מארק מליאר על הפודיום בטוקיו (צילום: מסך)
מארק מליאר על הפודיום בטוקיו (צילום: מסך)

מדליית זהב שנייה ועוד שיא עולם לשחיין איל"ן חיפה מארק מליאר בטוקיו

מארק מליאר, תושב קרית מוצקין, ניפץ לפני שעה קלה את שיא העולם שהוא עצמו קבע לפני שנתיים במשחה ל-400 מ׳ מעורב אישי, ובפעם השנייה שבזכותו דגל ישראל מונף מעל הפודיום לצלילי ההמנון הלאומי במשחקים הפראלימפיים בטוקיו

פורסם בתאריך: 29.8.21 11:51

זה כבר הופך לשגרה. השחיין הפראלימפי מארק מליאר מאיל"ן חיפה, תושב קרית מוצקין, ניפץ לפני שעה קלה את שיא העולם שהוא עצמו קבע לפני שנתיים במשחה ל-400 מ׳ מעורב אישי, ובפעם השנייה שבזכותו דגל ישראל מונף מעל הפודיום לצלילי ההמנון הלאומי במשחקים הפראלימפיים בטוקיו. מליאר קיזז 2.5 שניות מהשיא הקודם ועצר את השעון בתוצאה 4:31.06 דקות.

רק לפני יומיים, בשישי האחרון, ניצח מליאר בזהב במשחה לחצי המרחק, 200 מ' מעורב אישי, כשהוא מנפץ שיא עולם ביותר משנייה אחת.

מליאר, המתאמן באיל"ן חיפה ביחד עם אחיו התאום, אריאל, מוכיח בכל פעם כשהוא מזנק למים את החוזקות שלו ומצליח להגיע לשיא בזמן הנכון – תוצאה של אימונים מפרכים עם מאמנו, יעקב בננסון.

מרק מליאר ומאמנו, יעקב בננסון (צילום: איל"ן חיפה)

מרק מליאר ומאמנו, יעקב בננסון (צילום: איל"ן חיפה)

 

 

זו המדליה החמישית של הנבחרת הישראלית במשחקים הפראלימפיים בטוקיו והרביעית של שחייני איל"ן חיפה. מוקדם יותר היום (הלילה שבין שבת לראשון) זכתה החותרת מורן סמואל במדליית כסף. סמואל סיימה במקום השני בגמר ל-2,000 מטר בסירת יחיד בזמן של 11:18.39 דקות.

מארק מליאר (צילום: איל"ן חיפה)

מארק מליאר (צילום: איל"ן חיפה)

ביום רביעי האחרון זכה איאד שלבי, שחיין איל"ן חיפה, תושב שפרעם, במדליית זהב במשחה 100 מטר גב; מארק מליאר זכה, כאמור, שלשום (שישי) בזהב משחה ל-200 מטר מעורב אישי, ועמי דדאון, תושב קרית אתא, גם הוא שחיין איל"ן חיפה, זכה אתמול (שבת) במדליית כסף ב-150 מטר מעורב.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שווה בדיקה

    האם נקראו שמות רחובות וכיכרות בחיפה והקריות על שם זוכי העבר במדליות במשחקים הפראלימפיים?
    אתם מוזמנים לבדוק.. אם היו באולימפיאדה ודאי היו מקבלים..

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר