הרב דובי חיון. צפוי לערוך היום שיעור בבית הנשיא
הרב דובי חיון. צפוי לערוך היום שיעור בבית הנשיא

הרב דובי חיון, ראש רשימת חיפה שווה, עוכב לחקירה

הרב דובי חיון, שעומד ביחד עם גילה זמיר בראש רשימת חיפה שווה למועצת העיר, הובא הבוקר לחקירה במשטרה. לטענתו, בית הדין הרבני האורתודוכסי בחיפה הגיש נגדו תלונה על עריכת חופות ברוח התנועה הקונסרבטיבית

פורסם בתאריך: 19.7.18 09:30

הרב דובי חיון, שעומד ביחד עם גילה זמיר בראש רשימת חיפה שווה למועצת העיר, הובא הבוקר לחקירה במשטרה. בפוסט בפייסבוק שפרסם מתחנת המשטרה כתב חיון: "איראן כבר כאן!!! מתחיל את הבוקר בדפיקות בדלת בשעה 5:30 ושני שוטרים מזמנים אותי לחקירה. מתברר שבית הדין הרבני האורתודוכסי בחיפה הגיש תלונה נגדי על כך שאני עורך חופות".

זמן קצר אחר כך העלתה גם שותפתו זמיר פוסט משלה שבו היא כתבה: "רק כדי לחדד את הפרדוקס שמתרחש במדינתנו המופרעת, היום יעביר הרב חיון שיעור בבית הנשיא ראובן רובי ריבלין לקראת ט' באב. אני בהחלט אתאבל על אובדן השפיות ועל התגברות הקנאות והפונדמנטליזם. אם זו לא הדתה מה זה? מדינת ישראל הופכת לאיראן! האורתודוכסיה הקנאית וחסרת הסובלנות לאדם רודפת רב בישראל משום שהוא עורך חופות לזוגות שאינם חפצים ברבנות. ילדי הם מסוג האנשים שהרבנות היא פסולה בעיניהם ואת מעגלי החיים שלהם הם מנהלים הרחק מהמוסדות האורתודוכסים. לא ניתן שיכריחו אותנו להיות בני אדם חשוכים".

בשיחה עם "כלבו – חיפה והצפון" אמרה זמיר: "התכתבתי עם חיון בווטסאפ כדי לתאם את ההגעה שלנו לבית הנשיא. הוא ענה שעיכבו אותו לחקירה כי בית הדין האורתודוכסי בחיפה הגיש נגדו תלונה. אני עוד לא שמעתי על כזה דבר בישראל. לפי ההגיון הזה היו צריכים לעצור את כל הסלבריטאים שעורכים חתונות שלא בנוסח הדתי. חיון הוא רב קונסרבטיבי ולא אורתודוכסי. הוא שומר שבת והוא רב לכל דבר של קהילה מכובדת בארץ. הוא לא הונה אף אחד. גם חרדים לא מתחתנים ברבנות. יש להם ממסד משלהם. הוא הופתע לגמרי. הוא אמר לשוטרים שהוא הולך להתפלל, והם אמרו לו 'תתפלל בתחנה'".

 

 

יו"ר השדולה החילונית בכנסת ח"כ קסניה סבטלובה: "השר לביטחון פנים גלעד ארדן משתף פעולה עם הדורסנות של הרבנות האורתודוכסית במעצר המביש של הרב חיון, וזאת במקום להילחם נגד המחבלים שיידו אבנים על לוחמי מג"ב ופצעו אותם ובמקום לפעול ביד קשה וחד משמעית כנגד התוקפים החשוכים והאלימים בבית שמש שרודפים נשים באלימות קשה. אני דורשת מהשר ארדן לטפל באופן הולם במי שעוצרים באישון לילה רב קהילה מכובדת רק בגלל שהוא לא שייך לזרם האורתודוכסי. לפי התפישה הזו יש לעצור את כל רבני הזרם הרפורמי והזרם הקונסרבטיבי. לא ייתכן שהאורתודוכסיה תשליט הפחדה וטרור על היהדות החופשית".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מחובתה של המשטרה לחקור כל עבירה שבוצעה בניגוד לחוק, ובפרט לנוכח החלטה מחייבת של מוסד שיפוטי מוסמך בישראל. במקרה זה פתחה המשטרה בחקירה לנוכח החלטה של בית הדין הרבני בחיפה, שבה הוא מורה למשטרה לחקור את הרב לאחר שעבר על חוק העונשין ועל פקודת הנישואים והגירושים בישראל. בהתאם להחלטה שיפוטית זו, מוקדם יותר השבוע זימנה אותו המשטרה לחקירה אך הוא בחר לא להתייצב במועד הנקוב. בשל כך נאלצה המשטרה לעכבו לחקירה הבוקר, ובסיומה הוא שוחרר. יודגש כי משטרת ישראל היא רשות מבצעת שפועלת רק בהתאם להוראות החוק (הרשות המחוקקת) ולהחלטות שיפוטיות (הרשות השופטת). מכאן ראוי שכל טענה בנושא תופנה לגורמים המחליטים ולא לאלו שמחויבים על פי חוק לאכוף את אותן ההחלטות".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. חיים

    באמת שערוריה: מה פתאום אוכפים את החוק ? הרי מקיימים רק חוקים שמתחשק לקיים.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ממש מוזר שבית הדין הרבני בוחר לפעול כך דוקא בחיפה. מנסיוני ונסיון חברי בבית הדין הזה הם דוקא מתייחסים ללא משוא פנים, ביעילות ואדיבות גם לחילונים גמורים. שמעתי במקרה דרשה של הרב והוא איש מרשים ביותר. אני מניחה שזו הסיבה שאנשים בוחרים בו לטקסי הנישואין שלהם. כדי שאפילו אם אינם קרובים לדת יהיה לטקס הנישואין משמעות גם עבורם. חבל שבית הדין לא פועל במקררה הזה לקירוב לבבות אלא לפירוד.

  3. הליכטים

    אנחנו מכירים את הרב דובי חיון, הוא איש ערכי ומוסרי מאין כמותו, שפועל לקרוב בין אדם לאדם ובין אדם לתורת ישראל. מספיק לבוא לבית הכנסת שלו ולשמוע את דבריו כדי להתרשם מדמותו ופועלו.
    חבל מאד שהרבנות עוסקת בציד מכשפות במקום ללמוד ממנו איך מקרבים – הם מפרידים. הרי חילונים לא יתקרבו לדת ולמצוותיה אם ינסו לכפות עליהם חופה אורתודוכסית, שאיננה שיוויונית וכן הלאה. מי שבוחר בדרך הקונסרבטיבית הם אלו שעדיין חשוב להם להתחתן ברוח תורת ישראל אך בסגנון קצת יותר מודרני. והאחרים – פונים לעורכי חתונות שאינם רבנים כלל.
    אנחנן איתך הרב דובי!!

  4. חגי קמרט

    כפייה דתית
    ‏19/07/2018

    בשעה 05:30 אף לא דקה יותר
    שנים במדים חמורי סבר
    והדלת נפתחת לרווחה
    יותר אתה לא תערוך פה חופה!

    מה החטא בקיום המצווה
    ועל מה ולמה חקירה?
    " הכל תספר שם" יה אחי!
    והכל נראה כל כך קפקאי.

    שיפתח עלי שיפתח
    כך חושב לו הרב על יום בו צנח
    אתה חופות כבר לא תערוך
    כי אומנות תורתך נוגדת מצוות.

    כך הוא במדינה שכזאת
    שחרד אורתודוכסי שולט במצוות
    לו המונופולין על תורת ישראל
    וכל הרפורמים שילכו בטל.

    לו המילה, הפרנסה מובטחת
    אצלו תמיד החופה נפתחת
    וכל רפורמי קונסרבטיבי , אחר
    כל שצריך הוא להדליק את הנר!

    אוי לך ארץ שאלו מושלייך
    אין דרך ארץ מול בונייך אוהבייך
    אם אדם לאדם זאב גם בדת,
    אז נמר עם כבש לא ירבוץ כאן לעד.

    עכשיו הרב בתחנת המשטרה
    עד עכשיו לא מבין מה נקרא, על שום מה?
    ומבעד לחלון נשקף שם ממול
    אותודוכסי מקדש ובידו התגמול…

    כתב חגי קמרט

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר