מכבי חיפה חוגגת את העלייה לפיינל פור. ומי הבא בתור? (צילום: צלמוס)
מכבי חיפה חוגגת את העלייה לפיינל פור. ומי הבא בתור? (צילום: צלמוס)

סנסציה: מכבי חיפה בפיינל פור

הירוקים ניצחו את הפועל חולון 82:99 ו-1:3 בסדרת רבע גמר הפלייאוף בזכות משחק ענק של ג'ון דיברתולומאו ואורלנדו מנדז ואלדז (24 נקודות כל אחד). בחצי הגמר תפגוש מכבי את מכבי תל אביב בהיכל מנורה מבטחים

פורסם בתאריך: 4.6.17 23:06

מכבי חיפה עשתה הערב (ראשון) היסטוריה כאשר לראשונה בתולדות הכדורסל הישראלי הדיחה הקבוצה מהמקום השמיני את הקבוצה מהמקום הראשון בסדרת רבע גמר הפלייאוף, ועלתה לפיינל פור. שחקניו של עופר רחימי גברו על הפועל חולון בתוצאה 82:99 ו-1:3 בסדרה, ויפגשו ביום שני הבא, 12 ביוני, בחצי הגמר את מכבי תל אביב בהיכל מנורה מבטחים.

עוד לפני פתיחת המשחק ספגה מכבי נזק כלכלי. הקבוצה מכרה 3,300 כרטיסים לאוהדיה ו-600 כרטיסים לאוהדי חולון, וכשביקשה אישור למכור עוד כמה מאות כרטיסים לאוהדיה ליציע המערבי שבו ישבו אוהדי חולון, אסרה עליה המשטרה לעשות זאת בשל העימותים בין מחנות האוהדים.

הרבע הראשון היה צמוד לכל אורכו. סל רדף סל, ואף אחת משתי הקבוצות לא הצליחה לפתוח פער של יותר מארבע נקודות על יריבתה. ראשון פרימן קבע את תוצאת הרבע בשתי הנקודות הראשונות והאחרונות שלו במשחק מאסיסט של ג'ון דיברתולומאו – 21:22 למכבי.

הרבע השני היה שייך לאורלנדו מנדז ואלדז, שעם שתי שלשות רצופות העלה את מכבי ל-28:33. ג'יימס בל צימק ל-31:33, אבל מנדז ואלדז בסל ועוד נקודת בונוס מקו העונשין החזיר את ההפרש לחמש נקודות – 31:36. חולון שוב צמצמה, אבל גרגורי ורגאס שמר את היתרון בצד הירוק, ושלשה של הקפטן עוז בלייזר הורידה את שתי הקבוצות למחצית ב-42:46 לירוקים.

 

אורלנדו מנדז ואלדז. מאני טיים (צילום: צלמוס)

אורלנדו מנדז ואלדז. מאני טיים (צילום: צלמוס)

 

מנדז ואלדז המשיך להיות בזון גם ברבע השלישי. שלוש שלשות שלו העלו את מכבי ל-47:56 למכבי, וזריקת עונשין מוצלחת של בלייזר קבעה לראשונה במשחק הפרש דו ספרתי – 47:57. מנדז ואלדז הגדיל את ההפרש ל-13 – 54:67 – אך ריצת 0:7 של החולונים צימקה לשש בלבד לפני שדיברתולומאו החזיר שוב לעשר – 59:69. חולון חזרה למשחק בזכות עבירה טכנית שספג המאמן עופר רחימי, אבל דיברתולומאו בשלשה ועבירה הקפיץ את ההפרש לתשע. שתי נקודות של ג'ורדן טיילור מחולון חתמו את הרבע ב-66:73 למכבי.

דיברתולומאו פתח את הרבע האחרון כפי שסיים את הרבע השלישי והעלה את מכבי ל-70:78, אבל שחקניו של דן שמיר הקטינו לשלוש בלבד – 77:80. קווין פינקני במשחק סולידי הגדיל ל-77:83, חמש דקות לסיום, וכעבור דקה נוספת קבע 80:89 בפיידאוויי על דריון אטקינס. חולון נשברה. דיברתולומאו ומדז ואלדז המשיכו להפציץ ומכבי שייטה ל-82:99 בסיום.

קלעו למכבי חיפה: ג'ון דיברתולומאו ואורלנדו מנדז ואלדז 24 נקודות כל אחד, קווין פינקני 19, עוז בלייזר 12, גרגורי ורגאס 11, ווילי וורקמן 5, עמית שמחון וראשון פרימן 2 כל אחד

עופר רחימי: "האמנתי מהתחלה כי אני מאמין בגברים שיש לי בקבוצה. לא היינו צריכים לסיים במקום השמיני, סבלנו מפציעות ואני הייתי חסר ניסיון. אחרי הניצחון שלנו על מכבי תל אביב הפסדנו לחולון, לירושלים ולהרצליה, ועם הגב לקיר ניצחנו את הפועל תל אביב ועלינו לפלייאוף. אם נהיה אגרסיביים מול מכבי תל אביב נוכל לחלום על יותר מפיינל פור".

עוז בלייזר: "האמנו מהתחלה כי ידענו איזו קבוצה יש לנו. עכשיו ניתן הכל בחצי הגמר, ומשם השמים הם הגבול. מכבי תל אביב עשו סדרה מצוינת מול בני הרצליה, אבל נלמד אותם עד למשחק נגדם והכל אפשרי. הגענו לסדרה מול חולון בירידה אחרי שכמעט לא נכנסנו לפלייאוף, אבל ידענו מה שאנחנו שווים. אני מאושר. הקהל שלנו היה נהדר ודחף אותנו. היתה אווירה מטורפת בהיכל, ומגיע לקהל הזה קבוצת פיינל פור".

 

ג'ף רוזן. צוחק על כולם (צילום: צלמוס)

ג'ף רוזן. צוחק על כולם (צילום: צלמוס)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר