עמי דדאון (צילום מסך)
עמי דדאון (צילום מסך)

מדליה שלישית לשחייני איל"ן חיפה בטוקיו: עמי דדאון זכה בכסף

עמי דדאון סיים במקום השני במשחה ל-150 מ' מעורב אישי ושבר את השיא הישראלי, כאשר קבע בגמר תוצאה מצוינת של 2:29.48 דקות. הוא סיים את מקצה המקודמות במקום הראשון כשנגע בקיר בזמן של 2:33.92 דקות ועלה לגמר מהמקום השני הכללי

פורסם בתאריך: 28.8.21 12:54

השחיין עמי דדאון, אשר נפסל במוקדמות 100 מ' חופשי, משחה בו הוא מחזיק בשיא העולם, הצליח להתעלות בענק, והבוקר (שבת) סיים במקום השני במשחה ל-150 מ' מעורב אישי ושבר את השיא הישראלי. דדאון קבע בגמר תוצאה מצוינת של 2:29.48 דקות. הוא סיים את מקצה המקודמות במקום הראשון כשנגע בקיר בזמן של 2:33.92 דקות ועלה לגמר מהמקום השני הכללי.

נבחרת השחייה של איל"ן חיפה. יושב מימין: עמי דדאון (צילום: חן גלילי, עמותת איל״ן)

נבחרת השחייה של איל"ן חיפה. יושב מימין: עמי דדאון (צילום: חן גלילי, עמותת איל״ן)

דדאון, 21, תושב קרית אתא, נולד עם שיתוק מוחין ומשתייך לסגל הרחב של שחיינים המתאמנים במועדון הספורט איל"ן חיפה, שנשלחו לייצג את ישראל באולימפיאדת טוקיו.

 

 

בשנת 2011 החל דדון את קריירת השחייה שלו בנבחרת העתודה של נבחרת ישראל, ובשנת 2016 עלה לנבחרת הבוגרת. בשנת 2018 הוכתר כאלוף אירופה לאחר שזכה במדליית זהב באליפות אירופה בדבלין שבאירלנד במקצים 100 מ' חופשי ו-150 מ' מעורב, ובמדליית כסף במקצים 50 מ' חזה ו-200 מ' חופשי. בשנת 2019 באליפות העולם בשחייה פראלימפית בלונדון, השיג את הקריטריון לטוקיו 2020, כאשר זכה במדליית הכסף ושבר את השיא הישראלי. במקצה 200 מטר חתירה, הגיע למקום השלישי, וזכה במדליית הארד. במאי 2021 קבע שיא עולם חדש ב-100 מ' חופשי וזכה באליפות אירופה בפורטוגל, ובאליפות העולם בגרמניה קבע שיא עולמי חדש.

סגן יו"ר הוועד הפראלימפי ויו"ר וועדת הספורט של איל"ן, ד״ר אפרים זינגר, אמר מטוקיו: "עמי מצטרף למשפחת המדליסטים עם זכייתו במדליית הכסף. עמי מהווה דוגמה ומופת לעבודה קשה ונחישות לצד כישרון יוצא דופן. הוא מתאמן במרכז הספורט איל"ן חיפה, תחת שרביטו של המנצח על נבחרת השחייה המדהימה, יעקב בננסון. אנחנו מביטים קדימה לשיאים ולהישגים נוספים".

זו המדליה השלישית לשחייני איל"ן חיפה במשחקים הפראלימפיים בטוקיו. אתמול קבע השחיין מארק מליאר שיא ועולם וזכה במדליית זהב, כשעצר את השעון על 2:29:01 במשחה 200 מטרים מעורב אישי ומנפץ את שיא העולם בשנייה ושבע מאיות.

ביום רביעי עשה השחיין איאד שלבי עשה היסטוריה והיה לערבי הישראלי הראשון, שזוכה במדליה פראלימפית. שלבי זכה במדליית זהב ב-100 מטר גב, כשעצר את השעונים לאחר 2:28:04 דקות.

 


 

 


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר