מרקו בלבול. הקרדיט הולך ומתפוגג (צילום: צלמוס)
מרקו בלבול. הקרדיט הולך ומתפוגג (צילום: צלמוס)

אירופה לא מחכה לה: מכבי במקום ה־285 בדירוג אופ”א

לנוכח הדירוג הנמוך, גם אם מכבי חיפה תצליח לזכות בכרטיס למוקדמות הליגה האירופית היא תצטרך לעבור שלושה סיבובים מוקדמים וסיבוב פלייאוף אחד

פורסם בתאריך: 4.4.19 18:18

המטרה היחידה שנשארה למכבי חיפה העונה היא העפלה למוקדמות הליגה האירופית, אך שאיפותיה ספגו מכה קשה לאחר שני הפסדי רצופים בפתיחת הפלייאוף העליון. גם אם מכבי תצליח לזכות בכרטיס לאירופה, היא תיאלץ לעבור ארבעה סיבובים לפני שתגיע לשלב הבתים של הליגה האירופית – שלושה סיבובי מוקדמות וסיבוב פלייאוף אחד – וזאת מכיוון שהיא נמצאת בנקודת שפל מבחינת הדירוג והניקוד של אופ”א.

לפי הדירוג של התאחדות הכדורגל האירופית ניצבת מכבי במקום ה־285 עם חצי נקודה בלבד. יריבתה העירונית הפועל חיפה מדורגת שלושה מקומות מעליה – במקום ה־282 – עם שתי נקודות. מכבי כבר דורגה בעבר בין 100 הקבוצות הטובות ביבשת, אך בגלל היעדרותה הממושכת מהמפעלים האירופיים (הפעם האחרונה שבה הקבוצה שיחקה באירופה היתה לפני שנתיים, אז היא הודחה בסיבוב המוקדמות השני על ידי נומה קליו האסטונית) היא הידרדרה אל תחתית המאייה השלישית. אגב האלופה הטרייה מכבי תל אביב מדורגת במקום ה־90 עם 16.5 נקודות.

 

 

בשל הדירוג הנמוך, אם מכבי תעפיל למוקדמות הליגה האירופית היא לא תהיה מדורגת באף אחד מהסיבובים ותפגוש קבוצות המדורגות מעליה. בשלב זה, כשנותרו עוד שמונה משחקים עד לסיום העונה, ניצבת מכבי במקום הרביעי עם 44 נקודות, כאשר הפועל באר שבע שבמקום השני מקדימה אותה בנקודה ומכבי נתניה שמדורגת שלישית מקדימה אותה בזכות הפרש שערים עדיף.

לאחר שני ההפסדים הרצופים – בבית מול בני יהודה (2:0) ובחוץ מול מכבי תל אביב (1:0) – מאבד המאמן מרקו בלבול הרבה נקודות זכות שהוא הצליח לצבור מאז שהגיע למכבי. גורמים במועדון טוענים נגדו שהוא מעמיד הרכבים פחדניים במשחקים שבהם הקבוצה חייבת ניצחון כמו מול בני סכנין בגביע המדינה, בדרבי לאחר שלוש שנים שבהן היא לא ניצחה ובשבת האחרונה נגד מכבי תל אביב שחגגה על חשבונה את הזכייה באליפות, ובמועדון נשמעים קולות הקוראים לנשיא יעקב שחר לשקול שוב את השארתו בתפקיד לקראת העונה הבאה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מוטי.י

    בלבול הוא מאמן שמתאים לקבוצות קטנות שצריכות להחזיק את הראש מעל המים, אבל לקבוצה כמו מכבי חיפה הוא ממש לא מתאים ורואים את זה במשחקים האחרונים של מכבי חיפה , סגנון המשחק הוא הגנתי עד השלב של ספיגת השער,מרגע זה והילך הוא מעבה את ההתקפה על חשבון ההגנה ואז מתחילים לראות סידרה של התקפות מסודרות, רק שלצערנו זה מסתיים בהפסד שלנו, במידה והוא היה פותח את המשחק בלחץ על היריב אז היינו במקום אחר היום .

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר