יוסי שלום (צילום: רועי אשר)
יוסי שלום (צילום: רועי אשר)

יו"ר ועדת הביקורת לקליש רותם: "להכריז על חזירי הבר כפרויקט חירום ולתקצבו בהתאם"

יו"ר ועדת הביקורת פנה במכתב לקליש רותם, שבו הוא מפרט בפניה את ההחלטות שהתקבלו בישיבת הוועדה בנושא חזירי הבר. שלום: "דוח מבקר העירייה מצביע על מחדל חמור מצד העירייה באי מיצוי כלל הכלים הנדרשים לטיפול בתופעה"

פורסם בתאריך: 17.8.21 20:43

יו"ר ועדת הביקורת יוסי שלום פנה לראש העירייה עינת קליש רותם ולמנכ"ל העירייה אוהד שגב במכתב, שבו הוא מודיע להם על החלטות הוועדה, בעקבות ישיבה שהתקיימה בנושא חזירי הבר.

שלום כותב, כי החלטות הוועדה, כפי שהתקבלו בישיבתה ב-8 באוגוסט הן אלה: "הוועדה מבקשת לקבל לידיה את הדוח של פרופ' מלקינסון בנושא חזירי הבר וכן את כל חוות הדעת המשפטיות והמקצועיות שקיימות בעירייה בנושא בתוך שבוע ימים; הוועדה בדעה כי יש להכריז על בעיית חזירי הבר כפרויקט חירום ולתקצבו בהתאם ובמהרה; הוועדה מנחה את מנכ"ל העירייה להיפגש עם אנשי רשות הטבע והגנים (רט"ג) בדחיפות על מנת לקדם את הפתרונות לעניין. על המנכ"ל לבקש המלצות ברורות ומיידיות מרט"ג וליישמן במלואן ובאופן מיידי ולדווח לוועדה על ההתקדמות בעניין תוך 30 יום".

ל"כלבו – חיפה והקריות" אמר שלום: "בדוח מבקר העירייה שפורסם לאחרונה נמתחה ביקורת חריפה על האופן שבו מתנהלת העירייה תחת ההנהגה הנוכחית, בכל הקשור לטיפול בבעיית חזירי הבר. כפי שעולה ממסקנות הדוח, מעט הפעולות שבוצעו על ידי העירייה, כדי למגר את הבעיה בשנים 2020-2019 הגיעו באיחור גדול, מאז שנדרשו על ידי גורמי המקצוע, והן סובלות מביצוע איטי ולא אפקטיבי.

 

 

"יתרה מכך, הדוח מצביע על מחדל חמור מצד העירייה באי מיצוי כלל הכלים הנדרשים לטיפול בתופעה, אשר לפי המומחים יש להפעיל את כולם בעת ובעונה אחת כדי להביא למיגור יעיל של הבעיה. בין השאר, לא בוצע גידור של הוואדיות למעט פיילוט קטן בכרמליה, טרם גובשה תוכנית להחלפת הצמחייה ולא חודש הדילול, שלפי המחקרים נדרש לביצוע ברמה מסוימת כחלק מארסנל הפעולות הכולל.

"בתחילת החודש ועדת הביקורת בראשותי דנה במסקנות הדוח והמלצותיו במסגרת דיון מיוחד, אליו זומנו כל חברי מועצת העיר. בסיכום הדיון הורינו לראש העירייה קליש ולמנכ"ל העירייה להעביר לידינו תוך שבוע את מלוא הדוחות וחוות הדעת המשפטיות והמקצועיות, שהוכנו על ידי העירייה או בהזמנתה, בניסיון להבין מה עומד מאחורי התנהלות העירייה סביב הנושא בשנתיים האחרונות ולמקד את הלקחים להמשך.

"כמו כן, הוועדה בראשותי קראה לראש העירייה ולמנכ"ל העירייה להכריז על בעיית חזירי הבר כפרויקט חירום לאומי ולתקצבו בהתאם ובמהרה וכן לגבש דרכי פעולה ליישום מלא ומיידי בשיתוף הרט"ג ולהעביר לוועדה דיווח באשר להתקדמות הפעולות תוך 30 ימים. עד לשלב זה, החומרים הנדרשים לא התקבלו בידינו, וכן טרם הועברו לי כיו"ר ועדת הביקורת דיווחים בדבר התקדמות הפעולות שהוטלו לביצוע על ראש העירייה ומנכ"ל העירייה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר