רכבת ישראל (צילום: דוברות רכבת ישראל)
רכבת ישראל (צילום: דוברות רכבת ישראל)

קודם פרויקט המסילה האלטרנטיבית למסילת החוף

מסילת מנשה, שנועדה להוציא רכבות מטענים מתוך חיפה, להגדיל את קיבולת מסילת החוף לרכבות נוסעים ולקצר את זמן נסיעתם של תושבי אזור העמקים ברכבת למרכז ולדרום הארץ, קודמה על ידי המועצה הארצית לתכנון ובנייה

פורסם בתאריך: 13.1.20 14:27

המועצה הארצית לתכנון ובנייה קידמה את אחד מפרויקטי התחבורה המשמעותיים ביותר לאזור הצפון – מסילת מנשה, שנועדה להוציא רכבות מטענים מתוך חיפה, להגדיל את קיבולת מסילת החוף לרכבות נוסעים ולקצר את זמן נסיעתם של תושבי אזור העמקים ברכבת למרכז ולדרום הארץ.

במהלך הישיבה אישרה המועצה הארצית הנחיות להכנת תסקירי השפעה על הסביבה של שתי התוכניות למימוש פרויקט מסילת מנשה – האחת בין אזור מושב אחיטוב בעמק חפר למחלף עירון והשנייה בין מחלף עירון עד לחיבור עם מסילת העמק, בתוואי שרובו יעבור במנהרה.

בהנחיות להכנת התסקירים נכתב בין השאר כי "תוואי מסילת מנשה מתאפיין ברגישות רבה מבחינה סביבתית, ולפיכך עיקר הדגש צריך להינתן בבחינת חלופות במרחב שבין כביש 65 לכביש 6".

מסילת מנשה תהיה המקטע הצפוני של פרויקט המסילה המזרחית שאמור ליצור אלטרנטיבה למסילת החוף. המקטע הדרומי של הפרויקט מקודם לביצוע בימים אלה על ידי רכבת ישראל בהסתמך על תוכנית מאושרת משנת 2012 להקמת תוואי מסילה חדש מלוד למזרח חדרה. באזור שבין כפר יהושע לכפר ברוך תתחבר מסילת מנשה לרכבת העמק, שמתחברת לחיפה.

 

 

מבחינת תושבי חיפה ישקף ביצוע פרויקט המסילה המזרחית שני יתרונות מרכזיים – הפחתת עומסים במסילת החוף, וכנגזרת מכך הגדלת קיבולת המסילה לרכבות נוסעים, ואפשרות להוצאה או להפחתה של תנועות רכבות המטענים שמקורם במתחמי הנמל מתוך העיר והעברתם למרכז ולדרום הארץ באמצעות המסילה המזרחית.

מבחינת תושבי אזור העמקים, המסילה המזרחית תקצר את זמן נסיעתם ברכבת למרכז הארץ ולדרומה. בנסיעותיהם דרומה באמצעות הרכבת נאלצים היום תושבי העמקים להקיף את הכרמל תוך עצירה בארבע תחנות – מרכזית המפרץ, חיפה מרכז השמונה, בת גלים וחוף הכרמל. מסילת מנשה, לעומת זאת, תציע נסיעה לכיוון דרום באופן ישיר.

לצד הדגשת היתרונות חשוב לציין, לנוכח העובדה שהתוכניות לפרויקט מסילת מנשה נמצאות רק בראשית שלבי אישורן, כי יחלפו שנים ארוכות עד לביצועו של הפרויקט.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר