חתולי רחוב (צילום: ניר כפרי)
חתולי רחוב (צילום: ניר כפרי)

"את חגיגת הקנסות של עיריית חיפה חייבים להפסיק"

בסדרת פוסטים בפייסבוק מאשים ארגון נח - ההתאחדות הישראלית של הארגונים להגנת בעלי החיים - את עיריית חיפה בהטלת קנסות על מאכילי חתולים, לטענתו שלא כדין. מזכ"לית הארגון אלה אבין: "עונשם של המאכילים ימלא את קופת העירייה ויממן את שכרם של הפקחים ושל ראש העיר עינת קליש רותם"

פורסם בתאריך: 6.10.20 15:01

"הכירו את הפנים האמיתיות של עיריית חיפה, שאצלה הדיבורים לחוד והמעשים לחוד" – כך נפתח ביום ראשון הפוסט הראשון מתוך סדרה של פוסטים שפרסם ארגון נח – ההתאחדות הישראלית של הארגונים להגנת בעלי החיים. בפוסטים מלין הארגון על פקחי העירייה שמטילים קנסות על מאכילי חתולים, לטענתו שלא כדין.

"הכירו את לריסה, קשישה חולה שמאכילה חתולים באחת מהשכונות הקשות והעוינות ביותר כלפי החתולים", נכתב בפוסט, "לריסה מאכילה את החתולים בצורה נקייה ומסודרת, אך זה לא עניין את פקח העירייה שנתן לה דוח בסך של 730 שקל. לריסה הגישה בקשה לביטול הקנס אך נדחתה. גורל דומה חיכה לבקשות של מאכילים אחרים. לצערנו, לריסה היא לא היחידה שקיבלה קנס שלא כדין, ותלונות רבות דומות ממשיכות להגיע אלינו".

עוד נכתב כי "לפני כחצי שנה הוזמנו לישיבה בעירייה בנושא רווחת החתולים בעיר, והובטח לנו בין היתר כי מדיניות העירייה היא לא לקנוס מאכילי חתולים ולהשקיע בהסברה להאכלה נכונה ומדודה. אפילו התנדבנו לסייע לעירייה בהסברה, ואז התברר לנו כי הדיבורים לחוד והמעשים לחוד. אם לא נעצור את חגיגת הקנסות למאכילי החתולים, היא תמשיך לפגוע בכיסם של המאכילים והם ייאלצו לחדול מטיפול בחתולים. תמכו במאבק כי את חגיגת הקנסות של עיריית חיפה חייבים להפסיק".

אתמול (שני) פרסם הארגון פוסט נוסף, שבו מוצג סיפורה של תושבת נוספת שביקשה להישאר בעילום שם. "הכירו את אורית, עבריינית לפי עיריית חיפה. פנינו לאורית שנקנסה לאחרונה בסך של 730 שקל, ביקשנו ממנה אישור להעלות תמונות של פינת האכלה שלה ולציין את שמה האמיתי. בעצב גדול היא שיתפה אותנו בסיפור חיים לא פשוט. בעלה חולה מאוד, והיא סועדת אותו במסירות. אורית גם עובדת כשכירה כדי לפרנס את משפחתה. מוקדם בבוקר היא יוצאת להאכיל את החתולים באחת משכונות המצוקה. 'אני חיה בפחד כי לא אוכל לעמוד כלכלית בקנס נוסף', היא סיפרה, 'חברתי שגם מאכילה חתולים בשכונה סיפרה לי שהיא ראתה מוקדם בבוקר רכב עם פקחים שעוקב אחריה. יום אחד יצא אלי דייר מהבניין הסמוך ואיים לצלם אותי ולשלוח את התמונה לעירייה כדי שייתנו לי קנס. אני מבקשת לא להעלות את התמונות מפינת האכלה כדי שלא יזהו את המיקום, ולא לציין את שמי האמיתי ולא את שם השכונה'. כיבדנו את בקשתה".

בפוסט מציין ארגון נח כי הוא הגיש לעירייה בקשה לביטול הקנס, אך "הבקשה נדחתה, ואורית עומדת בפני הבחירה – לשלם את הקנס, לחדול מהאכלה ולהפקיר חתולים רעבים או להישפט. אורית ואנחנו בטוחים כי הפקחים ימשיכן לארוב לה ולמאכילים אחרים כדי לגרום להם להפסיק לדאוג לחתולים. לאורית לא נשארו הרבה כוחות נפשיים. היא לא תוכל להגן על עצמה בבית המשפט ואין לה כסף לממן עורך דין שייצג אותה. אורית לא היחידה. יש עוד מאכילים רבים, 'עבריינים' שקופים, שעונשם ימלא את קופת העירייה ויממן את שכרם של הפקחים ושל ראש העיר עינת קליש רותם".

הפוסטים זכו לתגובות רבות. "ראש העיר נבחרה בין השאר על היחס הסובלני כלפי בעלי החיים בעיר כפי שהציגה במצע בחירות שלה", כתבה אחת מגולשות, וגולשת אחרת הגיבה: "במקום שהעיריות ישלמו על אוכל לחיות הרחוב, על פינות האכלה מסודרות ועל עיקורים וסירוסים, אתם קונסים אנשים? איפה נשמע כזה דבר?". גולש אחר כתב: "מה ראש העיר חושבת לעצמה? זה בגלל שחזירי הבר מסתובבים לה בין הרגליים והיא בפאניקה. שתלך תמצא לה יועצים שמבינים ולא תחפש להעשיר את קופת העירייה באמתלה שמזון החתולים הוא הגורם לכך שחזירי בר נמשכים לתוך העיר שהיא מנהלת. עופי מניהול העיר וקחי איתך את כל היועצים הטיפשים".

"ממש מאכזב", כתבה גולשת אחרת, "איזו אטימות וחוסר אנושיות של העירייה", ותושבת נוספת ציינה: "אני באופן אישי לא קיבלתי דוח על האכלת חתולים, אבל אני מבועתת מפחד שיגיע היום הזה. אנחנו לא אמורים לפחד כשאנחנו רק עושים טוב, וב-99 אחוז מהזמן זה מכיסינו שלנו". מגיבה אחרת כתבה: "בחיפה של קליש רותם תלונות לעירייה על מאכילי חתולים הן התלונות היחידות שזוכות למענה מהיר ולהגעה של פקח תוך דקות. שום תלונה אחרת לא נענית ככה".

 

חתולי רחוב (צילום: אליהו הרשקוביץ)

חתולי רחוב (צילום: אליהו הרשקוביץ)

 

 

"משהו לא טוב ולא חוקי קורה בעיריית חיפה", אומרת מזכ"לית ארגון נח אלה אבין, "הגיעו אלינו תלונות על קנסות שניתנו שלא כדין. הסיפור החל לפני שלושה חודשים כשפקחים ארבו למאכילת חתולים. היה שם בלגן שלם, סיפור מאוד מאוד מכוער, ולמזלנו היא הצליחה לצלם סרטונים. פניתי לעוזר ראש העיר ניר שובר וביקשתי לבטל את הדוח. הוא אמר שלא אצא עם הסיפור לתקשורת והדוח יבוטל. הבחורה רצתה להעלות את הסרטונים לרשת, ובגלל זה הם נלחצו וביטלו לה את הקנס. הפקח התנהג בצורה בריונית, וזה היה קשה לצפייה. שובר שלח לי אסמכתה כדי שאראה שהדוח בוטל, אך עם אזהרה שבפעם הבאה העירייה כן תיתן דוחות לאותה המאכילה. שובר התחנן שלא אוציא את הסיפור לתקשורת, ואמרתי 'בסדר, לא אעשה מזה רעש' כי הדוח בוטל".

איך זה מתחבר לסיפורים האחרונים?

"קיבלתי עוד ועוד מיילים, ובהם מאשה מבוגרת. זו לריסה שהבאנו את המקרה שלה לידיעת הציבור בפוסט הראשון. גם במקרה הזה פניתי לשובר, והוא הבטיח שהדוח יבוטל".

מתי זה היה?

"במשך חודשיים הוא סיפר לי שהדוח של לריסה בוטל אבל לא מציג לי שום אסמכתה. היא הגישה בעצמה בקשה לביטול הדוח, והבקשה נדחתה. שלחתי לו את המסמכים ושאלתי 'איך אתה אומר לי שהדוח מבוטל? המסמכים שלה אומרים אחרת'. הוא ענה 'אני אבדוק, אולי שיקרו לי'. עד היום, מסוף חודש יולי, אני מתקשרת אליו, שולחת לו הודעות ומיידעת אותו על דוחות נוספים שקיבלנו, והוא מספר סיפורים ומבקש שלא אעשה לו פרסום שלילי. הבטחות לחוד ומעשים לחוד. הבטיחו לי שעד יום ראשון הוא יחזור אלי עם תשובה. חיכיתי עד לשעה 23:00 ופרסמתי את הפוסט. הסבלנות שלי תמה".

כתבת בפוסט שהדוחות לא חוקיים, תסבירי.

"האכלת חתולים בישראל מותרת. היא אסורה רק כשהיא גורמת ללכלוך. יתרה מכך – האכלה מותרת אפילו בשטח של בניין משותף, כמובן רחוק מדלתות כניסה וממעברים. מדובר באוכל יבש אבל מותר לתת לחתולים גם שימורים, בתנאי שהאוכל יהיה בצלוחית שאותה יש לסלק לאחר שהחתול סיים לאכול. אם אנשים שמים יותר מדי אוכל, צריך לחנך אותם ולהסביר להם מה לעשות. בגלל חזירי הבר צריך להקפיד על האכלה מדודה, וזה עניין של חינוך. הובטח לנו שהמאכילים לא יקבלו קנסות, וזה לא קרה".

בכמה קנסות מדובר?

"אשה שמאכילה בכרמל המערבי וביקשה להישאר בעילום שם, אורית, מיכאל שחטף דוח ביום שבת ברחוב סעדיה פז, אנה שחטפה דוח ברחוב חביבה רייך, ולריסה ברחוב תענך".

ואלה רק האנשים שפנו אליכם, בוודאי יש עוד.

"עכשיו, בעקבות הפוסטים, אנשים יתחילו לפנות. אנשים לא תמיד יודעים למי לפנות. לפני הקורונה קיימנו פגישה בעירייה עם שובר, חברת מועצת העיר הילה לאופר מסיעת הירוקים והווטרינר העירוני ד"ר יאיר וייס, ושם סוכם שנערוך כנס של מאכילי חתולים בחיפה, אך הוא בוטל בגלל הקורונה. הפגישה היתה חיובית מאוד, ושובר אמר חד משמעית שהמדיניות של העירייה היא לא לתת דוחות אלא לצאת במסע הסברה, אלא אם מדובר במקרה קיצוני שמישהו זורק מהחלון עצמות של עוף לגינה או מזהם את הסביבה. הסיכום היה שאם מישהו מאכיל חתולים בצורה לא מדודה, העירייה תגיע אליו ותסביר לו איך עליו לעשות זאת, ושלא יינתנו דוחות. אמרנו 'וואלה, מצוין, כל הכבוד'. אבל מאז חודש יולי אני מקבלת מתושבים תלונות על דוחות. העובדה שהכנס בוטל ולא ניתנה לנו ההזדמנות לדבר עם התושבים לא צריכה לבטל את מה שהובטח לנו. כל מה שאני שומעת זה הבטחות. אחרי הפוסט הראשון שובר כתב לי שראש העיר מקבלת קללות בגללי. לא אנחנו ביקשנו שיקללו אותה, שייקח אחריות על המעשים שלו".

הוא כנראה לא זה שקובע.

"זו בדיוק הנקודה, למה להבטיח משהו שאתה לא מסוגל לקיים. זה ביזיון. אתה לא מסוגל לבטל דוחות ואין לך השפעה? אין בעיה, תגיד 'אני לא מסוגל' והכל טוב. לא צריך למשוך אותי במשך חודשים. אנחנו לא צריכים את ההבטחות שלו, פעלנו מול התושבים וסייענו להגיש בקשות לביטולי קנסות. אם הייתי מקשיבה להבטחות סרק של שובר ולא הייתי עושה כלום, הקנסות היו מוכפלים, ובסופו של תהליך התושבים היו צריכים להוכיח בבית המשפט ששובר הבטיח שהקנס בוטל. איבדתי את הסבלנות שלי, אני יודעת שיהיה לפרשה הזו הד ציבורי, כולם יידעו מה קורה בעיריית חיפה. לכן אני קוראת לתושבים לתמוך במאבק, כי את חגיגת הקנסות של עיריית חיפה חייבים להפסיק. משהו בחיפה לא תקין".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "העירייה פועלת להסדרת נושא האכלת החתולים מתוך דאגה הן לרווחת התושבים ולבריאותם והן לרווחת בעלי החיים. במסגרת זו קיימה העירייה את הישיבה עם חברי העמותה שעסקה בין השאר בפיילוט להקמת תחנות האכלה שאליהן לא יוכלו להגיע חזירי הבר ולקידום פעולות הסברה בנושא. בתוך כך הודגשה חשיבות השמירה על הניקיון במרחב הציבורי והוסכם על דעת כל הנוכחים כי לא ניתן להימנע ממתן דוחות למאכילי חתולים אשר גורמים למפגעים תברואתיים קשים תוך השארת מזון במרחב הציבורי המהווה גורם משיכה עיקרי למכרסמים, לחזירים וחיות בר נוספות".

עוד נמסר כי "הדוחות שבהם מדובר ניתנו בעקבות תלונות חוזרות ונשנות של תושבים על מטרדי תברואה קשים שנגרמים להם, ורק לאחר שכל ניסיונות השכנוע, ההסברים וההתראות בנושא לא הועילו והמאכילים המשיכו בשלהם. הדוח שאליו מתייחסת מנכ"לית העמותה הומר באזהרה על ידי השירות המשפטי לנוכח העובדות הנוספות, לרבות נסיבותיה האישיות של הפונה. עיריית חיפה תמשיך לפעול בשיתוף ולקבל בזרועות פתוחות את האגודות השונות הפועלות למען בעלי החיים".

להצטרפות למאבק "שמים סוף לפגיעה בחתולי הקהילה" לחצו כאן.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

36 תגובות
  1. דנידין

    גם בגוט לוין 26-30 יש מאכילי חתולים . אבל שם לא מסתובב פקח. תשאלו למה?

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    החתולים יודעים לאכול עברים, חולדות ומזיקים! לא צריך להאכיל אותם. את האוכל שלהם החזירים אוכלים ומתרבים

  3. תמונת שער יפה

    עושים לחתולים קיססס קיססס ומושכים את מבטם לצילום.התוצאה יפה כאילו הם מביטים בתמימות:)

  4. אני

    ראש העיר חיפה מתגלה גאכזבה מתגלגלת. איזו בושה האישה הזו. מקווה שלה יש אוכל

  5. אזרח

    תחנות האכלה:
    רחוב הבנים – צמוד לקופת החולים.
    קליבנוב 14 בחלק התחתון של הביניין.
    חניתה 23 – בחזית, חלון הצ'יננג'.

  6. גילה

    כמה זמן יקח עד שראש העיר תעיף את ניר שובר? בסוף היא הרי תבין שהאיש הזה גורם לה רק נזק.

  7. תושבת שמשלמת על טעות בקלפי

    עינת קליש רותם היא העונש על הטמטום שלנו. מה שנותר לנו זה לבעוט בעצמנו שהחלפנו גרוע בגרוע הרבה יותר ולהמתין לבחירות הבאות.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הם למעשה מאכילים חזירים
    תושבי חיפה שרוצים להאכיל חתולים שיכניסו אותם לביתם. יש ריבוי מוגזם של חתולים בכיק.

  9. מעיין

    איזו מדיניות מטופשת מצד העירייה! החתולים האלו מגינים על העיר מפני מכת עכברים ונחשים. במקום לממן טיפול בהם ולקיים עיקורים וסירוסים, העירייה הזו קונסת אזרחים שעושים את העבודה בשבילה?! אין גבול לחצפה, לטמטום ולרשעות האנושית. קליש, תקני את טעות המדיניות הזו ויפה שעה אחת קודם!

  10. ר.

    ממש השתגעתם. אין חתולי רחוב באף מדינה מתוקנת. רק חתולי בית. חתולי רחוב מפיצים מחלות, מטילים את הפרשותיהם בעציצים ובגינות, וכן גם מפיצים כלבת בנוסף למחלות טפילי מעיים מגוונות. אסור להאכיל חתולי רחוב בשום אופן אלא לעקר אותם כפי שהיה נהוג פעם. כל שבילי ושולי הפארקים מוצפים בצואת כלבים וחתולים.

  11. גל

    ניר שובר, "כלום ושום דבר", קיוסאקאי שעלה לגדולה ובפועל כמו חבורת הבולדוגים שומרים על נתניהו מגן שובר על קאליש.

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אין טעם להאכיל חתולי רחוב, מתרבים בצורה לא טבעית ומכאן מגיעות הבעיות, תנו לטבע לעשות את שלו.

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מעיין את לא העיפרון הכי מחודד בקלמר. . אם מאכילים חתולים בצורה קבועה הם לא ילכו לצוד אחר אוכל, נו באמת.

  14. שי

    גם ברמץ הנשיא יש כמה שמאכילים חתולים,
    ובערב מגעים החזירים ואוכלים את מה שנשאר.
    פקח דחוף.

  15. מיקמיק

    סוף סוף!!!!! חתול זו החיה הכי נוראית שקיימת, עבור הטבע. מי שרוצה לגדל חתולים – בבקשה, שיעשה זאת בביתו! את הכלב שלי אסור לי לשחרר מהרצועה אפילו לשניה, אבל חתולים שעושים שמות בטבע ופוגעים בכל חלקה טובה – זה בסדר!? כל הכבוד לעיריית חיפה שמתחילה לעשות קצת סדר בנושא.

  16. דין דין

    במקום לרשום דוחות לבתי קפה ומסעדות שעוברים על חוקי העזר ולא סוגרים בזמן או מרעישים רושמים דוחות למאכילי חתולים.מיאו.

  17. דבי

    מאכילי החתולים הם בדרך כלל אנשים מסורים שדואגים כמיטב יכולתם לבריאות החתולים וגם לעיקור/סירוס שלהם – דבר המגביל את התרבותם. בזכותם התושבים וילדיהם נחשפים פחות למראות קשים של חתולים מורעבים וחולים. העיריה הגדילה מאוד את העיקורים והסירוסים בעיר ונעזרת לשם כך במאכילים רבים. ועל כך מגיעה לה ולהם תודה. כמובן שנדרשת עוד פעילות רבה אך זו הדרך הנכונה להתמודד עם הבעיה.
    התירוץ שזה מה שגורם לחזירים להסתובב ברחובות העיר – פשוט מגוחך.

  18. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יותר קך לטפל באדם שמאכיל חתול מאשר ךטפל בחזירי הבר.קליש לא תשאר לקדנציה נוספת…

  19. דינידין החמוד, אם תתקשר ל-106 יבוא הפקח

    דבר דומה הוא כשחונים על המדרכה, היכן שאתה עובר. הפקח מיד יגיע. רק תתקשר ל-106. זו נקרא אכיפה בררנית. ואז, אפשר יהיה להגיש בקשה לבית המשפט לביטול הדוח ( לא לעירייה, חס ושלום), רק לבית המשפט!

  20. בירוקרטים מנצחים בבירוקרטיה

    חייבת הגב' לבקש להישפט. במקביל שתגיש משפט נגד העיריה על כך שלא מילאה את חובותיה החוקיות לטפל באזרחי העיר על 4. נראה מי ישבר קודם.

  21. ירמימיאו

    חתול הבית הוא מין מתפרץ שגרם להכחדה חסרת תקדים של מגוון מינים ברמה העולמית. ברור שלרבים ממאכילי החתולים יש סיפור חיים קשה, אך זה לא רלוונטי. גם אהבתנו הגדולה לחתולים אינה רלוונטית. חתולים אינם זקוקים שיאכילו אותם, זה גורם לריבוי יתר ולסבל מיותר נוסף. החתול הוא טורף על, הוא משמיד סדרתי של חרקים ומיני ציפורים בעיקר אלו המקננות על הקרקע. קיפודים וצבים מתים כתוצאה מכך שהם אוכלים את שאריות המזון. עורבים ויונים נמשכים למזון היבש ובכך דוחקים מינים רבים של ציפורים מקומיות. אוהבי הטבע והעמותות למען בעלי חיים חייבים להתבסס על ידע מקצועי והגיון: מוטב לאמץ את החתול ולגדל אותו בבית. יש אנשים שאלרגים לחתולים. העכברים והנחשים גם אם נטרפים על ידי חתולים- הם אלו ששורדים בגלל ההצלחה האבולוציונית שלהם, חתולי הרחוב רק גורמים לחולדות להיכנס לבתים בעונת הייחום. טוב עושה העירייה שמסבירה את המובן מאליו, בני האדם (גם אם לא כולנו אוהבים אותם) הם התושבים הראשיים של העיר, והם משלמי המיסים. אותם באנו לשרת. בני האדם הם חלק מהטבע והגנה על המגוון הביולוגי מפני מינים פולשים ומתפרצים זהו האתגר הסביבתי החשוב ביותר ביחד עם משבר האקלים- למען ההישרדות שלנו, של חתול הבית ושל כלל בעלי החיים שחולקים איתנו את הפלנטה.

  22. חתלתול

    המדינה העבירה הסמכויות לטיפול בחולי הרחוב לעיריות.מה שמעניין את העיריות זה לתת קנסות.החוקים מפורשים לרעת החתולים.מי יעזור להם

  23. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש מי שמעוניין להרוג את כל החתולים על ידי הרעבה שיטתית.

  24. שמשון

    טוב אין ברירה מישהוא חייב לתקצב
    את האחזקה השמירה והנקיון של מוזיאוני
    חיפה , צריך לשלם גם משכורת מנופחת למנהל
    של המחלקה הזו .

  25. הלן

    ל_ר שלא מזדהה בשם מלא לעולם לא תראה צואת חתולים ברחוב לידיעה הם חופרים בור ולאחר מכן מכסים.עדיף עקירה כירורגית וכך אין המלטה ואין חולדות לעכברים זה לידיעת ראש העיר.

  26. יונה

    ברחוב מוריה פינת הספורט מאכילים חתולים ומי שבא לאכול הם עכברושים.וכמו כן משאירים להם כלים מלאים במים עוד כלי ועוד כלי של בינות וכו' לא פעם ראיתי ציפורים שטבעו בכלים.הכל מוזנח לא מטופל עכשיו עם כל הרוחות המדרכות מלאות במחטים של האורנים.הבוקר ראיתי זקן שהחליר על המחטים והאף שלו ניתקע בגיגית של גבינה מלאה במים עם ציפור מתה בפנים.

  27. נעה

    יש כאן הרבה תגובות לא מלומדות, משני הצדדים..צריך להבין, אסור להאכיל חתולי רחוב, הכוונה אולי טובה אבל התוצאה היא התרבות של חתולי רחוב, ותנאים ירודים לחתולים המסכנים(ועזבו לרגע את בני האדם המסכנים שחיים ברחוב שורץ חתולים). לעשות טוב לחתול זה לא לתת לו אוכל פעם ביום, אלא לאמץ חתול. בתור חיפאית שפנתה לעירייה בשנים עברו יכולה להעיד שהעיריה בהחלט מטפלת גם בעיקורים (מקווה שגם בשנה זו)

  28. אזרח מודאג

    אלה אבין ההזויה במקום לתקוף את עירית חיפה תתקפי את מאכילי החתולים שמזהמים את העיר באוכל מפזר בכל מקום כל סוגי המזון שנשארו נזרקים לרחובות .ואם את באמת אכפת לך מחתולים תארגני את מאכילי החתולים תקימו אסיפה על מדשאות גן הזיכרון בהדר תקימו ארגון ומתנדבים שיקימו עמדות האכלה ושתייה מסודרים במקום לזהם את העיר דבר שמכער את העיר מביא חרקים ועכברים לבתינו .אלה אל תנסי לבנות את עצמך ולבנות לך אהדה שזו מטרתך העיקרית את לא רוצה דוחות תתארגנו כל המאכילים ותבנו עמדות האכלה בכל העיר תרומות תקבלי רק תעשי משהוא למען החתולים

  29. חיפאי מודאג

    חתול רחוב זאת תוצאה מעוותת של התנהלות לא נכונה במדינות עולם שלישי. במדינות מתוקנות לא קיים מושג כזה. מי שרוצה אז שיאמץ חתול, יעקר/יסרס אותו, יתן לו תרופות וחיסונים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר