גיזום או כריתה? שטח המריבה ברחוב אלכסנדר ינאי (צילום: דוד כרמל)
גיזום או כריתה? שטח המריבה ברחוב אלכסנדר ינאי (צילום: דוד כרמל)

תושבים בכרמליה נדהמו: "היזם החל לכרות עצים בעיצומו של הליך משפטי"

שאלת ייעודו של השטח ברחוב אלכסנדר ינאי עדיין לא הוכרעה וטרם התקבל היתר בנייה, אבל בתחילת השבוע החלו, לטענת תושבים, העצים להיכרת. חברת מועצת העיר ותושבת השכונה, שרית גולן-שטיינברג: "העירייה לא פעלה לתקן תוכניות שישאירו את השטח ירוק. התושבים נאלצו לחזות במראות העצובים של כריתת צמחייה ועצים". העירייה: "מדובר בגיזום בלבד. העבודות מתבצעות בהתאם להיתר"

פורסם בתאריך: 11.1.22 10:23

כחצי שנה לאחר שבית המשפט המחוזי דחה את העתירה שהגישה עיריית חיפה (הוועדה המקומית לתכנון ובנייה – ח"ה) נגד ועדת הערר המחוזית בנוגע לבנייה בשטח ברחוב אלכסנדר ינאי בכרמליה, ביום שני השבוע נדהמו הדיירים ברחוב לגלות, כי החלו לכרות עצים בשטח, בעיצומו של הליך משפטי תלוי ועומד.

"עדיין לא הוצא היתר לבנייה, ולפיכך, היזם אינו יכול לכרות עצים בקוטר של 20 ס"מ ומעלה", אומרת עו"ד שרית גולן-שטיינברג, חברת מועצת העיר ותושבת השכונה, "אני בדיונים עם היועצת המשפטית שטיפלה בתיק הזה של אלכסנדר ינאי, שמתווכחת איתי על סמך תמונות האם זו צמחייה שנכרתה או עצים ולא שולחת את פקיד היערות למקום".

תזכורת: במאי בשנה שעברה הגישה עיריית חיפה עתירה מינהלית נגד ועדת הערר המחוזית, שלושה מבעלי השטח וכמה דיירים שנכסיהם גובלים בחלקה. העתירה הוגשה לאחר שכמה חודשים קודם לכן, קיבלה הוועדה את הערר שהגישו שלושת הבעלים של השטח וקבעה כי ייעוד השטח הוא למגורים. זאת לאחר שהוועדה המקומית דחתה על הסף את בקשתם למתן היתר לבניית בניין מגורים על השטח.

העירייה טענה בעתירתה, כי החלקה סווגה במשך עשרות שנים כשמורת טבע מכוח תוכניות המתאר המנדטוריות וכי ייעוד המקרקעין כשמורת טבע, מכוח תוכנית מאושרת קודמת, לא שונה ובעינו עומד גם כיום. מבית המשפט ביקשה העירייה לקבוע, כי "ייעוד המקרקעין נשוא העתירה נותר בעינו כשטח פתוח ומסווג כשמורת טבע".

את החלטתו לדחות את עתירת העירייה נימק השופט נאסר ג'השאן: "לאחר עיון בטענות הצדדים מצאתי, כי אין מקום לדון בטענות הצדדים לגופן. דין העתירה להידחות בשל שיהוי ואף בשל חוסר ניקיון כפיים שדבק בהגשת העתירה".

 

 

גולן-שטיינברג: "ראש העיר שהתגאתה שהיא חותמת על הסכם פריז להתמודדות עם משבר האקלים, לא עושה מספיק, אם בכלל, לשמירה על השטחים הירוקים בחיפה ועל העצים הירוקים. אנחנו חווים בעיר בכלל ובשכונת כרמליה מרובת התמ"אות בפרט כריתת עצים מאסיבית, וכך גם בשטח הירוק שבאלכסנדר ינאי, שבשל אוזלת יד מתמשכת של עיריית חיפה, במשך שנים רבות, לא פעלה לתקן תוכניות שישאירו את השטח ירוק. התושבים נאלצו לחזות במראות העצובים של כריתת צמחייה ועצים, ובמקום להוציא פקח לשטח, היו עסוקים בעירייה בלהתווכח לגבי קוטר העץ שנכרת על פי תמונה. הגיע הזמן שהעירייה תשנה את המדיניות שלה בכל הקשור לשמירה על הטבע הירוק ובפרט לגבי מתן היתרים לכריתת עצים ופיקוח באתרי הבנייה".

מהעירייה נמסר בתגובה, כי אין מדובר בכריתת עצים אלא בגיזום בלבד: "העבודות מתבצעות על ידי גוזם מומחה בהתאם לסקר עצים, שאושר על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובניה ובפיקוח פקיד היערות, אשר נציגו ביקר במקום גם אתמול ומצא כי העבודות אכן מתנהלות בהתאם להיתר".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר