חתולי רחוב (צילום: אליהו הרשקוביץ)
חתולי רחוב (צילום: אליהו הרשקוביץ)

פעילים למען בעלי חיים ומאכילי חתולים יפגינו מול בניין העירייה

לטענת פעילים למען בעלי חיים, העירייה מנהלת מסע רדיפה נגד מאכילי החתולים, גם נגד אלה שאינם מזהמים את הסביבה. מהעירייה הם דורשים לצאת במסע הסברה מסודר ולבטל את הקנסות. מזכ"לית ארגון "נח", אלה אבין: "מועמדים לראשות העיר, שלא יפעלו למען מאכילי חתולים, האכלה נכונה וביטול הדוחות, אנחנו נקרא לא לבחור בהם"

פורסם בתאריך: 1.9.21 14:02

פעילים של ארגוני בעלי חיים יפגינו ברחבת בניין עיריית חיפה ביום שלישי, 14 בספטמבר, במחאה על הטלת הקנסות למאכילי חתולים. את ההפגנה הם יקיימו בשעה שתתקיים ישיבת מועצת העיר.

נושא האכלת החתולים והקנסות המוטלים על מאכילים על ידי פקחי העירייה עלה בשנה האחרונה לשיח הציבורי. עוד בשנה שעברה האשים ארגון "נח" (ההתאחדות הישראלית של הארגונים להגנת בעלי החיים) את העירייה בחלוקת דוחות למאכילים שלא כדין, לטענתו. לדברי מזכ"לית הארגון, אלה אבין, הייתה תקופה, שבשל הרעש התקשורתי שנוצר סביב הקנסות, העירייה מיתנה את חלוקתם, אלא שלדבריה בחודשים האחרונים שוב חלה עלייה בהטלת הקנסות.

אבין: "כבר בשנה שעברה נחשפנו למסע הרדיפה של עיריית חיפה. עשינו רעש ציבורי, ובעקבותיו הקנסות בוטלו. באפריל האחרון נושא הקנסות חזר בטפטופים, ולאחרונה הטפטופים הפכו למבול. אנחנו דורשים לבטל את כל הקנסות שניתנו למאכילים וכן לצאת במסע הסברה, כדי שמאכילי החתולים יפנו את שאריות המזון. רק למי שמאכיל חתולים ומזהם את הסביבה, לתת לו אזהרה, ואם זה לא עוזר, רק אז לתת קנס. אנחנו קוראים לכל מאכילי החתולים לבוא ולמחות נגד מדיניות ראש העירייה, ואנחנו אומרים חד משמעית – מועמדים לראשות העיר, שלא יפעלו למען מאכילי חתולים, האכלה נכונה וביטול הדוחות, אנחנו נקרא לא לבחור בהם. לא לפני הבחירות, עכשיו. אחרת, את התמיכה של המאכילים הם לא יקבלו".

מי שעוד קוראת לציבור לבוא ולהפגין היא חברת מועצת העיר מסיעת הירוקים, הילה לאופר, שעמדה בראש הוועדה לרווחת בעלי החיים בעירייה, אולם התפטרה ממנה לפני כחודשיים.

לאופר: "עיריית חיפה החליטה, כי מעתה יאכילו חתולים רק בכלי קיבול ובסיום ההאכלה יפנו את הכלי. רציונל שאני בהחלט מבינה אותו, אבל כאשר מנחים על צורת האכלה שונה, ראוי כי תתבצע הסברה; לתת למאכילים הזדמנות להתיישר עם ההנחיות החדשות, וזה לא קרה. מה שקרה בפועל הוא שהתחילו לחלק קנסות למי שמאכילים את החתולים באותה צורה כל חייהם ובדרך שאינה מזהמת את הסביבה. לרוב זה מזון יבש בכמות מידתית, האכלה שמעולם לא היוותה כל בעיה מצד הרשות, ומבלי לתת כל הסבר או מידע, כי יש הנחיות חדשות להאכלת חתולים. אני מורידה כמובן את אלו שמאכילים בצורה מזהמת, אלו ששופכים כמויות של מזון יבש או רטוב, זורקים עופות ודגים על הרצפה. אלו ראויים לכל קנס משום שצורת ההאכלה שלהם רק גורמת לנזק לסביבה ובעלי החיים. אני מדברת על המאכילים הנורמטיביים, שמאכילים בצורה שאינה מזיקה ושומרים על סביבה נקייה.

הילה לאופר (צילום: שמי רז)

הילה לאופר (צילום: שמי רז)

 

 

"לא הגיוני שיחלקו קנסות לפני שיצאו בהסברה נרחבת. רק לפני כחודש העירייה הוציאה סוף-סוף מידע, שגם הוא לוקה בחסר, משום שבפרסום הם ממליצים איך להאכיל, אך לא מנחים, לא מיידעים את המאכילים שאם לא יאכילו לפי ההמלצות, ייקנסו. מין מלכודת כזו. למה לא לציין זאת? העליתי פעמיים את הנושא, ביקשתי שיעשו סדר, שזה יעבוד נכון, וזה אומר לבטל את כל הקנסות שניתנו שלא בצדק למאכילים שאינם מזהמים ומאכילים בצורה מידתית ונקייה, אך ללא כלי קיבול. שיערכו הסברה רחבה. כשמשנים הנחיות, מודיעים, ולא דרך קנסות. בישיבה הקרובה אעלה שאילתה בנושא ואדרוש הסברים".

מעיריית חיפה לא התקבלה תגובה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. זיו

    חבל שדווקא אנשים רחמנים שפועלים למען בעלי חיים מוצאים עצמם נרדפים. הרי על מעשי החסד הללו – הם אינם מקבלים מהחברה
    הכרה וכבוד (כמו הדלקת משואה למשל) אדם שתורם לחברה – עשוי לקבל גמול ממנה. אבל על תרומתם הכל כך לא אנוכית של מאכילי החתולים שתורמים מכספם ומרצם – אפס. אז ראוי היה שהעיריה תעודד אותם בסיוע כלכלי – או בחלוקת מזון יבש למאכילים. אם לא זה
    אז לפחות שפקחים לא ירדפו אותם.

  2. דודו

    מי שמאכיל חתולי רחוב מאכיל בגלל השעמום שלו ובטח לא לטובת החתולים בעלי חיים מתרבים לפי המזון הזמין שלהם ואחר כך אתם מעקרים ומסרסים החתולים מאבדים את כושר הטרף שלהם ואתם רק פוגעים בעצם היותם חיות טורפות חוץ מהליכלוך שאתם עושים

  3. דודו

    לכו תתרמו מזמנכם לילדים בסיכון למבוגרים עררים שנמצאים כגופות בבתים זה יותר מועיל לעולם

  4. מאיר

    כרגיל מפגינים מהסיבות הלא נכונות. מדוע יש כל כך הרבה מאוד חתולים בעיר ? מדוע עיריית חיפה אינה מצליחה לצמצם ( באמצעות עיקורים וסירוסי חתולים) את מספרם הכולל שהוא בערך 45-50K ? אם לא תחול מהפיכה בהתייחסות העירייה לנושא העיקורים , אתם תמשיכו להאכיל חתולי רחוב גם בעוד 50 שנה. עיריית חיפה הוציאה כמו תמיד מכרז לעיקורי חתולים בשנת2019-2020 . הזכיין שמעקר במרפאתו ברמת ישי סיפק באותה שנה שלושה צוותי לכידה. בשנת 2021 עובד הזכיין עם לוכד אחד בלבד !! וזאת כדי לכסות את מאות ואלפי פניות התושבים מ-+30 שכונות העיר חיפה וק. חיים, שלא לדבר על כך שאינו פועל באופן ייזום לאיסוף חתולים בכל השטח המוניציפיל של העיר ובשטחים " פתוחים" היכן שאין נוכחים מאכילים במקום כגון אזורי משרדים, סחר ותעשיה כגון צ'ק פוסט ,לב המפרץ, מת"ם דרום ועודועוד. פונים נאלצים לחכות לעיתים חודשים עד לבואו של אותו לוכד בודד. פרוש הדבר עוד מאות ואלפי המלטות ועוד גורי חתולים . גם אם יהיה הזכיין הזה או כל זכיין אחר מסורים מאוד לעבודתם, הם אינם מסוגלים לבצע את העבודה. המאבק של הפעילים צריך לכוון ל" מחלה" עצמה ולא לסימפטומים שלה. המאבק צריך להתרכז בחיסול תופעת מיקור החוץ והמכרזים, וזאת לטובת פתיחת מרפאת עיקורים אינטגרלית בתוך האגף לשירותים וטרינרים עם עובדי עירייה ( כולל לוכדים מיומנים, עוזרי רפואה וטרינרית .. אחים ואחיות) ומס' וטרינרים שיעבדו באופן קבלני בעיקורי החתולים מס' פעמים בשבוע באותה מרפאה ייעודית. תוספת של עוד 10-12 עובדים נוספים ל- מעל 5000 מועסקי העירייה הנוכחיים, לא ימוטט את העירייה. מיקור החוץ לא מוכיח עצמו כבר למעלה משני עשורים. על מטרה כזו ( הקמת מרפאת עיקורים ייעודית) , מן הראוי לצאת למאבק. גב' קליש הבטיחה , והגיע הזמן לדרוש ממנה לממש את הבטחותיה.

  5. גילה

    חתולי רחוב לא צריכים שיאכילו אותם. הם יודעים וצריכים לצוד עכברים.
    מקסימום לתת רק מים

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    השכנה שלי מאכילה חתולי רחוב והחיים שלי הפכו לגהינום: כל הגינה מסריחה משתן וחרא, 20 חתולים מחכים ליד הכניסה לבית, פשוט סיוט.
    אז אם כל כך חשובים לכם החתולים אנא בואו לקחת אותם !
    כל הכבוד לעירייה , ותודה !

  7. בלבזור

    צריך לתת כמה שיותר קנסות למאכילי חתולים וחזירים! כל הכבוד לעירית חיפה! דוגמה טובה לרשויות מקומיות אחרות! תמשיכו להילחם נגד החזירות של המאכילים!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר