אלי גוטמן מונה למאמן מכבי חיפה

אלי גוטמן חתם על חוזה במכבי חיפה ויחליף את ההולנדי פרד רוטן שהתפטר בשבוע שעבר. תחנתו הראשונה של גוטמן בקריירת האימון שלו בליגות הגבוהות היתה כעוזרו של שלמה שרף במכבי בעונת 1991-1990. עידן ההולנדים הגיע לקצו

פורסם בתאריך: 8.11.18 10:06

אלי גוטמן מונה היום (חמישי) למאמנה של מכבי חיפה. גוטמן, שיחליף את ההולנדי פרד רוטן שהתפטר בשבוע שעבר, הוא המאמן העשירי של מכבי בשמונה השנים האחרונות, ולמעשה מאז אלישע לוי בעונת 2012-2011 לא הצליח אף מאמן בקבוצה לסיים עונה בלי להתפטר או להיות מפוטר. בעקבות מינויו של גוטמן יעזבו עוזר המאמן רוב מאס ומאמן השוערים ארנו ואן זוואם את המועדון. עוזר המאמן השני איתי מרדכי צפוי להמשיך בתפקידו, ומאמן השוערים גיורא אנטמן צפוי לחזור למכבי. בשעה זו מעביר גוטמן את האימון הראשון שלו בקבוצה.

כעת, עם מינויו למאמן הקבוצה, סוגר גוטמן בן ה-60 מעגל. בתום עונת 1991-1990, שבה הוא שימש כעוזרו של שלמה שרף במכבי וסייע לה לזכות בדאבל, עזב גוטמן את המועדון והתמנה למאמנה של הפועל צפרירים חולון.

גוטמן ינסה להציל את העונה של מכבי, למרות שהשנים האחרונות מלמדות כי המאמנים המחליפים של הקבוצה, למעט אריק בנדו ומרקו בלבול שהשיגו את הכרטיס לאירופה דרך הליגה ורוני לוי שעשה זאת בזכות הזכייה בגביע המדינה, לא הצליחו בתפקידם. משחקו הראשון יהיה מול הפועל חדרה ביום שבת, שלאחריו תצא הליגה לפגרה של שלושה שבועות, והוא צפוי לקבל חיזוק בחלון ההעברות בינואר ולהחליף חלק מהזרים הכושלים של הקבוצה.

בתגובה ראשונה למינוי אמר גוטמן: "כבוד גדול לאמן במועדון גדול כמו מכבי חיפה. זה יום מיוחד ומרגש. מצפים לנו אתגרים גדולים".

 

 

גוטמן, בעברו מורה לחינוך גופני בבתי ספר ובמכון ווינגייט, החל את קריירת האימון שלו בליגות הנמוכות. בעונת 1989-1988 הוא אימן את הפועל טירת כרמל והעפיל איתה לליגה הארצית, ובעונה שלאחריה הוא ירד עם מכבי טמרה מהליגה הארצית לליגה א'. בעונת 1991-1990 הוא שימש כאמור כעוזרו של שרף במכבי. לאחר מכן הוא אימן את הפועל צפרירים חולון, מכבי הרצליה, הפועל בית שאן, הפועל באר שבע שעמה זכה בגביע המדינה בעונת 1997-1996, הפועל חיפה שאיתה הוא זכה באליפות היחידה שלה בעונת 1999-1998, בית"ר ירושלים, הפועל פתח תקוה, פראלמיני הקפריסאית, מכבי נתניה וא.א.ל. לימסול הקפריסאית. בהמשך הוא אימן את הפועל תל אביב במשך שלוש שנים וזכה איתה בדאבל בעונת 2010-2009 (עונת הקיזוז) ובגביע המדינה בעונה שלאחריה לאחר ניצחון בגמר על מכבי.

בעקבות הצלחותיו בהפועל תל אביב מונה גוטמן בדצמבר 2011 למאמן נבחרת ישראל, אך בדומה לקודמיו בתפקיד לא הצליח להוביל את הנבחרת להישגים. באוקטובר 2015 הוא התפטר מאימון הנבחרת וכעבור זמן קצר חזר להפועל תל אביב כמנג'ר. בהמשך הוא מונה למאמן הקבוצה, חזר לתפקיד המנג'ר, פוטר ועבר לשמש פרשן בערוץ הספורט. במהלך הקריירה שלו זכה גוטמן, שמתגורר בחיפה, בשתי אליפויות ושלושה גביעים כמאמן, ובאליפות וגביע כעוזר מאמן.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מאחל לו בהצלחה למרות שלא הייתי בעדו. אם יכשל צריך לעלות את הנוער גם אם נרד ליגה ולהתחיל מהתחלה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר