עו"ד אדר' ליאור דץ (צילום: תום דוידוביץ', רדיו חיפה)
עו"ד אדר' ליאור דץ (צילום: תום דוידוביץ', רדיו חיפה)

אקטיביסט השנה: עו"ד אדר' ליאור דץ

מנימוקי השופטים: כבר שנים פועל עו"ד אדר' ליאור דץ למען ניהול תקין ושקיפות שלטונית ועושה את המוות לממסד. "זה לא פשוט להיות אקטיביסט בישראל", הוא אומר, "רודפים אותי ואני משלם מחיר. אף אחד לא אוהב אנשים שעושים הרבה רעש"

פורסם בתאריך: 25.9.22 08:34

תואר אקטיביסט השנה הולך לעו"ד אדר' ליאור דץ על פועלו לניהול תקין ולשקיפות במערכת השלטונית, וזאת במסגרת עמותת שומרי הסף. במהלך השנים היה דץ שותף לעתירות שזכו להד תקשורתי, ובהן עתירה נגד עיריית חיפה וחברת car2go ועתירה שבסיומה בוטל מסמך המדיניות של העירייה להתחדשות עירונית שקבע הנחיות לדירות תמורה בתוכניות פינוי-בינוי. "זה המקצוע שלי וזה התחביב שלי, והתמזל מזלי לעשות את מה שאני אוהב למען החלשים", אומר דץ.

"אתם מכירים את המאבקים שלי בחיפה, אבל את המאבקים האלה אני מנהל עם שותפים טובים שלי עוה"ד אורי שלי ויוסי אור הכהן", אומר דץ, "אנחנו צוות של שלושה עורכי דין שתוקפים עוולות שהממסד עושה בכל הארץ, לא רק בחיפה. הלכתי ללמוד עריכת דין אחרי שהייתי אדריכל בשביל להילחם למען החלשים. הממסד הוא חזק, וכשהוא צובר כוח הוא גם מתחיל להיות מושחת. לכן צריך לדאוג שהוא לא יעשה דברים רעים ויפגע באנשים. פעם כמה אנשים רציניים בעיר הציעו לי לרוץ לראשות העיר. אמרתי להם שגם אם אראה סקר שאני יכול לנצח את כולם, מה יקרה לדעתך שליאור דץ יהיה ראש העיר? בבוקר אבוא ללשכה, אקבע לעשות כמה דברים כראש עיר, ובערב אתקוף את ראש העיר ליאור דץ. כי זה מה שאני מאמין בו – להטריד את הממסד כל הזמן כדי שהוא לא ישכח שהוא צריך לפעול למען האנשים".

אפרופו ממסד, דץ לא היסס לצאת נגד ראש העיר עינת קליש רותם. בעתירה שהגישה עמותת שומרי הסף לבג"ץ התבקש בית המשפט לדרוש הסברים מדוע היועץ המשפטי לממשלה לא פעל להחיל את סעיף 44ב לחוק התכנון ובנייה לאחר הרשעתה של קליש רותם בעבירות על חוק התכנון והבנייה – סעיף שקובע כי אדם שהורשע בעבירות בנייה לא יוכל לכהן כחבר במוסד תכנון אם לא חלפו שבע שנים מיום הרשעתו, וכן, אם בית המשפט לא קבע זאת בפסק הדין המרשיע "רשאי היועץ המשפטי לממשלה לפנות לבית המשפט בבקשה מתאימה לעניין זה, שתוגש לבית המשפט שנתן את גזר הדין, ואם הוגש ערעור – לבית המשפט שלערעור". בית המשפט לא הטיל קלון על קליש רותם, ובתשובה של היועץ המשפטי לממשלה לבית המשפט התקבלה תגובתו המפתיעה, ולפיה בבחינת הדברים בדיעבד היה מקום לשקול הגשת ערעור על ההחלטה שלא להטיל קלון.

גם בבקשה לקבל תשובה מדוע הגיע המשנה ליועץ המשפטי דאז ארז קמיניץ להסכמה עם העירייה, ולפיה ראש העיר לא תשמש יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אך תמשיך לכהן בה כחברה, נאלץ היועץ להודות כי בשל טעות בשיקול דעת לא הונחה התובע במשפט "להפנות את תשומת לב בית המשפט לסמכויותיו מכוח סעיף 44ב, ולפיו לא תוכל קליש רותם לשמש חברה בכל ועדת תכנון".

"זה לא פשוט להיות בישראל אקטיביסט או להילחם בממסד", מציין דץ, "כמו שאתם יודעים – אני משלם מחיר אישי. שלחו לי חוקרים פרטיים".

לכאורה.

"אתה תגיד 'לכאורה'. אני אומר לך שאם חברת פלאפון מתקשרת אלי ומודיעה לי מחברת הסייבר שאחראית על האבטחה של פלאפון שהיה ניסיון פריצה לטלפון שלי, זה לא לכאורה. כן, רודפים אותי. אני משלם מחיר, באים ללקוחות שלי. אף אחד לא אוהב אנשים שעושים הרבה רעש".

 

עו"ד אדר' ליאור דץ עם אודיה שווץ מ"רדיו חיפה" ובועז כהן מ"כלבו - חיפה והקריות" (צילום: תום דוידוביץ', רדיו חיפה)

עו"ד אדר' ליאור דץ עם אודיה שווץ מ"רדיו חיפה" ובועז כהן מ"כלבו – חיפה והקריות" (צילום: תום דוידוביץ', רדיו חיפה)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. בית חמאווי

    אח שלו הוא בעלים של מבנה לשימור על הטיילת בבת גלים ורוצה להגדיל אותו.

  2. עתירות שעמום

    נשמע שהוא בעיקר מגדודי הפנסיונרים המליונרים המשועממים שכל פעם יש להם "מטרה" אחרת להכניס משמעות לחייהם הריקניים:
    פעם קונספירציה נגד חיסונים, פעם דגלים שחורים נגד נתניהו, פעם הפגנות להצלת כדור הארץ..
    בסדר. בסדר.. תפגין. תעתור. הכל טוב, כמו שאמרת גם אם היית ראש העיר היית עותר נגד עצמך. מראה על הרבה שעמום.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר