בקרית ביאליק, כמו גם הזמרת, אך למרות הקרבה הגיאוגרפית היא לא הכירה את נועה בחייה, אך הרגישה צורך פנימי להקדיש לה את השיר. "עברתי על תמונותיה באינסטגרם וראיתי את חיוכה הכובש ומלא שמחת החיים בכל התמונות, פשוט הרגשתי אותה", מספרת ליבי איך השיר נולד, "נועה היתה בחורה עוצמתית בעלת אישיות כובשת. הרוח והשמחה המדבקת שלה יישארו כאן לעד. עבורי זו זכות גדולה לפגוש את הוריה של נועה פנים מול פנים ולהעניק להם את השיר שכתבתי לזכרה. עם כל הכאב שבדבר, אני מרגישה שזכיתי לעטוף את זכרה של נועה במילים ובמנגינה".

 

 

לאה, אמה של נועה, לא הצליחה לעצור את הדמעות: "בהתחלה לא הייתי מסוגלת להקשיב לשיר. הכאב היה חזק מנשוא. בשיר מופיעה המילה 'תרקדי', שזה פשוט המהות של בתנו. היא תמיד רקדה כאילו אף אחד לא רואה אותה. אמנם נועה היתה בת זקונים, אך היא גדלה להיות עצמאית מאוד. היו לה חלומות גדולים, וכולם היו קשורים לעזרה לאנשים ולסביבה. מגיל צעיר היא היתה בוגרת מאוד ותכננה תוכניות לעשור קדימה. היא ידעה לשמוח וליהנות מהחיים. בן זוגה שנרצח איתה היה מוזיקאי מוכשר. הם רצו להקים משפחה ולעבור לגור ברמת הגולן כדי לשלב את החיים והטבע. נועה היתה ציירת מוכשרת, ובביתנו יש המון ציורים שלה שמבטאים את עולמה הפנימי העשיר ואת שמחת החיים שלה. שניהם היו אמנים, אנשים טובים ואמיתיים שהכניסו אור הביתה והיו השמש עבורנו, כמו בשיר של ליבי. כל מי שהכיר אותם אהב אותם. מה שנשאר לנו עכשיו זה הרוח של נועה ומאור פניה, זה מה שאנחנו רוצים לזכור".

ראש העיר קרית ביאליק אלי דוקורסקי, שחיבר בין ליבי להוריה של נועה: "נוי, אבא של ליבי, שלח אלי את השיר, ופשוט הצטמררתי. זו מחווה מרגשת ביותר. פגשתי את יעקב ולאה אנגלנדר שבדיוק יצאו מבית העלמין, אשר הפך לביתם השני מאז הטבח ברעים. הם ביקרו את הקבר של נועה, מה שהפך את זה ליותר עוצמתי ורב משמעי. אני מאמין שהשיר שליבי כתבה יתרום למפעל ההנצחה שלאה ויעקב מקימים כעת לזכרה של נועה".

וליבי סיכמה: "אני מתפללת שהשיר הזה יגיע ללבבות של אנשים רבים ויעזור להם לזכור את נועה כפי שהיא היתה – ילדה יפה, טובה ואהובה".

לצפייה בשיר ביוטיוב לחצו כאן.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר