סבטה וקובי אסייג בחתונה (צילום מתוך דף הפייסבוק "ליגה משלנו - הכל על ספורט")
סבטה וקובי אסייג בחתונה (צילום מתוך דף הפייסבוק "ליגה משלנו - הכל על ספורט")

"היית הרמטכ"ל הכי טוב של החיים האלו"

אתמול בערב, זמן קצר לאחר צאת יום כיפור, הוכה עולם הספורט באבל עם הידיעה על מותו של קובי אסייג לאחר שנה וחצי של מאבק במחלת הסרטן. אסייג וחברו מילדות דורון דואני הקימו את קבוצת הפייסבוק "ליגה משלנו - הכל על ספורט" ובהמשך את קבוצת הכדורגל כוכבי ליגה משלנו שחבריה משחקים בהתנדבות במשחקים להנצחת נופלים

פורסם בתאריך: 26.9.23 08:09

עולם הספורט הוכה בצאת יום כיפור באבל, כשהידיעה על מותו של קובי אסייג לאחר שנה וחצי של מאבק במחלת הסרטן התפשטה כמו אש בשדה קוצים. 

אסייג, בוגר עירוני א' במחזור 1990, התגורר בשנים האחרונות בקרית ביאליק עם אשתו סבטה, והשניים גידלו שלוש בנות. הוא עבד בקשרי גל ים בנמל חיפה והיה אוהד מכבי חיפה כבר מילדות. אסייג היה מוכר לעולם הספורט כמי שייסד בשנת 2014 ביחד עם חברו מילדות דורון דואני את קבוצת הפייסבוק "ליגה משלנו – הכל על ספורט" שבה כ-15,500 חברים. בשנת 2017 פתחו השניים את קבוצת הכדורגל כוכבי ליגה משלנו, שמאוחר יותר שונה שמה לכוכבי ליגה משלנו ע"ש סמ"ר שון כרמלי, אשר משחקת בהתנדבות מלאה במשחקים להנצחת נופלים.

בקבוצת הפייסבוק ליגה משלנו, מעבר לדיווחים על הנעשה בליגת העל, הוקדשו זמן ומשאבים רבים לארגון טורנירי כדורגל לזכרם של לוחמים ואנשי ספורט. רק בשבועיים האחרונים ארגנה הקבוצה שני משחקים כאלו. הראשון נערך ב-12 בספטמבר לזכרם של סמ"ר עמית בן יגאל וסמ"ר בראל חדריה שמואלי שנהרגו בזמן השירות הצבאי, אשר בו שיחקו ותיקי מכבי תל אביב מול קבוצת כוכבי ליגה משלנו ע"ש סמ"ר שון כרמלי. השני התקיים ב-20 בספטמבר, ולמרות מצבו ארגן אסייג יחד עם אחרים משחק לזכרו של מודי בר און בין כוכבי ליגה משלנו לותיקי הפועל רובי חיפה. 

על הלב הגדול של אסייג אפשר ללמוד מפוסט שאותו הוא העלה ב-23 ביוני תחת הכותרת "ברוח העוז", ובו כתב: "לפני שנתיים רקמה במחשבתי לעשות טורניר למפקד הנערץ שלי בגבעתי רס"ן גיל עוז (אנזה) ז"ל, שנהרג כאשר הסתער באומץ רב להגן על חייליו ועל מדינת ישראל. לצערי, זמן לא רב לאחר מכן התבשרתי שחליתי בסרטן, אבל לא אחד כמוני שעבר מלחמות ותאונת דרכים קשה ועוד המון דברים בדרך יוותר בקלות. אחרי שראיתי שיש שיפור במצבי (הדרך עוד ארוכה), הרבה בזכות המשפחה, הקדוש ברוך הוא, החברים הקרובים, כל עם ישראל שנרתם לעזור לי בכדורים שעלו המון כסף (ללא ספק הצילו לי את החיים) וכמובן אשתי המלכה והלביאה שלא הייתי מגיע לשום מקום בלעדיה, זה הזמן להודות לכל העוסקים במלאכה".

בפוסט הודה אסייג לאנשים ולחברות שתרמו להצלחת אירוע שהתקיים בפתח תקוה והתנצל אם שכח מישהו, אבל לא נראה שאדם כמו אסייג ישכח מישהו. על כך גמלו לו חבריו הרבים וכוכבי ליגה משלנו כשארגנו לו תוך 12 שעות חתונה ספונטנית עם סבטה שהתקיימה ב-17 באוגוסט. 

לאחר החתונה כתבה אחת מהאורחות: "אני כותבת לכל עם ישראל שתתפללו על קובי שלנו. אי אפשר שלא להזיל דמעה. אני חוזרת מהחתונה הכי עצובה שהייתי בחיי, עין אחת לא נשארה יבשה. קובי המלאך תמיד היה אוזן קשבת למען הקהילה באהבת חינם כמעט בכל תחום, אבל הכי הוא אהב לחנך דורות של צעירים ומבוגרים בתחום הספורט, ואת הכל הוא עשה באהבת חינם. קובי לא ידע שיום אחד הוא יצטרך את עם ישראל, ואז הנורא מכל הגיע. קובי חלה במחלת הסרטן הארורה שתקפה אותו ונאבק בגבורה. תוך כמה שעות כל החברים במיוחד ועם ישראל בכלל ארגנו חתונה הכי מהירה שיש כדי להגשים לקובי ולבחירת לבו את החלום להינשא, וכך היה. המלאכים הטובים של עם ישראל ארגנו ביגוד, צלם, אוכל, אולם, טבעות ומה לא, והכל באהבת חינם. זה הכוח של עם ישראל – שאנחנו ביחד תמיד נוכל לנצח כל דבר אפשרי. הלוואי שהקדוש ברוך הוא ישלח רפואה שלמה ומהירה שתגמול את קובי מהמחלה הארורה. זה הזמן שלנו כחברה לאחל מזל טוב ורפואה שלמה. הלוואי שייפתחו שערי שמים ושכל משאלות לבנו יתגשמו".

 

סיפורו של אסייג ריגש רבים מעולם הספורט, והגדילה לעשות אורית מוקי, אמו של הג'ודאי שגיא מוקי, שהעלתה פוסט עם ברכה מצולמת מבנה וכתבה: "חברים יקרים, לתשומת לבכם. לזכות הפייס אגיד שהכרתי הרבה חברים, חלקם עדיין וירטואליים וטרם נפגשנו אבל הלב שלי מחובר אליהם וזו חברות נפלאה. אחד מהחברים הוא איש מקסים בשם קובי אסייג. קובי מתמודד עם המחלה הארורה, וכל עידוד מרחיב לו את הלב. שגיא בחר להקדיש לו את המדליה, וביחד איתכם נאחל לו בריאות. כל השאר זה בונוס. אם הייתי צריכה לבחור אבא לדוגמה ובעל נפלא שתמיד אוהב ומפרגן זה קובי. חבר אמת, שתהיה חזק, אמן".

בסרטון מחזק מוקי את אסייג ואומר: "אני מבין שאתה בתקופה מאתגרת מאוד, ובאופן אישי אני רוצה לשלוח לך את כל החיזוקים שיש. אני יודע שאתה חזק, שאתה לא מוותר, שאתה מאמין, ואני רוצה עוד יותר לחזק אותך ולהגיד לך שאני מאחוריך, וכך כל משפחת מוקי, כל קבוצת ליגה משלנו, כל מדינת ישראל. אנחנו אוהבים אותך, את הבן אדם שאתה. זה לא פשוט, אבל אנחנו יודעים שאתה לוחם ושתתגבר על זה. המדליה הזו היא בשבילך. אנחנו אוהבים אותך ורוצים שתצא מזה חזק".

אסייג נלחם בסרטן, אך כאמור, אתמול (שני) הוא נכנע לו. דואני כתב: "הלב מסרב להאמין. קובי הוא חבר ילדות, גדלנו באותה שכונה, היינו באותו גן, למדנו באותה כיתה. הוא היה יד ימיני לכל הדבר הזה שנקרא ליגה משלנו. מאות הודעות בכל יום, אין ספור תמונות וזיכרונות, עדיין לא תופש שאתה כבר לא איתנו. נלחמת כמו אריה במחלה הארורה, רצית פשוט לחיות. בימים האחרונים שלך כבר לא היו לך כוחות, אמרת לי 'דורון, זה הסוף, השם נתן, השם לקח', באלה המילים. עכשיו אתה כבר לא סובל, אתה נח. לנצח אחי, אזכור אותך תמיד".

גם חברו עמית פרטוש ספד לו: "בצער גדול מאוד ובכאב לב עמוק מנשוא, חברי היקר, המלאך הירוק, קובי אסייג החזיר את נשמתו לבורא עולם באצילות נפש ולאחר ייסורים רבים שעה מצאת יום כיפור. קובי אחי היקר בנפש, תודה על כל השנים לצדך, תודה על הזכות ועל שכר הלימוד שנטעת בכל אדם ואדם סביבך על מהי אהבת חינם. היית האדם שחיבר בין אנשים לרוחבה ולאורכה של מדינתנו, זה שתמיד נמצא שם לפייס ולהרים, ותמיד ראה את העולם בצבעים של שמחה ואושר של אהבת חינם. לימדת אותנו הכל, אבל לא לימדת אותנו איך לחיות בלעדיך. אז איך ממשיכים מכאן? יכולתי לכתוב לך עוד שעות, אבל אינני מסוגל כי הדמעות חונקות אותי. למה אלוהים לוקח תמיד את הטובים ביותר לצדו, למה? נוח על משכבך בשלום אח יקר שלי, מבטיח לך שנדאג לסבטה ולילדות המדהימות שלך תמיד. השארת אחריך צבא של אוהבים וחברים כי היית הרמטכ"ל הכי טוב של החיים האלו. אוהב אותך אח יקר".

ההלוויה תתקיים היום, בשעה 16:00, בית העלמין צור שלום בחלקת קרית ביאליק.

קובי אסייג ודורון דואני (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק)

קובי אסייג ודורון דואני (צילום מתוך דף הפייסבוק "ליגה משלנו – הכל על ספורט")

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר