טוביה סוקולסקי. שיא עולם בהרמת משקולות
טוביה סוקולסקי. שיא עולם בהרמת משקולות

טוביה סוקולסקי, גדול מאמני ענף המשקולות בישראל, הלך לעולמו

שמו של טוביה סוקולסקי נצרב בתודעה הלאומית כמאמנה של נבחרת ישראל בהרמת משקולות לאולימפיאדת מינכן 1972, שבה נרצחו 11 מחברי המשלחת. היום הוא נפטר בגיל 75

פורסם בתאריך: 9.7.17 20:24

טוביה סוקולסקי, גדול מאמני ענף המשקולות בישראל בכל הזמנים, הלך היום לעולמו והוא בן 75. שמו של סוקולסקי נצרב בתודעה הלאומית כמאמנה של נבחרת ישראל בהרמת משקולות לאולימפיאדת מינכן 1972, שבה נרצחו 11 מחברי המשלחת, ובהם שלושה מחניכיו – דוד ברגר, יוסף רומנו וזאב פרידמן ז"ל. סוקולסקי אימן בשנות ה-70 את הפועל קרית חיים ובשנות ה-80 את מכבי חיפה, ובהם גם פרידמן.

סוקולסקי נולד בגטו לבוב בפולין בשנת 1942, ורוב בני משפחתו נרצחו בשואה. בשנת 1958 הוא זכה באליפות פולין לנוער במשקל של עד 56 ק"ג. שנה לאחר מכן הוא עלה ארצה, שירת בצה"ל, ולאחר שחרורו הצטרף כמשקולן להפועל קרית חיים.

באולימפיאדת מינכן הוא התגורר בכפר האולימפי בדירה מספר 1 של המאמנים והשופטים. ב-5 בספטמבר 1972, בשעה 4:30 לפנות בוקר, הוא התעורר למשמע צעקותיו של שופט ההיאבקות יוסף גוטפרוינד שניסה בכל כוחותיו להחזיק את הדלת סגורה מפני התקפת המחבלים מארגון ספטמבר השחור וצעק לחבריו "צאו החוצה". סוקולסקי הגיב במהירות, ניפץ את חלון החדר וקפץ החוצה, וכך ניצלו חייו. ששת הדיירים האחרים בדירה – גוטפרוינד, מאמן ההיאבקות משה ויינברג, מאמן האתלטיקה עמיצור שפירא, מאמן הקליעה קהת שור, מאמן הסייף אנדרי שפיצר ושופט הרמת המשקולות יעקב שפרינגר – לא הספיקו להימלט ונרצחו על ידי המחבלים.

במהלך הקריירה שלו הוא זכה במדליות זהב במכבייה השישית בשנת 1961 ובמכבייה השביעית בשנת 1965. בשנת 1962 קבע סוקולסקי שיא עולם בלחיצה עד גיל 20 (88 ק"ג) והשווה את שיא העולם בקרב 3 (257.5 ק"ג). בשנת 1971 מונה למאמן נבחרת ישראל בהרמת משקולות.

סוקולסקי השאיר אחריו אשה ושלושה ילדים. הלווייתו תתקיים מחר (שני) בשעה 18:00 בבית הקברות תל רגב.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר