מארק מליאר (צילום: איל"ן חיפה)
מארק מליאר (צילום: איל"ן חיפה)

שיא עולם ומדליית זהב לשחיין מארק מליאר מאיל"ן חיפה בטוקיו

הישג עצום לשחיין הפראלימפי מאיל"ן חיפה, תושב קרית מוצקין, מארק מליאר, שעצר לפני זמן קצר (שישי) את השעון על 2:29:01 במשחה 200 מטרים מעורב אישי וזכה במדליית הזהב, כשהוא מנפץ את שיא העולם בשנייה ושבע מאיות

פורסם בתאריך: 27.8.21 13:36

הישג עצום לשחיין הפראלימפי מאיל"ן חיפה מארק מליאר, שעצר לפני זמן קצר (שישי) את השעון על 2:29:01 במשחה 200 מטרים מעורב אישי וזכה במדליית הזהב, כשהוא מנפץ את שיא העולם בשנייה ושבע מאיות.

במקצה המוקדמות, קבע מליאר שיא ישראלי כאשר סיים ב-200 מ’ מעורב אישי במקום הראשון בתוצאה של 2:32:86. מליאר, שסיים ראשון מתוך 12 שחיינים במוקדמות, הוא סגן אלוף העולם במקצה, ועתה, הוא גם שיאן עולם ואלוף פראלימפי.

מרק מליאר ומאמנו, יעקב בננסון (צילום: איל"ן חיפה)

מרק מליאר ומאמנו, יעקב בננסון (צילום: איל"ן חיפה)

יו"ר עמותת איל"ן, רו"ח אהוד רצאבי: "מארק הוכיח שוב שהוא אלוף עולם. הוא דוגמא ומופת לנחישות ומצוינות. מרק הביא לנו הישג אדיר עבורו, עבור משפחתו, עבור עמותת איל"ן ועבור מדינת ישראל.
אנו גאים בו ואוהבים אותו מאוד".

 

 

מרק מליאר (21), תושב קרית מוצקין, נולד עם שיתוק מוחין. יש לו אח תאום, אריאל. הוא מתאמן באיל"ן חיפה מגיל 5 בהדרכת המאמן יעקב בננסון, שלו יש חלק נכבד בהישגים הגדולים שלו.

לענף השחייה הגיע מליאר כחלק מטיפול הידרותרפי בבריכת איל"ן חיפה. לאחר כמה שנים, הוצע לו להיכנס לנבחרת השחייה של איל"ן חיפה. במהלך השנים הראשונות התחרה בתחרויות ארציות, ולאור הצלחותיו התקדם לאליפויות אירופה והעולם, כאשר בכולן יש לו הישגים מרשימים.

באליפות העולם שנערכה במקסיקו סיטי בשנת 2017 זכה מליאר בשתי מדליות ארד. בשנת 2018, באליפות אירופה שנערכה בדבלין, אירלנד, זכה מליאר בשלוש מדליות, אחת כסף ושתיים ארד. בספטמבר 2019, באליפות העולם לנכים שנערכה בלונדון, זכה מליאר בשתי מדליות – זהב וכסף. בשלב המוקדמות הוא קבע שיאים ישראליים חדשים.

ב-2020 זכה בתואר ספורטאי השנה מטעם ההתאחדות הישראלית לספורט נכים.

ב-2021, זכה במדליית כסף ב-200 מטר מעורב באליפות אירופה בפורטוגל, ובמדליית זהב, שתי מדליות כסף ומדליית ארד.

זו מדליית הזהב השנייה של המשלחת הפראלימפית הישראלית בטוקיו. שלשום (רביעי) זכה במדליית זהב גם השחיין איאד שלבי משפרעם, גם הוא מאיל"ן חיפה. שלבי עשה היסטוריה – הוא הערבי הישראלי הראשון שזוכה במדליה אולימפית. בבריכה בטוקיו הוא עצר את השעונים לאחר 2:28:04 דקות, ב-100 מטר גב.


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר