מפגש שיתוף הציבור שבו הוצגה תוכנית ההתחדשות העירונית לוואדי ניסנאס (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
מפגש שיתוף הציבור שבו הוצגה תוכנית ההתחדשות העירונית לוואדי ניסנאס (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

העירייה הציגה את תוכנית ההתחדשות של ואדי ניסנאס

מעיריית חיפה נמסר כי תוכנית ההתחדשות של ואדי ניסנאס תאפשר להוציא מכוחה היתרי בנייה, תסדיר את הבינוי הקיים ותאפשר מימוש זכויות בנייה קיימות. כמו כן היא תאפשר לשפץ ולמגן את הבתים ולהוסיף בנייה מבוקרת תוך התחשבות בעקרונות השימור שהותוו לשכונה

פורסם בתאריך: 17.12.20 11:02

עיריית חיפה הציגה אתמול (רביעי) את תוכנית ההתחדשות של שכונת ואדי ניסנאס במפגש שיתוף ציבור. המפגש נערך שעות אחדות לאחר הפרסום ב"כלבו – חיפה והקריות" על סקר שנערך במגזר הערבי בחיפה ואשר ממנו עולה כי ראש העיר עינת קליש רותם זוכה בתשעה אחוזי תמיכה בלבד מערביי העיר.

התוכנית, אשר הוכנה ביוזמתם של המינהלת להתחדשות עירונית בחיפה ואגף תכנון עיר ואשר מקודמת על ידי העירייה בשיתופו ובמימונו של משרד הבינוי והשיכון במחוז חיפה, הוצגה במפגש שיתוף ציבור שנערך ב-ZOOM ושודר בשידור חי בדף פייסבוק העירייה. במפגש השתתפו קליש רותם, מ"מ ראש העיר ויו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה מיכאל אלפר, מנהל מחוז חיפה במשרד השיכון שלמה פייבלוביץ', אדריכל מחוז חיפה במשרד הבינוי והשיכון, מהנדס העיר חיפה, מנהלת אגף תכנון עיר, אנשי המנהלת להתחדשות עירונית, עורכת התוכנית אדר' נילי בר און, אנשי צוות שיתוף הציבור ותושבים וסוחרים מהוואדי.

מהעירייה נמסר כי התוכנית החדשה מבטאת את מחויבותה של העירייה לשימור מורשת הבנייה הערבית וכי התחדשותה של השכונה תבוצע "במנות קטנות" ובאופן ממוקד, תוך איזון בין הצרכים השונים וזיהוי הזדמנויות לשימושים ציבוריים. התוכנית היא תוכנית בניין עיר (תב"ע) מפורטת אשר מאפשרת להוציא מכוחה היתרי בנייה, והיא מסדירה את הבינוי הקיים ומאפשרת מימוש זכויות בנייה קיימות. כמו כן מאפשרת התוכנית לשפץ ולמגן את הבתים ולהוסיף בנייה מבוקרת תוך התחשבות בעקרונות השימור שהותוו לשכונה.

 

 

במקביל יפותח ויורחב המרחב הציבורי תוך שיפור הנגישות, התנועה והחנייה בשכונה, המהווה לטענתה של העירייה חלק חשוב בליבת התיירות העתידית של העיר. במסגרת זו תחובר השכונה לרצף המוקדים התיירותיים הסובבים אותה – העיר התחתית, המושבה הגרמנית, הגנים הבהאיים, ואדי סאליב והדר.

התכנית העקרונית תוצג במליאת הוועדה המקומית ותועלה לאחר מכן לאתר האינטרנט "תובנות חיפה" להמשך קבלת התייחסויות הציבור. בשלב הבא תובא התוכנית לאישורה של מליאת הוועדה המקומית.

קליש רותם: "אנחנו יוצאים לדרך עם תוכנית ייחודית שאין דומה לה בכל העיר. התוכנית נועדה לשפר את איכות החיים של תושבי השכונה תוך שמירה קפדנית על אופייה ועל צביונה. זוהי תחילתו של תהליך שאותו נוביל ברגישות רבה תוך שיתוף התושבים והסוחרים".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. ברור

    שם זה ברגישות, במנות קטנות, התחשבות באיכות החיים..
    בקרית שפרינצק וקרית אליעזר זה סלאמס מצופף של עשרות בניינים צמודים
    יהודים לא נחשבים.

  2. תוכניות למילוי כיסוי הקבלנים ולמימון משכורות ל-100 סגני ראש עיר

    די להרס העיר חיפה תוך שימוש במילים יפות שמכסות מעשים מכוערים.

  3. צודק ב100% !

    כל הכבוד לך(המגיב הראשון) כל מילה שלך בסלע!
    רוצים לבנות בקרית אליעזר ובשפרינצק במכפלות של 4 ואפילו 5 ולהפוך את שכונות החוף לפח של זבל ובמקומות אחרים(בלי להתייחס ללאום ולדת) מחדשים ב"רגישות" ולא מעמיסים יחידות דיור.מה זה הטירוף הזה? נגמרו הימים שדירות בשפרינצק וקרית אליעזר עלו 250,000! הדירות שילשו את עצמם מאז, ואין סיבה שיזמים פה יקבלו אישור לבנות בנין 22 קומות על כל דירה שהם מחתימים

  4. איפה ואיפה. בשכונות חלשות מותר לעשות סלמס וציפוף אוכלוסיה. ערבים ועשירי דניה זה "תרבות אחרת"

    נוה דוד – מגדלים 30 קומות
    קרית אליעזר – מגדלים 22 קומות
    קרית שפרינצק – מגדלים 22 קומות

    ואדי ניסנס? תרבות ערבית תוספת קומה על הגג.
    דניה? עשירים אין תמא 38 ואסור מעל 4 קומות.

  5. כמו אוטו-אנטישמיות, אוטו-גזענות תכנונית כלפי שכונות יהודיות

    יש שכונות עם תמא 38 פינוי בינוי ועיבוי רצחניים שמוסיפים בבת אחת אלפי בני אדם בשכונות שלא תוכננו לזה, ויש ערבים עםמסורת של וילות לטענתם, אז להם עורכים תוכנית בניה מבוקרת ושימור מרקם.
    מעולם הגזענות נגד יהודים לא הייתה חריפה יותר מבמדינתם.

  6. למגיבים תאשימו את הדיירים ולא את העירייה

    פניתי לדיירים בכנס של קרית אליעזר וניסיתי לשכנע אותם לא להעיז לחתום ליזמים של פינוי בינוי כי הם יגמרו לנו את השכונה ועל כל דירה יבנו 5 דירות שזה 120 משפחות חדשות ו180 מכוניות נוספות.אמרו לי גברת את צודקת,בסוף כולם חתמו ליזם.במקום שהיינו משפצים את הבניינים בכספנו ומוסיפים מעלית ומחזקים את הבנין.אבל דיירים רוצים חינם אז שיקבלו מה שבישלו.
    בואדי ניסנאס ובדניה הדיירים חכמים והם מבינים שאוכלוסיה נוספת תהרוס להם את השכונה.
    העירייה רק נותנת מתווה,היא לא מכתיבה לדיירים אם לחתום ועל מה לחתום.
    נקווה שהעירייה רואה את ההדמיות המטורפות של היזמים ואת הצפיפות הבלתי נסבלת שמתוכננת בשכונות החוף ותעצור חלק מהמיזמים או תקטין להם את הגבהים/יחידות הדיור החדשות כי כמו שאחד המגיבים/ות כתבו פה המחירים עלו מאד מאז 2015 וגם כלכלית אין סיבה לאשר 4 ובטח לא 5 דירות חדשות על כל דירה מפונה.

  7. צמח בר

    ואז ישלחו את אדון מזרחי המראיין שמתנהג באגרסיביות בשחצנות ,בהתנשאות אל המרואיינים שלו שמוכנסים בשידור חי למארב בלתי מותאם למציאות ,האיש רוצה דם ! , האמת ממש לא חשובה

  8. עיריית חיפה היא המחלה האוטואימונית של העיר חיפה

    העיר מטונפת, מסריחה, ומוזנחת. המדרכות שבורות הכבישים מלאים בחורים. מה עושים אנשי העירייה? עוזרים לקבלנים לחמוס ולהרוס כל פינה ירוקה בעזרתה הפעילה של הוועדה המקומית לתכנון ובניה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר