יונה יהב ויעקב שחר בפגישה היום. ישימו את הסכסוך הממושך מאחוריהם? (צילום: ראובן כהן)
יונה יהב ויעקב שחר בפגישה היום. ישימו את הסכסוך הממושך מאחוריהם? (צילום: ראובן כהן)

שחר ויהב נפגשו. על הפרק: חזרה של מכבי לחיפה

נשיא מכבי חיפה יעקב שחר ויד ימינו עוזי מור נפגשו עם ראש העיר יונה יהב במטרה לסיים את הסכסוך הארוך בין הצדדים ולפתוח את הדלת לחזרתו של המועדון לחיפה ולהקמת משרדיו והמוזיאון שלו במתחם האיצטדיון העירוני. הפגישה נערכה ברוח טובה וסוכם שהצדדים ימשיכו בפגישות

פורסם בתאריך: 24.6.18 10:14

הבוקר נפגשו נשיא מכבי חיפה יעקב שחר ויד ימינו עוזי מור עם ראש העיר יונה יהב, כאשר על הפרק עמדו סיום הסכסוך הממושך בין הצדדים ופתיחה של משרדי המועדון ושל המוזיאון שלו במתחם האיצטדיון העירוני.

כזכור, ב-1 באוגוסט 2017 עזבה מכבי את משרדיה ברחוב כיכר ספר בחיפה והעבירה אותם למתחם שער הכרמל בטירת כרמל. הדבר קרה כחצי שנה לאחר הפרסום בעיתון "כלבו" על עזיבתה של מכבי את חיפה בשל סירובו של יהב לאפשר למועדון לפתוח את משרדיו ואת המוזיאון המתוכנן בשטח האיצטדיון.

בזמן שעבר בין הפרסום על עזיבת המועדון את העיר ועד החתימה על החוזה עם שער הכרמל נעשו ניסיונות לעשות סולחה בין יהב לשחר, בין השאר על ידי שר האוצר משה כחלון המקורב לשניים, אך הם לא צלחו. בסופו של דבר חתמה מכבי עם שער הכרמל על חוזה שכירות למשרדיה, המתפרשים על פני שטח של 275 מ"ר, לשנתיים עם אופציה לשנתיים נוספות.

 

 

הפגישה בין שחר ומור ליהב התקיימה בלשכתו של ראש העיר, ובמכבי ובעירייה מקווים שבכך תיפתח הדלת לחזרתו של המועדון לחיפה. המוזיאון שמתכננת מכבי צפוי להוות מנוף לשדרוגו של מתחם האיצטדיון כולו, שבחמש השנים מאז פתיחתו לא הצליחה העירייה להפוך אותו למתחם פנאי שוקק כפי שהיא ציפתה שיקרה. התכנון המקורי של המערכת העירונית היה להקים בצדו המערבי של האיצטדיון קומפלקס של 20,000 מ"ר עם שטחי מסחר, בילוי ובידור, כולל מתחם של בתי קולנוע, חנויות של מותגים מובילים, מסעדות, בתי קפה וברים, אך עד כה הדבר לא יצא אל הפועל.

המוזיאון תוכנן לקום על פני שטח של 700 מ"ר ולסקור את ההיסטוריה של המועדון מאז שהוקם בשנת 1913. אנשי מכבי החלו כבר לפני יותר מעשור לאסוף אלפי מוצגים – סטים של תלבושות מכל התקופות, תמונות היסטוריות, גביעים, דגלונים ועוד – ואחסנו אותם באיצטדיון קרית אליעזר. זמן קצר לפני הריסתו של האיצטדיון הישן הועברו המוצגים לאחסון במקום אחר, והם ממתינים לפתיחתו של האיצטדיון.

עדכון (13:40): לפני זמן קצר הוציאה עיריית חיפה הודעה שבה נכתב כי יהב נפגש עם שחר וכי "בפגישה דנו השניים על דרכים לשיתוף פעולה בין העירייה לבין המועדון, ובכלל זה נדונה האפשרות להקמת המוזיאון של מכבי חיפה במתחם האיצטדיון העירוני, אשר יוקדש להיסטוריה הארוכה של המועדון, שהוקם בשנת 1913, ובו יוצגו בין היתר תלבושות, גביעים, דגלונים ותמונות היסטוריות. בפגישה השתתפו סגנית ראש העיר חדוה אלמוג, מנכ"ל העירייה גדי מרגלית, סגן נשיא הקבוצה עוזי מור, מנכ"ל הקבוצה אסף בן דב, המנהל האדמיניסטרטיבי שלה רועי שני, יו"ר דירקטוריון חברת האיצטדיון שמשון הראל ומנכ"ל החברה אילן פוקס. בפגישה סוכם כי מרגלית ייפגש בימים הקרובים עם ראשי המועדון במטרה לקדם סוגיות משותפות הנוגעות לפעילות המועדון בחיפה".

 

עוזי מור, חדוה אלמוג, יעקב שחר, יונה יהב ואסף בן דב בפגישה היום. השיחות יימשכו (צילום: ראובן כהן)

עוזי מור, חדוה אלמוג, יעקב שחר, יונה יהב ואסף בן דב בפגישה היום. השיחות יימשכו (צילום: ראובן כהן)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אין מכבי בחיפה

    מה יציגו במוזיאון? את הפעם הראשונה בצ'מפיונס עם אפס נקודות ואפס שערים?

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    דווקא יש מכבי בחיפה רק שהמועדון שלא כמוכם יצא מזמן מגבולות העיר ואתם אפילו משחקים בבית שלה כבר 30 שנה

  3. ניסן

    חתיכת מפגר בפעם הראשונה בצמפיונס מכבי חיפה הוציאה 7 נקודות ופיספסה עלייה לשלב השני.מה שאתם בחיים לא תגייעו לעשות יאוהד פח אדום

  4. המועמד המוביל לבחירות

    1. בחירות כבר אמרנו
    2. חיפה תחזור לחיפה ושוב תפסיד- לא חבל שחר על עונה 8-9 גרועה
    3.בעונה 10 תחזור לטירת הכרמל כי השטח יקבל יעוד למגדלי דירות עבור הסלאם של חיפה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר