גרגורי ורגאס. היתה לו הזדמנות לנצח את המשחק (צילום: צלמוס)
גרגורי ורגאס. היתה לו הזדמנות לנצח את המשחק (צילום: צלמוס)

מכבי חיפה החמיצה הזדמנות לגנוב את הביתיות מהפועל חולון

שחקניו של עופר רחימי שוב איבדו יתרון משמעותי ברבע האחרון והפסידו 99:104 אחרי שתי הארכות במשחק הראשון של סדרת רבע גמר הפלייאוף. המשחק השני - במוצ"ש

פורסם בתאריך: 22.5.17 21:23

מכבי חיפה היתה קרובה מאוד הערב (שני) לנצח בחוץ את הפועל חולון בסדרת רבע גמר הפלייאוף, אך הפסידה אחרי שתי הארכות בתוצאה 99:104.

חולון פתחה טוב יותר את המשחק, אבל מכבי נשארה צמודה. במצב של 15:20 למקומיים 3:18 דקות לסוף הרבע הראשון הפעילו הירוקים מכבש הגנתי, ועד לסיום עשר הדקות הראשונות שמרו את שחקניו של דן שמיר ללא נקודות. אלא שבזמן הזה קלעה מכבי שלוש נקודות בלבד, והרבע הסתיים ב-18:20 לחולונים.

ברבע השני נכנס ג'ון דיברתולומאו לזון. הוא קלע מכל מצב, ושלוש דקות בתוך הרבע העלה את מכבי – בשלשה כמובן – ל-26:30. דיברתולומאו המשיך להשתולל והעלה את מכבי ליתרון של שמונה נקודות – 28:36 – אבל טוני יאנגר הוריד לשתיים בלבד פחות מדקה למחצית. דיברתולומאו סגר רבע של 13 נקודות אישיות והוריד את מכבי למחצית ביתרון ארבע 39:43.

הרבע השלישי היה צמוד לכל אורכו והיתרון עבר מצד לצד. במצב של 58:62 לחולוניה, פחות מדקה לסוף הרבע, קלע דיברתולומאו עוד שלשה, והקבוצות ירדו אל הרבע המכריע ביתרון נקודה לקבוצה המקומית 61:62.

ברבע האחרון עלתה מכבי כבר ליתרון 7 – 66:73 – אך אז נקלעו דיברתולומאו וגרגורי ורגאס לבעיית עבירות ואילצו את עופר רחימי להוריד אותם לספסל. חולון צימקה לנקודה בלבד – 76:77 – שלוש דקות לסיום, וסל של שמחון העלה את ההפרש לשלוש נקודות. טרל הולוויי הוריד שוב לנקודה, ושמחון היה שם עם שתי זריקות עונשין מוצלחות. דריון אטקינס קלע רק אחת משתיים מן העבר השני, עוז בלייזר החטיא, ושמחון – במהלך ההגנתי של המשחק חסם את הולוויי שהלך לסל. חולון הוציאה את הכדור מהצד, והולוויי לא ספר אף אחד ודפק שלשה – 81:82 לסגולים. אבל למכבי היה שוב את שמחון, שבשלשה גדולה החזיר את היתרון לירוקים 82:84, 30 שניות לסיום. ג'יימס בל קלע שתי זריקות עונשין והשווה את התוצאה. רחימי לקח פסק זמן, ורגאס נחסם, ובסיום 40 הדקות נרשם שוויון 84:84, והקבוצות ירדו להארכה.

בלייזר וקווין פינקני פתחו את ההארכה עם ארבע נקודות, מכבי עצרה את חולון ללא סל שדה ועם נקודת עונשין אחת בלבד של יאנגר במשך כמעט חמש דקות, אבל איבדה את דיברתולומאו בחמש עבירות, ו-17 שניות לסיום קיבל הולוויי שלוש זריקות עונשין אחרי עבירה של שמחון וקלע את שלושתן – שוויון 88:88. ורגאס קיבל הזדמנות לנצח אבל החטיא, פינקני קטף ריבאונד התקפה והחטיא גם הוא, ואחרי 4:4 במשך חמש דקות נכנסו שתי הקבוצות להארכה שנייה.

חולון עלתה ליתרון מסל אטקינס, שמחון השווה, אך הולוויי בסל ועבירה העלה את החולונים ל-90:93. אורלנדו מנדז ואלדז היה שם כדי להשוות בשלשה, ואטקינס החזיר את היתרון לחולון עם שתי זריקות עונשין מוצלחות. שמחון השווה שוב, אבל הולוויי העלה את החולונים ליתרון שלוש בזריקה לשלוש מהפינה. מנדז ואלדז החטיא שלשה, הולוויי לא התבלבל, ו-1:03 דקה לסיום קבע 95:100. מזה מכבי לא הצליחה לחזור והפסידה 99:104. 0:1 לחולון בסדרה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר